FI gör det igen.

• Trådstartare Trådstartare Morango[wrk]
  • Start datum Start datum
FI gör det igen.
morango skrev:
-------------------------------------------------------
> Att dom har med något liknande på sin kongress,
> eller vad det nu va säger det mesta om vad dom
> vill. Det va knappast några buurop man hörde efter
> framträdandet, patetiskt.

du nöjer dig alltså med ett 30 sekunders sånginslag för att avgöra ett helt partiprogram... fascinerande... du är varje PR-konsults dröm.

seriöst här, är själv inte så förtjust i F! då jag också tycker att de schabblar bort en mycket viktig fråga, men jag är samtidigt lite skrämd över hur taskig källkritik många här ägnar sig åt. man kan inte basera en seriös kritik av ett parti på en sångsnutt, hur illa man än tycker om den.

FI gör det igen.
Det känns så trött när vi välbeställda vita akademikermän förfasas tillsammans över det här på forumet. Men jag måste göra en generell iakttagelse ändå:

Om man låter den typen av framträdanden överhuvudtaget förekomma i ett så kritiskt skede som Fi är i nu, och dessutom inte kan stå för vad de faktiskt säger, då är man verkligen en total PR-analfabet. Om man faktiskt kan så för vad de säger är man också en PR-analfabet, men då en fascistisk PR-analfabet.

Och politik är PR. Särskilt i detta årtusende när ideologierna är döda, utbredda i ett så nanometertunt lager över samhällets komplexitet att de helt tappat sitt värde.

Som jag ser det finns det inga ursäkter att släta över fascistiska uttalanden oavsett vilken utopi man har. Varför inte lika gärna pryda partiprogrammet med Adolf Hitler på en gång - "folk får väl läsa vad det STÅR, att ha Hitler på framsidan var bara en kul grej, egentligen gillar vi bara gulliga lamm och My Little Pony".

FI gör det igen.
rikard skrev:
> Jag jämförde F!s sångprestationer med NyDs ditto,
> F! hade betydlgit mer våldsinslag i sitt, men det
> var inte partiledarna som sjöng. Jag tror nog att
> Bert och Ian var bättre på att sjunga också.
>
> Jag tycker att F!s partiprogram är betydligt mer
> kategoriserande än NyDs men det är rätt poänglöst
> att jämföra ett några dagar gammalt program med
> ett från ett parti som inte finns längre.

ok, det kan jag förvisso hålla med om, men oavsett om man håller med om kategoriseringen eller inte så är de i alla fall öppna med den. det jag tyckte var skrämmande med NyD när de började dyka upp lite överallt var smygrasismen som aldrig var uttalad men som kom fram lite då och då. öppenhet går att bemöta.

FI gör det igen.
Jävla tur att man återigen är singel... Man vill ju inte bli dödad eller så helt oanandes. Nu har jag ju chansen att hålla mig borta från alla odjur/kvinnor... ;)

Usch, alla kvinnor är kvigor! Slita dom i stycken ska vi göra! ;)

Nä, allvarligt talat fattar jag inte ett skit av vad dom håller på med. Ingen har någonsin gillat extremister utom extremisterna själva...

FI gör det igen.
Kom igen nu. Hur är det ställt med ert folkförakt egentligen? Tror ni verkligen inte att det inte finns tillräckligt med idioter i det här landet för att dom ska kunna sno åt sig 4 % av rösterna?

FI gör det igen.
Tack Johan för moralpaniken. Jag blev lite orolig ett tag. Det är viktigt att vi även på detta forum agerar efter dom fack vi har placerats i. B-O har till uppgift att vara fjortis, och du ska vara den politiskt korrekte.

Min åsikt ligger på den överseende liberala linjen som Erik H och Mathias redan stakat in..

Edit: Och naturligtvis har jag inte bildat mina åsikter av en sångsnutt i TV, eller efter hur Bonnierpressen framställer partiet. Jag ser inte på TV eller läser tidningar. Jag går bara på att Gudrun Schyman är en clown.

Senast redigerad av en moderator:
FI gör det igen.
Markus F skrev:
> Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att du inte ska kunna uttrycka dom.

Nu tar det sig, bra där Markus!

FI gör det igen.
=David skrev:
> Kom igen nu. Hur är det ställt med ert folkförakt
> egentligen? Tror ni verkligen inte att det inte
> finns tillräckligt med idioter i det här landet
> för att dom ska kunna sno åt sig 4 % av rösterna?

