Ladatarzan
Medlem
[Fixed] Världsmästarcykeln!
Hej alla glada mtbare!
Jag är ny här och tänkte rivstarta med att presentera mitt fixie bygge.
Bakgrund:
Jag har under flera år gått och sneglat på orange Crescent hojjar. Under hösten fick jag upp ögonen för det här med att skrota växlarna vilket snabbt resulterade i en beställnig på en kedjespännare. Dagen efter damp det ner en avi i brevlådan (lågsäsong är nöten!). Lite mek senare och vips så hade jag en SS mtb att cykla runt på.
SS var skoj så då fick även skogsmtbn smaka på SS, denna gång med magic gear.
Under vintermånaderna växte suget efter en fixie, helst en orange Crescent. Blocket dammsögs och två cykelauktioner besöktes innan jag blev lovad att köpa en Bridgestone racer av en vän från -88. Det rann dock ut i sanden, men efter ett par veckor döck ett juste objekt upp på blocket. Hon såg inte mycket ut för världen men jag visste att lite kärlek skulle göra susen.
Före:
Mellanskede (på med lite nytt och bort med det mesta):
I fixerat skick:
Jag han tyvär bara cykla en liten sväng innan det började regna, men det funkade och kändes bra. Inget rassel från kedjan trots 1/8" drev och kedja bak med 3/32" drev (45T) fram. Baknav lät dock lite jag får nog släppa efter lite där, det vart visst lite för hårt när jag var där och fettade om.
Budget:
Blocket
Cykel 500:-
Biltema
Däck (27") 78:-
Slang 50:-
Bromshandtag 50:-
Bromswire 20:-
Clips 30:-
Kedja 19:-
Cykel Expo
Styre 39:- (Helt okej pris för ett nytt bockstyre)
Styrstam 69:- (100mm)
Sadel 269:- (Den gamla var trasig)
Single Speed Shop
Styrlinda €10
Drev 17T €12.9
Kassetavdragare €9.5
Frakt €8
Tot: 1478:-
Nu återstår bara att linda på dessa i "diamant mönster":
Jag är ny här och tänkte rivstarta med att presentera mitt fixie bygge.
Bakgrund:
Jag har under flera år gått och sneglat på orange Crescent hojjar. Under hösten fick jag upp ögonen för det här med att skrota växlarna vilket snabbt resulterade i en beställnig på en kedjespännare. Dagen efter damp det ner en avi i brevlådan (lågsäsong är nöten!). Lite mek senare och vips så hade jag en SS mtb att cykla runt på.
SS var skoj så då fick även skogsmtbn smaka på SS, denna gång med magic gear.
Under vintermånaderna växte suget efter en fixie, helst en orange Crescent. Blocket dammsögs och två cykelauktioner besöktes innan jag blev lovad att köpa en Bridgestone racer av en vän från -88. Det rann dock ut i sanden, men efter ett par veckor döck ett juste objekt upp på blocket. Hon såg inte mycket ut för världen men jag visste att lite kärlek skulle göra susen.
Före:
Mellanskede (på med lite nytt och bort med det mesta):
I fixerat skick:
Jag han tyvär bara cykla en liten sväng innan det började regna, men det funkade och kändes bra. Inget rassel från kedjan trots 1/8" drev och kedja bak med 3/32" drev (45T) fram. Baknav lät dock lite jag får nog släppa efter lite där, det vart visst lite för hårt när jag var där och fettade om.
Budget:
Blocket
Cykel 500:-
Biltema
Däck (27") 78:-
Slang 50:-
Bromshandtag 50:-
Bromswire 20:-
Clips 30:-
Kedja 19:-
Cykel Expo
Styre 39:- (Helt okej pris för ett nytt bockstyre)
Styrstam 69:- (100mm)
Sadel 269:- (Den gamla var trasig)
Single Speed Shop
Styrlinda €10
Drev 17T €12.9
Kassetavdragare €9.5
Frakt €8
Tot: 1478:-
Nu återstår bara att linda på dessa i "diamant mönster":
Senast redigerad av en moderator: