[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Finns en hel del övervintrande fåglar..
Vinter_2026_20250112_061_copyr_OlofA.webp

Cyklat mtb runt 20år ofta i skogar där man vet att det finns lodjur, aldrig sett en. Pysslat aktivt med naturfoto drygt tio år lagt många timmar i skogen, såg rumpan på ett lodjur förra sommaren! Tänkte att det var min chans nu dröjer det tio år till i bästa fall.
Men för nån helg sen i en skog jag varit i massor av gånger under en tioårsperiod satt plötsligt en stor fin hane på andra sidan hygget✨🌲

Bilagor

• 45909577-8D97-4F1A-A27D-C843302B5B14.webp
    45909577-8D97-4F1A-A27D-C843302B5B14.webp
    326.6 KB · Besök: 48
Cyklat mtb runt 20år ofta i skogar där man vet att det finns lodjur, aldrig sett en. Pysslat aktivt med naturfoto drygt tio år lagt många timmar i skogen, såg rumpan på ett lodjur förra sommaren! Tänkte att det var min chans nu dröjer det tio år till i bästa fall.
Men för nån helg sen i en skog jag varit i massor av gånger under en tioårsperiod satt plötsligt en stor fin hane på andra sidan hygget✨🌲

Vilken kanonbild!

IMG_0913.webp
Brukar se Vildsvin från bilen titt som tätt vissa perioder…. Men aldrig stött på dom när jag varit ute.
Smög på några rådjur som verkade väldigt obrydda av min närvaro, dom hade fokus på ett vildsvin…. När rådjuren stuckit som kom hela flocken fram.

Tillbaka
Topp