Fixieannonser är för komiska.

PÄLLÄ.S

Ny medlem
En ganska typisk fixieannons består av en gammal racer knappt värd 1000 spänn,
som har rensats på lite delar, möjligen fått ett nytt baknav och sedan annonseras ut som fixie i 08-området för 4000 spänn.

Fniss, ni är för roliga.
/Pällä.S

avslutspriset på en vara reflekterar alltid vad någon är beredd att köpa för. Finns det nån som är beredd att köpa en färdig fulfixie för 4 papp så är det rätt pris.

well. är rätt ofta drömpriser.

kollade på en tidigare. nypris 6k, pedaler för 400.
07a och använd i 7månader.
priset låg väl kring 1300kr under nypris. kändes inte värt att köpa begagnat då

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> avslutspriset på en vara reflekterar alltid vad
> någon är beredd att köpa för. Finns det nån
> som är beredd att köpa en färdig fulfixie för
> 4 papp så är det rätt pris.

Herr JLarsson har ju rätt....tillgång och efterfrågan...Om tillräckligt många tycker att en gammal aptung racerram från 72 är en sexig och cred-duglig fixie för någon som iaf mest kommer leda runt den på stan för att visa upp hur rätt han är så ok. Var och en har ju sina turn on:s eller hur?

På blocket finns ju gott om exempel på något skev verklighetsuppfattning men det gäller ju inte enbart gamla racerramar utan ofta även moderna cyklar. Slutligen så handlar det ju dock om någon är villig att köpa för det erbjudna priset. Men det är ju kul att läsa den typen av annonser. Blockettråden här på happy är ju rätt skoj att läsa...:-)

Jag tror PÄLLÄ.S är arg för att han inte hittar en fixie till ett lågt pris.

Det är dessutom betydligt konstigare att skivaffären kan ta 150 SEK för Metallica - St Anger. Är inte det en felaktigt prissatt plastbit så säg med tanke på att den knappt är värd materialet.

Det flesta av de som kallas pepita, världsmästarcyklar och dyilkt här är ju uppgraderade fyllecyklar från landsorten.
Nästan ingen av de här uppvisade Crecsent sk racers har varit annat än fakeracers gjorde av vattenledningrör sk hurtbullecyklar.
Men om man sen fixar till en fixie och någon vill betala och gör det är det väl en god idé.

Metallica nedlåter sig inte till sk "nice price". Att cd är överprissatta är en annan sk och om st anger så har vi olika smak, jag gillar den och kallar den epokgörande. Jag betalar gärna för den men inte för en putsad fyllecykel.

bengt skrev:
> Metallica nedlåter sig inte till sk "nice price".

Du menar att det är Metallica själva som känner sig så töffa och hippa att de vägrar sänka priset på sitt 5 år gamla album? ^^

Hade jag haft pengar till det kunde jag nog betalt 4 lök för en fixie/SS i gott skick, Specialized variant kostar väl 7 i butik?

bengt skrev:
> om st anger så har vi olika smak, jag gillar den och
> kallar den epokgörande. Jag betalar gärna för
> den men inte för en putsad fyllecykel.

Exakt. Jag skulle, när jag är som snällast, kalla St Anger för en fylleputsad replokal-session. Men se, det gör inte du. Du är beredd att betala för den.

Frantic tick tick tick tick tick tock

Bilagor

• 25310824.headbang.gif
    25310824.headbang.gif
    439 bytes · Besök: 79
Man får räkna med arbets/lokalkostnad också. Vi 08-or är dyra i drift. Vet du vad en öl på Landet eller en etta i Midsommarkransen kostar??

"gammal racer knappt värd 1000 spänn,
som har rensats på lite delar, möjligen fått ett nytt baknav och sedan annonseras ut som fixie i 08-området för 4000 spänn. "

Sedan måste ju fixiecyklisten ha råd med alla mac:ar, nya mactillbehör och alla sneakers. Klart man försöker få så bra betalt som möjlig då.

För övrigt så älskar jag det stockholmska begreppet landet, som du här dessutom tog till en helt ny nivå genom inledande versal.

Markus F skrev:
> Nära till Konstfack.

Sluta, du sparkar på en wannabe som ligger. Innan den här sommaren blivit höst ska jag besöka Landet för fältstudier, och kostar inte ölen över 60 tillägnar jag den en lätt berusning.

För oss utan cred: http://www.dickturpin.com/

bigmollo skrev:
> Jag tänkte kontra med Sorbon i Brommarondellen.
> Men de verkar ha snäppt upp sig en hel del.
> http://www.sorbonweb.com/filearea_15.html
> Det var ju en riktigt sunkig pub förut. Nu är
> man ju nästan tvungen att åka dit.
> /J

Jag blev lite förvånad att DT hade så flashig hemsida faktiskt, men lovar om landet inte passar mig så berusar jag mig på Sorbon istället.

Vad gäller sunkiga pubar kan man i alla fall alltid lita på den lilla men ack så krogtäta kommunen Sundbyberg att leverera dessa. Falconer måste ju ta något slags pris för central/sunkighet-kvot.

Mitt vattenhål på väg hem från jobbet. Inte riktigt lika gemytliga som hos Hanna, men trevliga och ett bredare sortiment än i Barkarby. Plus för att det är så nära att man kan köra hem på mormorsringen och vingla.

nenja skrev:
> App app app, mer catfight om en Metallica-skiva
> och gamla strippade räsercyklar nu!

Då är det kanske på sin plats att tillägga att Metallica utgör ett utmärkt lackmus ifall man vill bespara sig tiden att bläddra i en persons skivsamling i onödan. Finner du där ett exemplar av Load, Re:load, St Anger eller allihop så kan du utan att vara orolig för att ha missat något sluta bläddra och lyssna på ljudet av Essingeleden istället för att spela musik. Allt kommer ändå vara skit.

Lite som en Vänner-DVD-box i filmhyllan. Vittnar också om kroniskt dålig smak.

Markus F skrev:
> Man får räkna med arbets/lokalkostnad också. Vi
> 08-or är dyra i drift. Vet du vad en öl på
> Landet eller en etta i Midsommarkransen kostar??

En etta i Midsommarkransen, som man inte använder, och som är uppgraderad till nåt större kostar väl ett antal öl på Landet?

:)

För er som inte varit utanför tullarna kan jag avslöja att öl är billigare i större städer. Befinner mig i skrivande stund i en liten semesterhåla där den billigaste stora starken ligger på 48 kronor och då snackar vi 40 cl. Ovärt, dricker aldrig för mer än andra långgatanstandarden 27:-

För övrigt förstår jag inte varför man gnäller över priser på blocket, köp den inte då, vad är problemet?

Carl R skrev:
> Frantic tick tick tick tick tick tock

det måste varit så det lät om james när han fick hjärnsläpp och skrev den låten

metallica tappade stinget en bit in på 90 talet...hoppas death magnetic blir så bra som de tidiga albumsen.

Master, Master, where's the fixies that I've been after?

varför inte köpa en gammal räser, och bygga om den till fixie? borde ju högst ta typ en dag om man har alla delar, och kosta en tiondel.

Hmm.
Why not buy a proper road(path frame from England. These are frames that are built with track ends. They also have front and rear brake holes, bottle cage mounts. Often they come with mudguards eyes too. Great for winter. Try Bob Jackson Cycles in Leeds, Or Woodrup cycles, Chqs Roberts, Dave Yates, Steave Goff to name but a few. These frames are not expensive and they give yo the correct frame geometry. This so called fixie craze is a silly trend. Get the right frame and be superior. Dont butcher good steel frames that are classics in their own right.
I use a proper fixed frame and its so much more comfortable. Chain line is correct. Wheels are correct. Cycling bliss

Jag tycker det är trevligt att vi lyckades kombinera slevslängande åt trådskaparen som bara verkade bitter över de rönnbär han inte nådde och allmän mobbing av Metallica. Tack till nenja som såg till att hetsa.

skaparn skrev:
> Jag tycker det är trevligt att vi lyckades
> kombinera slevslängande åt trådskaparen som
> bara verkade bitter över de rönnbär han inte
> nådde och allmän mobbing av Metallica. Tack till
> nenja som såg till att hetsa.

Jag tycker att det blev en trevlig vändning med ölpriser i 08 och slag-off av Metallica.
Det enda bra med det bandet är trummisens efternamn.

Allvarligt, vem behöver bio när det nalkas verbala motsvarigheter till krogslagsmål på happys forum. Det är bara att knacka upp ett par kalla Kronenbourg och läsa de lagom salta och lätt upprörda inläggen... Humor på hög nivå, keep it coming!

geared, great suggestions!

svampbob skrev:
> Carl R skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Frantic tick tick tick tick tick tock
>
>
> det måste varit så det lät om james när han
> fick hjärnsläpp och skrev den låten
>

Den är arg. Det räcker. :)

>
> metallica tappade stinget en bit in på 90
> talet...hoppas death magnetic blir så bra som de
> tidiga albumsen.
>

Den blir inte i närheten så bra som Chinese Democracy kommer att bli!

Carl R skrev:
> Den blir inte i närheten så bra som Chinese
> Democracy kommer att bli!

När som helst nu...

mraffogato skrev:
> Allvarligt, vem behöver bio när det nalkas
> verbala motsvarigheter till krogslagsmål på
> happys forum. Det är bara att knacka upp ett par
> kalla Kronenbourg och läsa de lagom salta och
> lätt upprörda inläggen... Humor på hög nivå,
> keep it coming!
>
> geared, great suggestions!

Haha helt sant, happy tar internet-idlandet till en ny nivå. Helt perfekt att avrunda en heldag i backen med.

Ner till kiosken och köpa lite nötter till ölen.

Stad och land. Vi och dom.

08-or är sådana som köper fixies tillverkade av vattenledningsrör för 4 papp, köper handväskor för 30 papp och bär enorma solglasögon.

Lantisar köper billiga öl och vet inte hur mycket en etta kostar i Midsommarkransen.

Fyll gärna på listan! Krydda med fördomar!

Senast redigerad av en moderator:
Jag vet inte om du minns den men det har ju varit en lång och härligt infekterad tråd om storstad vs. landet med rejäla lavetter åt alla håll.

skaparn skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > App app app, mer catfight om en Metallica-skiva
> > och gamla strippade räsercyklar nu!
>
>
> Då är det kanske på sin plats att tillägga att
> Metallica utgör ett utmärkt lackmus ifall man
> vill bespara sig tiden att bläddra i en persons
> skivsamling i onödan. Finner du där ett exemplar
> av Load, Re:load, St Anger eller allihop så kan
> du utan att vara orolig för att ha missat något
> sluta bläddra och lyssna på ljudet av
> Essingeleden istället för att spela musik. Allt
> kommer ändå vara skit.

Det kan man göra, men det är inte rätt.
Korrekt metod är att fråga om FNM och är svaret "Ja, dom är bra, iallafall I'm easy, den har jag hört." då vet du att det är åt h*lvete. ;)

08-ttor är sådana som inte vet hur mycket en hästgård vid midsommarkransen i Ullvi kostar.
Om man inte gillar st Anger är för att man är för gammal, men att inte skilja på st Anger osch Load är stor skandal. Sandal sa Bull.

På nästa polisauktion ska jag köpa en hög fyllecyklar, fixera bakhjulet ta bort bromsen, lasta på släpkärran och kränga på Segels torg.

Varför förresten ska man ha Belgiska öl (i Barkarby av alla ställen) när det finns Norrlands Guld som man kan sitta och dricka ljumma i ekan. Då får man va sig själv.

Jag gillar när man hör Ulrich sejarmatta rassla tillsammans med disten.

Carl R skrev:
>
> Det kan man göra, men det är inte rätt.
> Korrekt metod är att fråga om FNM och är svaret
> "Ja, dom är bra, iallafall I'm easy, den har jag
> hört." då vet du att det är åt h*lvete. ;)

Man skulle faktiskt kombinera de två, för att sedan avsluta med en liknande test fast Pink Floyd istället. Gillar de Pink Floyd "sooom fan, dom är skiiiitbra" och bara hört The Wall då kan man extrapolera sina slutsatser om deras musiksmak till människovärde i allmänhet.

Jag tror dessutom det är något högre sannolikhet att någon som lyssnar på Metallica har SPD på sin landsvägscykel.

Markus F skrev:
> Det enda bra med det bandet är trummisens
> efternamn.

Vad menar du nu?

Carl R skrev:
> Korrekt metod är att fråga om FNM och är svaret
> "Ja, dom är bra, iallafall I'm easy, den har jag
> hört." då vet du att det är åt h*lvete. ;)

Ett varningens finger höjes dock här för noviser på dyklika test:

Försökte mig på en, ungefär, dubbelnegation av ovanstående test häromåret, då nån mindre känd låt från Real Thing el. Angel Dust spelades på fest, och en kille tyckte det var dåligt. Jag drar den till synes uppenbara slutsatsen att han inte har så avancerad musiksmak. Ännu senare på småtimmarna framkommer det dock att han (ve och fasa) spelar i en division över mig - han tycker FNM är tamt, och föredrar Mr. Bungle.

Tillbaka
Topp