För kort bromsvajerhölje
Jag har flyttat på det mesta på min CX idag, bland annat så flyttade jag fram bromshandtagen av typ Shimano 105. I och med att jag har CX-bromshandtag (eller vad det nu kallas, bromshandtag både i bocken och uppe på styret) så var det tidigare inget slack på höljet mellan de två handtagen, så detta har nu blivit för kort för att kunna följa styret. Går det att förlänga detta på något vis?
Jag skulle uppskattningsvis behöva någon centimeter extra. Höljet försvinner ju bara in i bromshandtagen, vari det finns en himla massa skruvar att skruva på. Jag tänkte att det vore bra att fråga runt lite om det går att justera höljet genom att mecka med handtaget innan jag började skruva på dessa.
Alternativet tycks vara att flytta ut bromshandtagen uppe på styret någon centimeter, jag vet inte ens om detta vore en försämring.
MVH /// Pontus
Jag skulle uppskattningsvis behöva någon centimeter extra. Höljet försvinner ju bara in i bromshandtagen, vari det finns en himla massa skruvar att skruva på. Jag tänkte att det vore bra att fråga runt lite om det går att justera höljet genom att mecka med handtaget innan jag började skruva på dessa.
Alternativet tycks vara att flytta ut bromshandtagen uppe på styret någon centimeter, jag vet inte ens om detta vore en försämring.
MVH /// Pontus