FFWD hjul?

rekrej

Aktiv medlem
FFWD hjul?
Jag har fått ett riktigt bra pris på ett par FFWD F5R hjul. Är det någon här som har någon erfarenhet av dem?

F5Rg_F-tubular_side.jpg ht=299

http://ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=83&page=8

Mitt första intryck är att de har väldigt hög finnish och känns grymmt fina i handen. Frågan är hur de är på cyklen?

/Jerka

FFWD hjul?
Igentligen ingen aning, men det första man tänker på ett mindre etablerat märke är ekerinfästning och navkvalitet. Är det utbytbara maskinlager så är det väl bara ekerinfästningen i fälgen som är osäker. Å andra sidan finns det ju proffslag som är sponsrade med FFWD-hjul och då borde det ju å andra sidan finnas en väl fungerande produkt. Har du fått ett BRA pris är det bara att trycka på köpknappen :-) T

FFWD hjul?
rekrej skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har fått ett riktigt bra pris på ett par
> FFWD F5R hjul. Är det någon här som har någon
> erfarenhet av dem?
>

Riktigt bra pris, borde väl vara ca 6-7000 tusen då i alla fall... I så fall kan jag kanske ställa upp å testa. :-)

/CJ

FFWD hjul?
cjmax skrev:
> rekrej skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har fått ett riktigt bra pris på ett par
> > FFWD F5R hjul. Är det någon här som har
> någon
> > erfarenhet av dem?
> >
>
>
> Riktigt bra pris, borde väl vara ca 6-7000 tusen
> då i alla fall... I så fall kan jag kanske
> ställa upp å testa. :-)
>
>
> /CJ

Lite högre pris än så är jag rädd. Jag kan iofs fråga om pris vid gruppköp om det är fler som är sugna.

/Jerka

FFWD hjul?
Jag får nog ha någon dag på mig för att kolla med min källa. Källan är en känd cykelhandlare så det är inget fuffens och FFWD garanti gäller givetvis.

/Jerka

FFWD hjul?
Fick hem en katalog från ffwd när jag beställde från cc sist. Tror de byggs med dt-nav och sapim ekrar, det är ju bra prylar. Reklamen säger att de byggs i holland. Till rätt pris kan jag definitivt vara intresserad av ett gruppköp.

Rekrej: har du fått någon indikation på vad priset jan tänkas bli?

Björn

FFWD hjul?
rekrej skrev:
> Jag får nog ha någon dag på mig för att kolla
> med min källa. Källan är en känd cykelhandlare
> så det är inget fuffens och FFWD garanti gäller
> givetvis.
>
> /Jerka

Jag är intresserad om priset är rätt.

//Jens

FFWD hjul?
rekrej skrev idag 20:19 :
> Jag får nog ha någon dag på mig för att kolla
> med min källa.

Bjasse skrev idag 20:41:
> Rekrej: har du fått någon indikation på vad
> priset jan tänkas bli?

Otålig?

FFWD hjul?
Cactus: klart man är otålig, har lite skatteåterbäring som jag skulle kunna tänka mig att bränna på ett par hjul! Tänkte om rekrej fått ett pris på ett par, om han kunde säga vad dom hamnar runt i pris.

Björn

FFWD hjul?
Enligt FFWD:s hemsida finns några olika varianter. http://ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=83&page=6
Normalvarianten F5R byggs med FFWD:s eget nav. Sedan finns det F5R-240s som byggs med DTs 240s-nav och sedan finns även en variant som heter F5R-190 som byggs med keramiska lager och DTs 190-nav.

Kan tänka mig att köpa någon av de två senare varianterna, eller 38-milimetersmodellen om priset är det rätta.

Senast redigerad av en moderator:
FFWD hjul?
Snabbare än Campa Bora och Lightweight G3?

Det här testet visar hur mycket kraft man måste lägga för att hålla hjulet snurrande i femtio knyck. Men det säger inget om hur mycket det krävs att få upp det i hastighet. Får det lika bra värden där tro?

Det som annars var mest intressant i denna bild var det sämsta hjulet, Mavic R-sys som ju måste vara det sämsta hjul man kan ha sett till hur mycket kraft man måste lägga bara på att behålla hjulet snurrande.

FFWD hjul?
Priset jag har på 1 par är 9000kr.

Men det är nog förhandlingsbart!

Jag skall höra efter var det kan tänkas hamna imorgon.

Det gäller deras grundmodell med 50mm fälghöjd. Men fälghöjden kan man välja vilken man vill ha. Min källa tar hem de som är aktuella ur hela FFWDs sortiment

/Jerka

FFWD hjul?
Kan du kolla vad ett par F5R-240s och F4R-240s skulle gå på?

Och det är väl tubhjul vi pratar om här, och inga clincher?

FFWD hjul?
GöranH skrev:
> Det här testet visar hur mycket kraft man måste
> lägga för att hålla hjulet snurrande i femtio
> knyck. Men det säger inget om hur mycket det
> krävs att få upp det i hastighet. Får det lika
> bra värden där tro?

Det finns oxå med i testet, kolla själv
inertia_french_p.jpg

Stor bild: http://accel6.mettre-put-idata.over...-Acheteur/base-de-donnees/inertia_june_08.jpg

/Håkan

FFWD hjul?
priser är nu kollade!

köps det 5 par hjul så har vi 25% på priserna som är presenterade på http://www.ffwdwheels.com

Prisexempel: F5R i standard utförande kostar 998€ detta ger ca 11100sek 25% på det ger oss ett slutpris på ca 8400kr.

Hör av er om ni är sugna. Får vi inte ihop 5 st så blir det inget köp!

/Jerka

FFWD hjul?
Det skulle betyda att ett par F5R-240s som normalt sett kostar 12865 kr skulle landa på 9650 kr efter 25% rabatt.

Frakt till Sverige skulle ligga på ca 25 euro antar jag?

FFWD hjul?
Jag råkar ha ett par fina lätt beggade FFWD F5R med 50mm profil ståendes hemma, clincher...
Nu är jag inte den mest erfarne cyklisten att bedöma kvalitet osv, men utifrån mina referenser så är de skitfina, både finish och kvalitet.

Om ni inte får till ett gruppköp så kan jag tänka mig att sälja mina för en fin peng då jag inte använder dem själv.

Tillbaka
Topp