Finnmarksturen

Finnmarksturen
Riktigt roligt lopp. Bra varriation mellan stig o väg. Kan hållla med att vätskekontrollerna kunde märkas bättre, och för oss lite längre var tunnlarna lite läskiga......

Finnmarksturen
Rullade på fint i fem mil sen drog jag punkakortet..... Vad som var på väg mot ett personbästa slutade på 20.e plats i H30. Men ändå nöjd med dagen :)

Finnmarksturen
Ingen punktering men väl kramp deluxe. Började i högervaden efter Brunsvik. Spred sig till högerlåret vidare över till vänster fram och baksida vid kontrollen vid Hagge.
Fick lite hjälp av ett par trevliga kullor. Höll dock bara några hundra meter innan jag blev tvungen att stanna igen.

Trots krampkänningarna kunde jag köra hyfsat uppför på lätt växel men hade inget att säga till om på platten.
Slutade med 10 min sämre än sist. Inte så illa efter att haft krampkänning i drygt 4 mil.

Kul bana och arrangemang som vanligt. Mindre kul med livemusiken som spelades utanför hotellet kvällen/natten innan.

Ses nästa år!

Finnmarksturen
Men fy fan va skönt det var med musiken i asbacken, dvs den med tidtagning.... Gav tummen upp till grabbarna i vanen - de gjorde backen klart lättare.. iallafall för mig!
Masjevel sa:
Ingen punktering men väl kramp deluxe. Började i högervaden efter Brunsvik. Spred sig till högerlåret vidare över till vänster fram och baksida vid kontrollen vid Hagge.
Fick lite hjälp av ett par trevliga kullor. Höll dock bara några hundra meter innan jag blev tvungen att stanna igen.

Trots krampkänningarna kunde jag köra hyfsat uppför på lätt växel men hade inget att säga till om på platten.
Slutade med 10 min sämre än sist. Inte så illa efter att haft krampkänning i drygt 4 mil.

Kul bana och arrangemang som vanligt. Mindre kul med livemusiken som spelades utanför hotellet kvällen/natten innan.

Ses nästa år!

Finnmarksturen
Jag tyckte det var asjobbigt, fram till 40 km kände jag mig stark. Sen linkade jag hem på lägsta växeln i backarna. Bara att bryta ihop och komma igen!

Finns en film från starten när vi går uppför Hammarbacken hemma på gopron, ska försöka få upp den på Internet ikväll.

Finnmarksturen
Finnmarksturen
Rompa sa:
Loftberg sa:
Rompa sa:
Loftberg sa:
Någon som vet något om när KOM-resultaten för Leos kommer upp? Hörde att det skulle dröja lite.

Det är väl bara o kolla på strava så ser du själv?
Nu hade de ju visserligen en särskild tidtagning baserad på ens chip, och inte på Strava-tiden. Alla deltagare använde nog inte Strava nämligen.

Ah just fan, så var det... :)

Finns det inte på strava har det aldrig hänt? :)

Vem f*n är den där Leo?! Han kan ta sin backe.... och.... ja.. just det :)

Finnmarksturen
Fler bilder här förresten :)
https://get.google.com/albumarchive.../AF1QipN8Uhc1GjOwrn7eKFUjb_PRThwdvKLFof17xniT

maxton sa:
Rompa sa:
Loftberg sa:
Rompa sa:
Loftberg sa:
Någon som vet något om när KOM-resultaten för Leos kommer upp? Hörde att det skulle dröja lite.

Det är väl bara o kolla på strava så ser du själv?
Nu hade de ju visserligen en särskild tidtagning baserad på ens chip, och inte på Strava-tiden. Alla deltagare använde nog inte Strava nämligen.

Ah just fan, så var det... :)

Finns det inte på strava har det aldrig hänt? :)
Ska vi tro Strava var det i princip bara Lindgren, Friberg och Olsson som var snabbare uppför Leo igår än jag. Därför jag ställer mig skeptisk till det :P

Senast ändrad:
Finnmarksturen
JockeP sa:
Neopren-tidtagningen visar split mellan Leo botten och Leo topp. Så det är väl bara att börja klicka runt bland alla deltagare.
Tanken slog mig, men tyvärr räknade jag snabbt ut att ölen inte skulle räcka till. Men en lösning som på Mörksuggan, med en separat resultatlista, vore toppen! :D

Tillbaka
Topp