Det spelar ingen roll, det är vilka de tar rösterna ifrån som räknas.

erik h:
Junilistan har blivit ett riktigt höjdarparti. De är nu de mest konservativa eufundamentalisterna i hela parlamentet (nästan iaf)
http://henrikalexandersson.blogspot.com/2005/09/suck-del-2.html
http://henrikalexandersson.blogspot.com/2005/09/suck.html

[edit] Jag vet inte om ni noterat att Fis partiprogram inte finns på internet, så till viss del har man bara medierapporteringen att stödja sig på. Att bara lita på media är väl ungefär lika dumt som att bara lite på Fi, så vi lever väl i något slags faktavakuum. Den enda pressrelease som de släppt är en mycket vagt formulerad release ang avskaffandet av äktenskapet. Den skiljer sig ganska kraftigt från de uttalanden som Fis representanter har gjort i media och innehålleringen fakta om hur de skall lösa de rättsskyddsproblem som uppstår iom deras förslag.

FI gör det igen.
rikard skrev:
> Det spelar ingen roll, det är vilka de tar
> rösterna ifrån som räknas.

Exakt men dom idioter som röstar på partierna för korkade människor upptäcker att det nu finns ett parti för idioter lär dom väl byta?

> Hade inte Gudrun varit snugg hade dom
> antagligen fått ännu fler röster.

Ja det är möjligt.

FI gör det igen.
fredrikw skrev:

> du nöjer dig alltså med ett 30 sekunders
> sånginslag för att avgöra ett helt partiprogram...
> fascinerande... du är varje PR-konsults dröm.
>

Ett seriöst parti hade inte godkänt ett sådant sånginslag.

FI gör det igen.
Men vafan hör ni inte att det fattas nånting i början som är bortklippt? Ni sväljer allt som aftonbladet presenterar för er, SKÄRPNING!
De presenterade det själva som ramsor specifikt riktade mot män som köper sex, eller män som våltar om och om igen. de sa specifikt: "ni andra skall givetvis INTE ta åt er!"

Men visst är det pinsamt med poetrap vilket budskap det än är. Och nej jag är inte medlem i Fi och tänker aldrig bli det eftersom de inte bryr sig om cyklister.

FI gör det igen.
Som den fundamentalist som jag är så får jag ju säga att några av deras idéer är intressanta. Namnfrågan kan först tyckas vara lite fånig men när man tänker efter är den ju smart. Man läser in en hel del beroende på vilket namn en person har (ex. icke svenskklingande namn i anställningsintervjuer).

Sen kan man ju undra om en tjej som har heter tommy/ronny/conny/sonny blir dömd till livslång kriminalitet.

FI gör det igen.
Wilier skrev:
>
> Sen kan man ju undra om en tjej som har heter
> tommy/ronny/conny/sonny blir dömd till livslång
> kriminalitet.
>

Det är ju så för män då måste det väl funka likadant för kvinnor :)

FI gör det igen.
cerberos skrev:
> Wilier skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Sen kan man ju undra om en tjej som har heter
> > tommy/ronny/conny/sonny blir dömd till livslång kriminalitet.
> >
>
> Det är ju så för män då måste det väl funka likadant för kvinnor :)

Alltså borde man vara emot namnreformen pga krimminaliteten kommer öka lavinartat. Ja då är jag också emot FI.

FI gör det igen.
Skogling har lätt skönast attityd till det här med feminism. :]
Fuck 'em all. Ja, jag älskar FI och Feminism. Fast jag vågar inte längre gå på stan ensam.
För jag vill inte bli sex-mördad av en hårig Gudrun-kopia.
I don't wanna die!
Så jag håller till i skogen i stället.
...Förutom på lördag då det är Happy-Street-Ride! Missa inte det.

FI gör det igen.
Wilier skrev:
---------------------------------------------------

> Alltså borde man vara emot namnreformen pga
> krimminaliteten kommer öka lavinartat. Ja då är
> jag också emot FI.

Ähh, jag gillar typ Sara och Emma, hur farligt låter det? Nu kan vi ju få fler sånna och färre Tommy/Ronny, det är ju tvärtom jättebra?

