Fettförbrännings tabletter?

Hej

Har ni koll på olika produkter som ökar fettförbränningen så som CLA tabletter eller liknande pulver drycker?

Tänkte nämligen börja med dessa iom träningsperioden.

Många sådana "fettförbränningspreparat" innehåller efedrin.
Du är medveten om att det är dopingklassat va?

phattrance skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Har ni koll på olika produkter som ökar fettförbränningen så som CLA tabletter eller
> liknande pulver drycker?
>
> Tänkte nämligen börja med dessa iom träningsperioden.

Ja vissa av dessa fungerar säkert och andra gör det inte. Men jag har provat bla CLA och visst gick jag ner i vikt då. Men å andra sidan så kan det bero på att när man käkar CLA eller vad det nu är så är man kanske extra noga med vad man käkar. För man vill ju inte bli lurad;7)

phattrance skrev:
> Tack för tipset, men tyvärr så gillar jag inte
> kaffe alls så det går bort :)

Men CLA är smaskens?

På laglig och (mestadels) ofarlig väg kan du öka din basala energiförbrukning (BE) med upp till 5%. En normalstor man har en BE på ~2000 kcal per dygn. 5% på 2000 kcal är 100 kcal, vilket är väldigt lite om man söker snabba resultat men kan på ett år ge en viktförändring på ca. 5 kg.

Koffeintabletter är det som ger mest valuta för pengarna (mycket billigt på nätet). De ger runt 3% ökning i BE vid en dos på 10 mg/kg/kroppsvikt/dygn om jag kommer ihåg rätt (800 mg per dygn för nån som väger 80 kg).

En kombination av koffein och katechiner från grönt te har visat sig ha en synergieffekt som kan ge nån procent extra BE, men grönt te extrakt (som är rikt på katechiner) är ganska dyrt.

Effedrin har en massa otrevliga biverkningar, är olagligt att sälja i Sverige och är dopingklassat. Just say no!

* BE är energiförbrukning vid vila, så kravlar man ur sängen och släpar sig till kontorsstolen på jobbet så går det åt mer.

Hur mycket har du tänkt gå ner igentligen och hur mycket hade du tänkt cykla?

Har själv lyckats förlora 10 kg under ~5 månader och då har jag inte varit överfet eller nåt sånt utan bara haft nåt kilo för mycket.
Har slutat äta godis på vardagar och ätit normalstora portioner mat, unnat mig några öl på helgen och en god pizza utan dåligt samvete.

Så ge fasiken i massa kemikalier som bara lurar pengarna ur plånboken och cykla mer helt enkelt.

Tabletter hit och dit , det finns inga genvägar träna mer och ät mindre ganska enkelt. Ligg i rätt puls zon lågintensiv träning i många timmar så att kroppen lär sig att förbruka fett som energi i stället för kolhydrater .

Tomaz skrev:
> Tabletter hit och dit , det finns inga genvägar
> träna mer och ät mindre ganska enkelt. Ligg i
> rätt puls zon lågintensiv träning i många
> timmar så att kroppen lär sig att förbruka fett
> som energi i stället för kolhydrater .

+1 !

floors skrev:
> Det känns som att det dåliga med efedrin tål
> att påtalas några extra gånger
>
> http://www.dopingjouren.se/sv/Faq/?filterId=814
>
> Det enda vettiga är en sund kost och en smart
> träning.

Efedrin - naturlig produkt från naturen!
Är inte efedrin en hälsoprodukt som kommer från naturen fri från kemiska tillsatser? Det kan väl inte vara farligt?

Nä, allt från naturen är ofarligt, såsom opium, arsenik och uran till exempel....
Geez, är folk verkligen så dumma att de ställer såna frågor?

Det finns inga genvägar till fettma! Bara att stoppa i sig!

Suck! lämnar tråden går ut och kommer inte tillbaka. Jävla skit tråd!

Senast ändrad:
Tror man och håller på med tabletter är vägen till doping farlig nära! LÄGG NED DESSA TANKAR!

Hård träning och bra naturlig kost är vad som gäller förutom viamin- och mineraltillskost som inhandlas på apoteket. Köp inga kosttillskott av andra, man vet inte/kan inte lita på vad de innehåller!

Jag tror att den viktigaste åtgärden är livsstilsföränding med träning och en viss måttfullhet i energiintaget, obs! under lång tid. Se det på flera månader eller år...

CLA kan ev förbättra fettanvändningen men bara med några procent. Koffein som sägs frigöra fettsyror till blodet och därmed öka mängden fett som energi verkar vara svårare att bevisa någon effekt alls.

Äta dyra korttillskott och mixa med chips och bira på helgerna är nog helt meningslöst.

Vad är din plan för att inte gå upp i vikt igen när du har slutat med tabletterna? Eller är målet att vara smal under "träningsperioden" och sedan kan det gå hur som helst efter detta?

biffan skrev:
> Koffein som sägs frigöra
> fettsyror till blodet och därmed öka mängden
> fett som energi verkar vara svårare att bevisa
> någon effekt alls.

Koffein har en termogen effekt som är väldokumenterad.

Tack för alla svar (även dom roliga ;)

Skaffade CLA tabletter nu som jag tänkte köra med under cykel säsongen o sedan gå över till normal träning. Får se hur det går :)

Glöm piller! Tänk på vad du har på mackorna istället och vad du dricker, men tänk enkelt för då blir det effektivt och långsiktigt.

sdr skrev:
> Ställa en fråga sen göra tvärt emot alla
> råd..

Läs första inlägget. Han ville ha tips om pruduketer, och frågade inte OM han skulle äta piller för att öka förbränningen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp