För många stilar...

För många stilar...
Ja vi är värsta skurkarna som snor dina xc-vänner. Hemskt att folk pysslar med andra discipliner...

theft2.gif

För många stilar...
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man inte sätta en lag på lycra och hög
> sadel då?

Va, jag som beställt en sadelstolpe som är 400mm lång!
Är det en extraskatt på den då??

Senast ändrad:
För många stilar...
Stewe skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan man inte sätta en lag på lycra och hög
> > sadel då?
>
>
> Va, jag som beställt en sadelstolpe som är 400mm
> lång!
> Är det en extraskatt på den då??

Jag skrev aldrig åt vilket håll lagen gäller...;-)

Men det är stor risk att antingen du eller jag åker in i fängelse, ja, livet är inte alltid lätt.

För många stilar...
Warngård skrev:
> Alltså jag måste bara säga vad jag tycker
> här... och det är att det finns alldeles för
> många stilar...

Jag är totalt stil-lös.

För många stilar...
Även om det bara hade funnits en stil tror jag det funnits många olika sorters cyklar. Och ramar som är mjuka och hårda åt olika håll och med massa olika egenskaper som idag.

För många stilar...
Prova att ta en sväng ut med en landsvägsracer runt ditt lokala elljusspår vid midnatt mitt i vintern, utan lampa, med omönstrade däck på. Ja, på grusväg och eventuell ishalka alltså... Lovar att du kommer upptäcka en nya sida av cyklingen.

Prova sedan att försöka trampa en renodlad trial-cykel upp för en grusig riktig mördarbacke (inte direkt lätt att få fäste med däcket, om man säger så...) Lovar att du kommer upptäcka en ny sida av cykling där med.

Se inte olika discipliner som gränser. Se det som en inbjudan till att mixa och matcha olika stilar litegrann istället. Lovar att du kommer bli en mycket gladare cyklist på detta vis...

För många stilar...
Jag tycker att streetåkare ska betala en sorts avgift till BMX:arna för att de härmar stilen. En klar klassifiering, med kanske tre tillåtna stilar, kanske skulle ordna upp detta träsk. Hårdare tag mot de som bara cyklar utan att bry sig!

För många stilar...
Fjärdebrunn skrev:
> Jag har teleskopstolpe. Den är liksom varken
> lång eller kort, eller båda delarna.

Lite av en nazistkommunist i sammanhanget?

För många stilar...
Tror du dagens ungdomar tycker det är häftigt att köra svett-xc bland alla leriga gubbar som kör framför dem och glatt visar upp sin djupa rövskåra?

:)

Senast redigerad av en moderator:
För många stilar...
...eller så låter man alla cykla på det sättet de tycker är roligast och struntar i att klassificera alla enligt de definitioner av cykelstilar de stora amerikanska cykeltillverkarna hittat på...

För många stilar...
glitch skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har teleskopstolpe. Den är liksom varken
> > lång eller kort, eller båda delarna.
>
> Lite av en nazistkommunist i sammanhanget?

Oj, det lät så hårt. Kan jag inte bara få vara lite förvirrad? Jag bidrar ju iaf till BNP med alla knasiga inköp :)

Har förvisso köpt en hel del begat på slutet så där gick momsen åt skogen :o

Har amerikanarna definierat segmentet okynnescyklister än?

För många stilar...
BFS skrev:
> En klar klassifiering, med kanske tre tillåtna
> stilar...

* Maxmål
* plushmeny
* smält ost
?

Tror jag skulle hamna i smält-ost-kategorin :)

För många stilar...
jag uttryckte nog mig lite konstigt... tycker helt enkelt de är jobbigt eftersom det kommer så mycket nytt så jag känner att ja inte hänger med längre och dessutom så har faktiskt många av mina gamla xc polare börjat köra nya stilar vilket gör mig ledsen i ögat :(

För många stilar...
Efterssom deras liv är mindre värda, än våra.. Så måste vi sätta dom på plats! Pang pang!
Som svenska akademien så fint uttryckte det ;)

Det är väl jättebra att dom som nu uppenbarligen vill ha nånting annat faktiskt kan få det dom söker efter.

För många stilar...
Jo jag antar det...

nu när de ändå finns så många stilar så ska jag nog komma på en egen stil jag med som går ut på att man ska köra cykeln med ena handen och räcka fingret me den andra och sen ska man se hur många som börjar jaga en och sen måste man kunna cykla ifrån dem..

Tillbaka
Topp