[Fixed] Cykeldokumentär från New York City

Snyggt och kul att se men lite dramaturgi hade höjjt tittarvärdet stort. Men som sagt, välklippt och ett bra dokument.

"New York, New York big city of dreams
but everything in New York ain't always what it seems
You might get fooled if you come from out of town
But I'm down by law and I know my way around..."

Det där gillade jag skarpt! Lite annorlunda mot allt annat som mest verkar handla om att skidda järnet och bränna som dårar genom trafiken. Mer tanke och mindre action. Båda är bra, men tonvikten verkar ofast ligga på action. Dom där verkade helt klart smartare än Dickes-snubbarna.

Ett sympatiskt inslag i fixie-hysterin/häxjakten.

Cool produktion! Bor i stor stan själv och det är riktigt kul att cykla här - kan vara lite nervöst med trafiken... (speciellt på cross town gatorna) men definitivt en upplevelse. För alla som tycker om att cykla kan jag rekommendera att testa om ni åker hit =)

Freddisan>> Snyggt jobbat!! Skönt att ha lite att fördriva arbetstiden med!

Även skönt att se att vi tänker lika oxå, bilden runt 1.57 är hyffsat lik den jag tog själv i vintras.

Bilagor

• IMG_0306.jpg
    IMG_0306.jpg
    117.1 KB · Besök: 29
  • IMG_0311.jpg
    IMG_0311.jpg
    112.8 KB · Besök: 20
Jag är smått överväldigad över responsen. Kul att det uppskattas! Roligt att du hade samma gata Peejay - 5th Ave strax nedanför Empire State Building. Souveniraffärerna ligger tätt däromkring. 5th Ave var annars en häftig gata att cykla nedför från Central Park pga att det är en stor gata och packat med turister på trottoarkanten vilket gjorde att det kändes smått surrealistiskt att glida förbi i trafiken istället.

Själva cyklingen måste vara en liten dröm att uppleva där. Jag tycker det är nog hektiskt att flyga fram genom Stockholms centrala delar i rusning. Ville framförallt hylla arbetet med intervjuerna och fotografierna. Bakgrundsmusiken och de växlande bilderna tillsammans med personerna som berättar om cykling överlag var mycket välgjort. Avundsjuk på att ha fått träffa alla de där typerna :)
Mycket fint!

Du fick ihop det riktigt bra Freddie! Såg riktigt profisionellt gjort ut! Önskar jag hade mera tid i New York när jag var där.. Men det finns nog kvar om ett år också =)

Inte funderat på att söka jobb på SVT?

Bra där! Fina bilder. Bäst musik. AFX/Aphex och cykel och...eehhh, min flickvän e väl vad som får min värld att snurra. Släng upp bilderna på mostphotos.com...kanske ngn köper dom eller någt.

Funderade på att sälja storyn men jag har inte tid att skriva ihop en artikel eller göra ett radiorep så det blev så här istället. Gumae - jag har jobbat på SR men gav upp den karriären. Är frilansande fotograf numera fast tar gärna chansen att kombinera de båda medieteknikerna :)

Heads up till alla cykelpoloentusiaster i Stockholm o GBG. Ni kanske får medial uppmärksamhet i framtiden ;) Inte genom mig men från andra kanske ;)

Tillbaka
Topp