[Fet-OT] Mello

[Fet-OT] Mello
Har inte kollat på många år. Men hade inget bättre för mig i kväll, då Sverige inte spelar hockey. Sämre dynga är väl sällan skådat. Känns inte som att det handlar om musik, utan snarare som nån hejarklack som sitter på nån läktare och hojtar.
Så sent som när Måns Zelmerlöw vann med Heroes så gick det ju (bevisligen) att plocka hem det med en objektivt bildskön artist, bra show, bra låt och stabilt framförande - receptet för populärkulturell framgång. Men de senaste åren verkar mycket ha ändrats.

Jag bodde i England under några år runt millenieskiftet, där fanns det god anledning att följa Eurovision då tevekommentatorn var en gränslöst sarkastisk och bitter engelsman som höll låda under hela jippot. Ibland kan de, britterna. Eller kunde.

[Fet-OT] Mello
Så sent som när Måns Zelmerlöw vann med Heroes så gick det ju (bevisligen) att plocka hem det med en objektivt bildskön artist, bra show, bra låt och stabilt framförande - receptet för populärkulturell framgång. Men de senaste åren verkar mycket ha ändrats.

Jag bodde i England under några år runt millenieskiftet, där fanns det god anledning att följa Eurovision då tevekommentatorn var en gränslöst sarkastisk och bitter engelsman som höll låda under hela jippot. Ibland kan de, britterna. Eller kunde.
Kan vara värt att lyssna på P4 på radion, det brukar vara rätt hårda kommentarer där :)

[Fet-OT] Mello
Har inte kollat på många år. Men hade inget bättre för mig i kväll, då Sverige inte spelar hockey. Sämre dynga är väl sällan skådat. Känns inte som att det handlar om musik, utan snarare som nån hejarklack som sitter på nån läktare och hojtar.
fan snackar'u om :) för första gången sedan 2014 (då the shin & mariko för georgien) fick vi ju progrock, i form av ukrainska ziferblat, som jag tycker påminner om gammal italiensk progg, typ le orme och pfm:

bara synd att de inte kom till eurovision för ett par år sedan med sitt förra bidrag, en ännu bättre låt med dubbelhalsad rickenbacker och hela konkarongen:

portugal var också svinbra igår:

[Fet-OT] Mello
Jag tittade in i hockytråden som jag inte hänger i eftersom jag hatar hocky. I den rubriken står nåt om SHL som jag antar är deras motsvarighet till mellon. Nu pratar de om någon slags hocky-eurovision där länderna tävlar mot varandra där också.

Min poäng är att kan de kan väl vi...
aha, det pågår nån puckbollstävling alltså. har som tur är blockat alla trådar om puckboll, bilar och tv-spel, för att låtsas att det finns hopp om folk.

[Fet-OT] Mello
Jag väntar ivrigt på Svensk-Kanadensiska bidraget😍

42.webp

Tillbaka
Topp