Akasha
Medlem
Fjädrande sadelstolpe ?
Hej, har en rookie-fråga ang fjädrande sadelstång. Långcyklade (för första gången i mitt 64-åriga liv) över Iberiska halvön i höstas, Porto till Malaga via Sevilla, på en beg rostig 26 tums stål-MTB från Jula . ... Blev en fantastisk upplevelse och slog nu till och köpte en (för mig ) dyr Bergamont som kändes som att byta från rysk traktor till Lamborghini. Oerhört bekväm och lättrampad trots full last med fyra panniers när jag testcyklade hojen Gbg-Skåne förra veckan.
Men, jag fick en tanke att lyfta komforten ett snäpp till med en fjädrad sadelstolpe. Är det en vettig idé när jag planerar kommande långdistans-turer ner i Europa , eller bara ytterligare något som kan gå sönder ? Mottar ödmjukt alla åsikter från er med mer erfarenhet och kunskap .
Men, jag fick en tanke att lyfta komforten ett snäpp till med en fjädrad sadelstolpe. Är det en vettig idé när jag planerar kommande långdistans-turer ner i Europa , eller bara ytterligare något som kan gå sönder ? Mottar ödmjukt alla åsikter från er med mer erfarenhet och kunskap .