Fixa ny vajer och strumpa. "Cheap out"? :)

Helaskiten

Aktiv medlem
Så jag ska nu snart klippa till en ny växelvajer och strumpa till cykeln jag håller på att bygga.

Nu, kan jag lika gärna köpa de här prylarna på Biltema eller Clas Olsson? Eller är det viktigt att det här är bra grejer jag köper på typ XXL eller något?

Jag har förstått det som att med just växelvajer och strumpa är inte det här så viktigt och man kan i princip bara köra på de billiga grejerna ?

Så i korthet kan jag köpa strumpa och vajer på Biltema, sedan klippa till dessa. Men när jag klipper dom kan jag lika gärna göra det med en sån här vajerlippare som på bilden. Väl? Måste inte ha något fancy för just det ändamålet.

Bilagor

• vajerklippare2.png
    vajerklippare2.png
    81.1 KB · Besök: 46
Det kommer att funka fint med en enklare vajerklippare, så länge det inte är glapp i den.
Jag brukar ha en vajer i höljet när jag klipper det, så att inte höljet trycks ihop. Set till så att änden på höljet ser fint ut. En del använder Dremel för att kapa hölje. Finns massor av trådar på ämnet.

Så jag ska nu snart klippa till en ny växelvajer och strumpa till cykeln jag håller på att bygga.
Vad menar du med "strumpa"?

Men när jag klipper dom kan jag lika gärna göra det med en sån här vajerlippare som på bilden. Väl? Måste inte ha något fancy för just det ändamålet.
Biltemas vajerklippare är riktigt bra
Den säljs även under annnat namn, men till högre pris och med sämre garanti
Min Biltema vajerklippare köpte jag för snart 20 år sedan,
den är fortfarande tillräckligt vass för att använda utan problem.

Tillbaka
Topp