Fixed gear Göteborg

Fixed gear Göteborg
Ganska dött tror jag. Folk fick barn/började cykla växlat.

Jag kör fixed på pendelcykeln men det är ju inte 2008 längre. En av få saker jag ångrar är att jag inte var mer aktiv i event då.

Fixed gear Göteborg
Tror att Cyclopath på Övre Husargatan kör fixie social rides på torsdagar. Jag har inte haft tillfälle att vara med än. För några år sedan ordnades NCMC här i stan. Några stycken är vi iaf.
IMG_3813.webp

Fixed gear Göteborg
Tror att Cyclopath på Övre Husargatan kör fixie social rides på torsdagar. Jag har inte haft tillfälle att vara med än. För några år sedan ordnades NCMC här i stan. Några stycken är vi iaf. Visa bilaga 797220
Ja, det stämmer – varje torsdag kl. 18:30 kör vi från butiken.

Vi försöker få med fler, så att vi kan ha kul tillsammans i Göteborg och skapa några roliga event.

NCMC 2026 i Göteborg igen, och vi kommer behöva folk som vill hjälpa till.

Bilagor

• DSC08105.webp
    DSC08105.webp
    321.2 KB · Besök: 69
Fixed gear Göteborg
Till vilken grad finns cykelbudyrket fortfarande? Cykelbuden i New York och andra storstäder drev väl på trenden. Kan tänka mig att behovet av att snabbt få dokument tvärs över stan har minskat med skrivbordsdelning osv.

Fixed gear Göteborg
Det finns några i Gbg. Ser en eller två ibland när jag går till jobbet.

Sedan finns såklart Dhl och Pling som kör ”lastbilar” och Foodora.

1760020849339.webp

Fixed gear Göteborg
Till vilken grad finns cykelbudyrket fortfarande? Cykelbuden i New York och andra storstäder drev väl på trenden. Kan tänka mig att behovet av att snabbt få dokument tvärs över stan har minskat med skrivbordsdelning osv.
Bring, Pex/PostNord och Bling har egna cykelbud.

Jag tror att det finns runt 10–15 bud i Göteborg.

Foodora har också några på cykel – jag har sett två av de väldigt mycket

Tillbaka
Topp