Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rompa sa:Mkt backar och stig
https://www.strava.com/activities/365119428/shareable_images/map_based?hl=en-US&v=1439134930JockeP sa:Rompa sa:Mkt backar och stig
Utveckla!
Berätta mer, o store mästare!
Vilka däck? Vilket tryck? Hur många gels?
(Ska du köra?)
Norenfalk sa:Leos backe, sista rejäla backen. Ganska lindrig i början. Övergår sedan till en vägg. Som sagt, efter Högberget är det mycket uppför.
julgus sa:Ska bli kul. Bara krampen håller sig borta kan det bli extra roligt... Tack fö till den som stannade och gav mig kaviar under Engelbreksloppet när jag stod som en stelopererad staty mitt på en grussektion.. vet inte om det var kaviaren som hjälpte.. hade iallafall ingen kramp in i mål...
julgus sa:Ska bli kul. Bara krampen håller sig borta kan det bli extra roligt... Tack fö till den som stannade och gav mig kaviar under Engelbreksloppet när jag stod som en stelopererad staty mitt på en grussektion.. vet inte om det var kaviaren som hjälpte.. hade iallafall ingen kramp in i mål...
JockeP sa:julgus sa:Ska bli kul. Bara krampen håller sig borta kan det bli extra roligt... Tack fö till den som stannade och gav mig kaviar under Engelbreksloppet när jag stod som en stelopererad staty mitt på en grussektion.. vet inte om det var kaviaren som hjälpte.. hade iallafall ingen kramp in i mål...
Kaviar? Cyklade hen runt med en tub Kalles i fickan?
Episkt!
JockeP sa:julgus sa:Ska bli kul. Bara krampen håller sig borta kan det bli extra roligt... Tack fö till den som stannade och gav mig kaviar under Engelbreksloppet när jag stod som en stelopererad staty mitt på en grussektion.. vet inte om det var kaviaren som hjälpte.. hade iallafall ingen kramp in i mål...
Kaviar? Cyklade hen runt med en tub Kalles i fickan?
Episkt!
Själv har jag alltid ett par påsar Resorb i fickan (Sportvarianten, löser sig i vatten på nolltid).
Jag stannade också och erbjöd hjälp till ett kedjebrott, några hundra meter efter Isabell (tjejen brevid bron, tillsammans med MC funktionären) låg och vänta på ambulans. Jag hade både multiverktyg med brytare och ett par nya lås i fickan men killen ville inte ha hjälp. Han var för sur för att ha missat chansen till en bra tid. Själv har jag som enda mål att bara överleva och komma runt.
Jag tyckte Engelbrektsturen var jättebra och nu ser jag jättemycket fram emot Finnmarksturen.
Vad brukar man ha för tid i klassen småfet motionär?
Svårt att göra alla nöjda. Vila kan man göra på ålderdomshemmet senare i livet. Det finns lopp som går på lördagar. BST och Västgötaloppet i september.xarxer sa:Jag kommer från Ludvika men bor nu i Göteborg. Är lite halvt besviken på dragningen faktiskt. Vissa sträckor är det ju asfalt och tillplattat grus. För ett gäng år sedan (typ 10) så var det betydligt mer bröte och vurpor :D (Missförstå mig rätt, det är ett roligt lopp i alla fall)
En fundering jag har kring Långloppscupen; varför går de på söndagar? Hade Finnmarksturen gått på lördag hade jag definitivt vart med och kört. Men nu går det ju på söndagar, och jag är inte pigg på att köra 45 mil efter loppet för att jobba på måndagen. :-(
Blir man spöad av en som kör på en cyclocross är det för mycket grusväg :PWipeClean sa:...
Xarxer: För 10 år sedan så var väl loppet på 11 mil, det hade ju sin charm, men nöta mil efter mil på grusväg blir ju lite enformigt. Nya bansträckningen är roligare i mitt tycke.
xarxer sa:En fundering jag har kring Långloppscupen; varför går de på söndagar? Hade Finnmarksturen gått på lördag hade jag definitivt vart med och kört. Men nu går det ju på söndagar, och jag är inte pigg på att köra 45 mil efter loppet för att jobba på måndagen. :-(
Fair enough ;-)kay sa:xarxer sa:En fundering jag har kring Långloppscupen; varför går de på söndagar? Hade Finnmarksturen gått på lördag hade jag definitivt vart med och kört. Men nu går det ju på söndagar, och jag är inte pigg på att köra 45 mil efter loppet för att jobba på måndagen. :-(
För att sådan som mig som jobbar måndag till lördag, överhuvudtaget ska kunna köra cupen
Beror på hur snabb du är! :)Rompa sa:Kommer bli fint imorrn.
Ska jag köra 34t eller 36t är frågan...
Rompa sa:Kommer bli fint imorrn.
CJ sa:Rompa sa:Kommer bli fint imorrn.
I och med att du kommer ta massa med långa förningar så tänk aero och gå för 34T.
Jocke77 sa:Någon som vet vilket skick banan är? Torr eller har det regnat i Ludvika idag och igår som på många andra ställen?
Niklas_T sa:Ngn som har antalet höjdmeter som ska klättras imorgon? Hittar inga officiella siffror.