Lite seriösare: Jag avvaktar allt gällande F! tills det lagt sig lite, just nu är det medias version av saker som finns till handa och det, det är aldrig den sanna versionen. Äktenskapsbalken i dess nuvarande forms avskaffande är jag av princip för, dock tror jag att det är PR-mässigt dumt att gå ut med det som en huvudfråga. (Om det nu är det för F!)

FI gör det igen.
nisseson skrev:
> just nu är det medias
> version av saker som finns till handa

Är det inte alltid medias version som finns tillhanda och påverkar folks åsikter?

FI gör det igen.
=David skrev:

> Är det inte alltid medias version som finns
> tillhanda och påverkar folks åsikter?
>
> Mvh David

nej

FI gör det igen.
Eric W skrev:
> Skogling har lätt skönast attityd till det här med
> feminism. :]

Vill ni veta en hemlighet ? Jag är feminist. Jag röstade på Gudrun i förra valet. Ja, det är faktiskt sant ! Men jag "tror" inte jag gör det igen... ;o)

//Skogling

FI gör det igen.
>
>
> Vill ni veta en hemlighet ? Jag är feminist. Jag
> röstade på Gudrun i förra valet. Ja, det är
> faktiskt sant ! Men jag "tror" inte jag gör det
> igen... ;o)
>
>
> //Skogling

För det behöver man inte vara feminist det går lika bra med skattesmitare eller alkolist...

FI gör det igen.
"jag hatar dig jävla jude, jag ska bränna dig i ungnen".... Hur populärt hade det blivit?
Tydligen kan man få hetsa till våldhandlingar så länge man är kvinna, jahatack för den ni.

FI gör det igen.
bruse skrev:
> "jag hatar dig jävla jude, jag ska bränna dig i
> ungnen".... Hur populärt hade det blivit?
> Tydligen kan man få hetsa till våldhandlingar så
> länge man är kvinna, jahatack för den ni.
>
>
> Gôrit vare, blôtt vare, dretskôj vare! När får vi
> anmäla oss för 2006?
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Precis vad jag suttit och tänkt sedan jag såg framträdandet första gången :) Fast å andra sidan så verkar det vara ok att hetsa mot en grupp bara den är tillräckligt stark/stor :)

FI gör det igen.
cerberos skrev:
> Precis vad jag suttit och tänkt sedan jag såg
> framträdandet första gången :) Fast å andra sidan
> så verkar det vara ok att hetsa mot en grupp bara
> den är tillräckligt stark/stor :)

eller tillräcklig liten i media....

FI gör det igen.
Honky Dory skrev:
> Ingen som tänkt tanken att denna "kampsång" är ren
> ironi?

Nej, tyvärr är den inte det. Inte när liknande företrädare för ROKS säger med fast övertygelse att män är djur. Häromdan läste jag att kyrkan äntligen avslutat häxjakterna som härjade för flera hundra år sen, genom en ceremoni och avtäckande av en minnessten. De oknullade femenisterna har återupptagit häxjakten och moderniserat den: döda alla män, alla utan undantag, för vi alla är ju skyldiga sedan födseln!! Grabbar, femenisterna har förklarat oss krig!!!!

Blandfa nu inte ihop de de där hemska femenisterna med de där vackra, trevliga, snälla, intellektuella människorna vi kallar kvinnor. De sistnämnda ska vi vara mycket rädda om, de är förtryckta av femenisterna. Tänk själva att hela sitt liv få höra att du är förtryckt, att du är ett offer, och inte har eget ansvar för något? Hur tungt som helst...

FI gör det igen.
Wilier skrev:
> =David skrev:
> -----
>
> > Är det inte alltid medias version som finns
> > tillhanda och påverkar folks åsikter?
> >
> > Mvh David
>
> nej

Ouff! Skönt!

FI gör det igen.
Det är förbaskat synd att FI svärtar ner en sån viktigt fråga som jämställdhet på det här sättet. Byt ut ordet "man" mot tex. "neger" "jude" eller "arab" så blir det tydligt att det är hets mot folkgrupp - jag undar om de skulle sitta och applådera åt det? Oavsett historien eller sammanhanget rättfärdigar aldrig aldrig målen medlen.

