För er som är galna i att skruva med saker

EW200

Medlem
Hur fördriver ni tiden? Jag kan liksom inte skruva med mina cyklar varenda dag. Dom är redan tiptop. Har skruvat varenda unge på gårdens cykel ett par säsonger. Är uttråkad. ? köper ni gammalt junk och rustar? Det är nästan roligare att skruva än cykla nu för tiden. Skulle kunna skruva cykel dagarna i ända men verkar inte så lätt att jobba med. Är maskinförare till vardags. Sen 15-16 år tillbaka.

Hur fördriver ni tiden? Jag kan liksom inte skruva med mina cyklar varenda dag. Dom är redan tiptop. Har skruvat varenda unge på gårdens cykel ett par säsonger. Är uttråkad. ? köper ni gammalt junk och rustar? Det är nästan roligare att skruva än cykla nu för tiden. Skulle kunna skruva cykel dagarna i ända men verkar inte så lätt att jobba med. Är maskinförare till vardags. Sen 15-16 år tillbaka.

Du får börja extraknäcka hos någon LBS. Det behövs fler bra cykelmekar ?

Du får börja extraknäcka hos någon LBS. Det behövs fler bra cykelmekar ?
Önskar det vore så lätt. Just cykelmek verkar vara svårt. I min bransch som maskinförare räcker det med att säga ”tjena jag har kört grävmaskin i 15 år” så har man massor med jobb att välja på.

Känner igen känslan! Mitt sätt att hantera. Byter cyklar ofta, hitta nya cykelgrenar för ett till bygge, har några extra fälgar liggandes tills man får feeling att pyssla, lackat en ram ett par ggr osv osv. Snart vinter, den säsongen är ännu jobbigare.

Prova att cykla. Då behöver tiden inte fördrivas.

Om du gräver en pool till mig så kan jag fixa några riktigt risiga cyklar till dig att skruva på :-)
Jag är likadan , det kliar i fingrarna om man inte har något projekt att pilla med.
Min bästa vinterpillsäsong var när jag byggde turbo på min Honda Blackbird, ngn timme pill varje kväll ;-)
M

Tjacka en svets och bygg egna ramar, alt uppgradera gamla finramar med skivbromsfäste el nåt :)
Funderar själv på det. Kul å mecka.

Köp en raggarbil.

Köp ett sjuttiotalshus med fuktskador. Då har du och göra ett tag. Nästan klar med mitt.

Gå med i sånt cykelkök som frivillig resurs.

Kör hårdare så prylarna pajjar! :)

Tjacka en svets och bygg egna ramar, alt uppgradera gamla finramar med skivbromsfäste el nåt :)
Funderar själv på det. Kul å mecka.

Köp en raggarbil.

Köp ett sjuttiotalshus med fuktskador. Då har du och göra ett tag. Nästan klar med mitt.

Gå med i sånt cykelkök som frivillig resurs.

Kör hårdare så prylarna pajjar! :)
Raggarbil nej tack. ? ska bar nåt fint isåfall och det har man inte råd med.

Som Sambal skrev: gå med som volontär i ett cykelkök, dels får du tillgång till massa junk att sätta i skick för de cykellösas fromma, och dels hands-on hjälpa de som kommer med sina egna cyklar för att de inte kan eller har utrustning/delar.

Köp ett hus. Sedan jag köpte mitt har jag inte haft tid att skruva med varken cykel eller mina motorcyklar. Har inte ens haft igång någon av motorcyklarna i år.

Skapa enskild firma och annonsera dina tjänster på Facebooks lokala grupper.

Ordna fram en 2-3 år gammal fulldämpad hoj i stort renoveringsbehov och sälj den sen till mig! ?

Tillbaka
Topp