Förändringar på forumet

Förändringar på forumet
Snyggt jobbat!!!!
Helt underbart att det är sån fart på forumet förresten!!! Risken är bara stor att det blir lite lite gjort på jobbet... ;)

Förändringar på forumet
Forumet är det roligaste som har hänt på jobbet! Hehe, håller med Anki om att man måste vara skicklig på simultankapacitet för att fixa arbetet utan att forumtiden blir lidande, eller var det tvärt om...?

Förändringar på forumet
Från att bara ha varit flitigt besökare och läsare av forumet på Velomag.se så måste jag erkänna att detta forumet än så länge (hoppas det håller i sig) håller en betydligt högre nivå. Har till och med bestämt mig för att försöka bidra med inlägg i den mån min kunskap räcker till.

/Emil

Förändringar på forumet
Mycket bra jobbat Jonas!

Jag har ett förslag till:
När man läser inlägg skulle det vara praktiskt med en "Go to top" länk längst ned efter alla posterna.
Om jag bara använder "Back" knappen i IE uppdateras inte huvudsidan med alla trådar.

Hoppas du förstår hur jag menar :-)

Edit:
Innan någon annan påpekar det: Ja, det finns en sådan länk högst upp när man läser inlägg. Men visst vore det praktiskt med en längst ned där man normalt befinner sig när man läser en tråd?

Jag kanske också skulle sagt att detta gäller i "Flat View"...

Post Edited (03-09-04 13:30)

Förändringar på forumet
> Jag kanske också skulle sagt att detta gäller i "Flat View"...

Mhm.

Kör i Threaded istället, det tar kanske lite tid annan man vänjer sig (om man nu är van vid flat view) men det är ett överlägset visningsläge - anser jag.

Mycket enklare att svara på de inlägg man vill svara på i trädstruktur istället för att mitt svar på inlägg #5 ska hamna som inlägg #17...

/Tobbe

Förändringar på forumet
Jag gillar den trådade vyn, men eftersom så få använder den så hamnar svaren oftast som "barn" till fel inlägg - det mesta hamnar som svar på ursprungsinlägget precis som ditt senaste inlägg :-)

Förändringar på forumet
Jo jag såg det...jag får väl skamset erkänna att den trådade vyn har sina fördelar. Ska prova att använda den ett tag och se om jag vänjer mig.

Förändringar på forumet
Jag skulle egentligen hellre se att det stod "4 september 2003" på datumet, eller kanske "idag, igår, i förrgår" innan det blir sifferdatum, men så mycket php att jag grejar det kan jag inte :-(

Förändringar på forumet
Jonas: testa med att lägga in detta högst upp på varje php-sida:
<?
setlocale (LC_ALL, 'sv_SE');
?>

Så bör det formateras automatiskt till svenska månadsnamn. Kanske du behöver formatera datumsträngen.

Förändringar på forumet
Bruse,

såhär ser koden ut som sköter datumjoxet:

function date_format($datestamp){
global $TimezoneOffset;
$datestamp=trim($datestamp);
if (empty($datestamp) || $datestamp=="0000-00-00") {
$datestamp = "0000-00-00 00:00:00";
}
list($date,$time) = explode(" ",$datestamp);
list($year,$month,$day) = explode("-",$date);
list($hour,$minute,$second) = explode(":",$time);
$hour = $hour + $TimezoneOffset;
$tstamp = mktime($hour,$minute,$second,$month,$day,$year);
$sDate = date("y-m-d H:i",$tstamp);
return $sDate;
}

Jag ändrade bara "$sDate = date("y-m-d H:i",$tstamp);" för att få datumet i rätt ordning som det är nu.

Hur ska jag applicera ditt tips på det här? :-)

Förändringar på forumet
Testa med först att lägga till setlocale överst på sidan. Den formaterar det jag kommer till sen till svenska namn på måander osv.

Sen är det alltid svårt att torrhacka, men gör ett försök. Byt de tre sista raderna:
return $sDate;
}

Mot detta:
$sDate = strftime("%A %e %B %Y", $sDate);
return $sDate;
}

Alltså en ytterligare rad. Den kommer att ge formatet "torsdag 4 september 2003". Detta funkar INTE om du inte satt in selocale ibörjan!!!

Lycka till. Funkar det inte, backa tillbaka bara.

Förändringar på forumet
Saknar en lista över alla reggade användare... Känns som en omväg att behöva leta upp en tråd personen i fråga varit inne på för att sen kunna kolla profilen o se om det tillkommit nåt foto ;)
Nåt du kan fixa tror du Jonas?

/anki - nyfiken...

Post Edited (03-09-05 19:04)

Förändringar på forumet
När vi ändå är inne på förändringsförslag tycker jag att Threaded View ska vara defaultinställning så att folk åtminstone får känna på detta underbara visningsläge en gång eller kanske tom vänja sig vid det innan de undersöker funktionerna!

Stort tack för ett bra forum!

/Tobbe

Förändringar på forumet
Den där listan med alla reggade användare, den kom faktiskt upp efter ett tag och syntes rätt länge. Har för mig att den försvann i vintras eller hur var det nu? Kanske skulle det vara kul att få fram en liknande lista igen, eller vad säger ni? Inget nödvändigt iofs, men kul.

/Leo

Tillbaka
Topp