FI gör det igen.
Män är inte en definierad folkgrupp, invandrare är det inte heller... Tveksamt om "neger" äns kan tolkas som hets mot folkgrupp oavsett sammanhang. Däremot är judar en folkgrupp liksom danskar och turkar. Dock inte svenskar... ;)

FI gör det igen.
OBS!!!
De presenterade det själva som ramsor specifikt riktade mot män som köper sex, eller män som våltar om och om igen. de sa specifikt: "ni andra skall givetvis INTE ta åt er!"

Det framgår i sin helhet men är bortklippt...

FI gör det igen.
=David skrev:
> Snubbar som jobbar i kista är åxå en märklig
> folkgrupp.
>
> Mvh David
>
- happy konspiracy -
> Warum so einfach, wenn man es so herrlich
> komplizieren kann

lol

FI gör det igen.
En fråga till på listan för att urskilja en ev framtida partner. Är du feminist? Så lyder den, om de svarar ja, så tack o hej.

Denna fråga bör ställas innan man ödslar bort pengar på första drinken eller middagen eller ens luften det går åt att säga hej:-)

FI gör det igen.
> OBS!!!
>De presenterade det själva som ramsor specifikt riktade mot män som köper sex, eller män som våldtar om och om >igen. de sa specifikt: "ni andra skall givetvis INTE ta åt er!

Hallå, kom inte och blanda in fakta i den här tråden. Du märker väl att det är jättemånga som verkligen gillar att Brusa upp ordentligt när tillfälle och signal ges.

Helt underbart att när det står i Aftonbladet eller Expressen (dessa eminenta tidningar som verkligen andas kvalité och sanning) att Lance dopat sig eller fått skörbjugg - då skriker alla att Hallå, du tror väl inte på det som skrivs i de tidningarna. Men när det står något om det uh-så-provocerande F! då jävlar är det nästan mer sant än att fransmän äter grodlår. Man väljer vad man vill tro på för att få sina åsikter bekräftade. Men varifrån kommer de åsikterna från början mina damer och herrar?

För övrigt hade jag velat jag hålla med ovanstående talare att köra en sån ramsa knappast kunde klassas som PR-strategiskt. Men nu klarnade det en smula. Det var Någon som ville att det skulle framstå på ett visst sätt. Kanske Någon som tyckte att det var bättre så.

Att tänka fritt är stort, eller hur var det?

FI gör det igen.
Jag har suttit och kollat lite på fis kongress som äger rum i Örebro (den tv-sänds som dokusåpa i stället för Farmen, en efter en försvinner de). Denna information är vad jag baserar mina åsikter på. Och jag kan säga er, fi är en hög med nötter. Jag har inte sett den där kampsången, men jag förstår varför ni alla tycker som ni gör. Och kom ihåg, jag tycker så pga det jag sett och hört genuina anhängare av fis förbund sitta och säga i direktsänd tv.

---------------

Någon skrev tidigare ett frågande inlägg huruvida det fanns så många idioter i Sverige att FI skulle kunna få 4 procent i nästa val. Det finns tydligen tillräckligt med idioter för att få in både vänstern, mp och sossarna. Förhoppningsvis tar idiotin slut där.

---------------

Jag kan som en liten parentes tillägga att jag själv är blåare än de flesta, och att jag utan att tveka skulle sätta en kula i kiss-Gudruns vänsterben bara för att det är en kul grej. Men detta ändrar inte det faktum att alla FI-anhängare är nötter.

---------------

FI gör det igen.
rikardherminge skrev:
> Jag kan som en liten parentes tillägga att jag
> själv är blåare än de flesta, och att jag utan att
> tveka skulle sätta en kula i kiss-Gudruns
> vänsterben bara för att det är en kul grej.
> ---------------

Gör det du. Det är ju en jättekul grej!
Är det inte bara nötter som skämtar om att skjuta folk?

FI gör det igen.
rikardherminge skrev:
> Jag har suttit och kollat lite på fiskongress som äger rum i Örebro (den tv-sänds som dokusåpa i
> stället för Farmen, en efter en försvinner de).

Gud tack för min barnslighet, den meningen var ju jätterolig, dessutom med en fin farmenkoppling

FI gör det igen.
Få se nu. Blåare än de flesta. Skjuter gärna sina meningsmotståndare. Vi är på sidan tre i tråden. Jajamen. Jag tror det är dags att slänga in den gamle hederliga...

fritz_and_marius.jpg

Nazisten!

Tillbaka
Topp