Fixie Inc får svensk distributör!?

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är en viss charm med material som tål att
> tappas mot en stenmur. Och en gång till. Och sen
> åker kedjestaget i en sten också. Sånt
> uppskattas av muttrande singlespeedskägg.
>
> (Och jag har sett Niner-reklamen där de hamrar
> på en kolfibergaffel men jag saknar avsnittet
> där samma kille droppar lastkajer och kör
> downhill med gaffeln efteråt?)
>

ERIK H se denna video:

Pure Blood 09 såg trevlig ut… vill man ha återhållsamt klassiskt nu så får man väl handla en Kona Honky Inc eller en Genesis Croix de Fer.

Scott tokig skrev:
> ERIK H se denna video:

Men, där saknas ju hamra-hejvilt-på-framgaffeln-inslaget! Alltid är det något man missar...

oj jag har suttit på I like 2011 hela veckan och missat denna tråd!
Tack alla som önskar mig lycka till och tack alla som var med på festen ikväll.

Jag svarar gärna på alla frågor om vikt, komponenter m m och är det någon som vill prova äger jag en Peace Maker 2010, en Backspin 2010 och en Backspin 2011, alla Small dock!

Men det är inte bara Fixie Inc. som har fått svensk (italiensk ...) distributör, även Bionicon intar den svenska marknaden tillsammans med Fixie Inc.

Happy har lovat testa en sån och återkomma med en reportage, det ser vi fram emot.
Två butiker i Stockholm har till dagens datum beställt Fixie inc. till våren: Norvelo var först och pedalogerna kom direkt efter! Nästa vecka har jag möte med några till och jag hoppas se "mina" fina hojar i både Göteborg och Malmö.

Jag har också fått äran att ta över distributionen för många av de fin fina märke som Dane Thomas tog till Sverige för många år sen, bl a White Industries, Phil Wood och Paul Components.

Och etersom jag är helt galen så har jag också tagit distributionen för Fahrer Berlin och Rin Project mer upplysningar om de inom kort.

Jag har jobbat de senaste år på Kona som många här vet men jag saknade rötterna, cyklisterna, skruvarna, kärleken till cyklarna. Det hittade jag hos Holger och Recep på Fixie Inc. (vars cyklar jag har dregglat över i 3 år...) och hos alla på kontoret i Tegernsee där Bionicon cyklarna sätts ihop en och en av grymma cyklister som har bästa alp trails som after work.

Mer cykel åt folk! och fler tjejer i branschen!

Hej alla som undrar om FIXIE Inc. tyvärr har JLarsson rätt de la ner verksamheten 17 dec 2011 och sålde märket till en tysk online butik. Tanken var att de skulle driva vidare verksamheten men jag har inte hört något. Däremot träffade jag "Fixie Inc. " på mässan i Sacramento och vet att båda killarna har gått vidare. De fanns några Fixie Inc. cyklar kvar men vad jag vet har Gamla Stan sålt sin sista Black Jack och min sista PeaceMaker har också fått en ny familj.

Vissa reservdelar finns hos mig och jag ska försöka göra mitt bästa för att hjälpa de kunder som behöver. Maila bavabici@me.com om du har frågor om Fixie Inc.

Tillbaka
Topp