[Fet-OT] Mello

[Fet-OT] Mello
En sak slog mig, flera deltagare kunde inte ens sjunga rent live...1:a bidraget ut sjöng ju rent av falskt!?
Välkommen ut i världen som den var innan Auto-Tune.

[Fet-OT] Mello
Årets upplaga visar ju dessutom att det blivit helt politiserat; enorm skillnad på hur folket och jurygrupperna röstade på vissa bidrag, både i Sverige och på europeisk nivå. Ex.vis den låt svenska folket gav full pott fick noll poäng av svenska juryn.

[Fet-OT] Mello
Årets upplaga visar ju dessutom att det blivit helt politiserat; enorm skillnad på hur folket och jurygrupperna röstade på vissa bidrag, både i Sverige och på europeisk nivå. Ex.vis den låt svenska folket gav full pott fick noll poäng av svenska juryn.

Ja, vem är förvånad ? Svenska Juryn består säkert av mediapersoner med slagsida åt babord.
Tycker ändå det funkade ganska bra, totalt sätt.

[Fet-OT] Mello
Av en slump kollade jag ett tag idag. Är det vanligt att programledarna ser ut som om de kommer direkt från en NMR-demonstration?

20250201_203539.webp

1738441533463.webp

Senast ändrad:
[Fet-OT] Mello
Vem minns inte trean efter ABBA 1974. Var hemma hos en polare och kollade på detta i deras gillestuga med några polare. Vi var säkra på att ABBA skulle vinna har en av polarna berättat för mig i modern tid.

Senast ändrad:
[Fet-OT] Mello
Vem minns inte trean efter ABBA 1974. Var hemma hos en polare och kollade på detta i deras gillestuga med några polare. Vi var säkra på att ABBA skulle vinna har en av polarna berättat för mig i modern tid.
Får erkänna att jag inte minns den.
Å andra sidan var jag inte så gammal då.
Å tredje sidan skulle jag förmodligen inte ha kommit ihåg den ändå, även om jag varit "i rätt ålder".

[Fet-OT] Mello
[Fet-OT] Mello
Av en slump kollade jag ett tag idag. Är det vanligt att programledarna ser ut som om de kommer direkt från en NMR-demonstration?

Visa bilaga 750432

Visa bilaga 750433
Kanske en form av medveten kulturell appropriering av deras look i en hbtq-positiv kontext. Nästa gång stollarna är ute och heilar kommer folk att tänka "åh, där är de där mysiga mellomänniskorna" 🙂

/J

[Fet-OT] Mello
perkele!! det var värst, vilken skräll, en humorgrupp från Finland som sjunger på finlandssvenska går och vinner och ska reppa sverige i Basel 😂
(men alltså, kul låt, rätt ok, tror ju inte den vinner dock, men konstigare saker har ju hänt iofs)

[Fet-OT] Mello
Det var egentligen inte en specifik låt som vann, det var en kategori. I år var det det kategori "lokala stollar som inte sjunger på engelska " som vann. Andra kategorier som kunde observeras i finalen var tex "östeuropeisk style med patetiskt stora gester och pinsamt dramatisk approach, alltså Meira Omar – ”Hush hush". Vi kunde äver se "spelad bad boy med skäggstubb som gnäller över hjärta och smärta".
Tror inte årets val av kategori var så lyckad om man vill vinna Eurovision...

[Fet-OT] Mello
Jag har följt det här spektaklet i år och skyller stenhårt på avkomman som tycker det är det bästa sen elektriska växlar.
Jag tycker fan rätt låt vann. Vi skickade något som Måns låt förra året och har någon öht hört den efter Eurovision? Vann den? Tror det är nej på båda frågorna. Dags att prova något annat.

[Fet-OT] Mello
Har inte kollat på många år. Men hade inget bättre för mig i kväll, då Sverige inte spelar hockey. Sämre dynga är väl sällan skådat. Känns inte som att det handlar om musik, utan snarare som nån hejarklack som sitter på nån läktare och hojtar.

Tillbaka
Topp