FF-hjälmar med kraschutbyte?

jesaro

Ny medlem
Jag har hört att Specialized ger en ny hjälm i utbyte ifall man kraschar men jag skulle vilja ha lite tips på vilka andra företag som gör detta!?

C-dale skrev:
-------------------------------------------------------
> Spec ger varken en ny hjälm eller ett ruttet
> lingon i rabatt!!
>
> /Kraschgubben

Det låter ju tråkigt att dom inte gör det :( Man vill ju inte köpa en ny dyr hjälm, krascha den och sedan få stå för sina dumheter själv..
Dock hittade jag det här, det kanske är den sämsta källan jag någonsin angivit men: http://www.fogma.co.uk/foggylog/archive/342.html

Finns väl inte och har väl aldrig funnits någon hjälmtillverkare som frivilligt delar ut gratis hjälm om du krashar? Låter som en genial affärsidé... ;-)

Giro har väl haft 25-30% rabatt på ny hjälm om du krashar inom ett år. Alltid nåt. Fast köp inte hjälm efter märke, köp efter passform.

/Leo

har för mig att kratoni har någon form av krashgaranti (rabatt vid nyköp inom viss tid tror jag det var) men huruvida de har FF-hjälmar ska jag låta va osagt.

Leo skrev:
> Giro har väl haft 25-30% rabatt på ny hjälm om
> du krashar inom ett år. Alltid nåt. Fast köp
> inte hjälm efter märke, köp efter passform.

Köpte precis mig en ny Giro. Står ingenting på hemsidan eller i medföljande dokumentation om kraschgaranti. Dum som jag var frågade jag inte innan köp heller. Tycker f*n det är snålt av tillverkarna att inte erbjuda det. Min förra hjälm är en Bell köpt på kraschgaranti. Tack Bell!

Kent

pa/412 skrev:
> Leo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Giro har väl haft 25-30% rabatt på ny hjälm
> om
> > du krashar inom ett år. Alltid nåt. Fast köp
> > inte hjälm efter märke, köp efter passform.
>
> Köpte precis mig en ny Giro. Står ingenting på
> hemsidan eller i medföljande dokumentation om
> kraschgaranti. Dum som jag var frågade jag inte
> innan köp heller. Tycker f*n det är snålt av
> tillverkarna att inte erbjuda det. Min förra
> hjälm är en Bell köpt på kraschgaranti. Tack
> Bell!
>
> Kent

Vet inte om det är olika för FF och vanliga hjälmar men vanliga hjälmar har Giro i Sverige erbjudit kunden att köpa en ny för 1/3 av butikens utpris. Har själv kvittat ut 2 nya hjälmar förra året på detta. Aron gjorde väl samman manöver nyss med sin Xen också.

Tillbaka
Topp