Förbannad

RooX

Ny medlem
Förbannad
NU orkar ja inte mer.. mitt drivpaket har jävlats med mej för sista gången.. har absolut inget tålamod för sånt här.. Det rasslar och knakar hur mycke jag än ställer in o finputsar de kan inte bli bättre..har testat 3 olika kedjor och olika drev.. ja är väl inte menad till o mecka så nu lägger jag av..
Nån som har några andra råd? Har läst igenom manualen 25 gånger...

Förbannad
kollat att allt sitter fast? växlar, vajrar, kasett, klingor etc?

sitter det inte fast finns det tendens till att grejjerna rör sig och det gör att det inte går riktigt bra.

Förbannad
samma här..jag kasta iväg cykeln igår (i en mjuk snödriva)hållt på o skruva o bytt kedja ,fast idag såg jag att bakväxeln var lite skev..

Förbannad
ajdå :/ men ja kan inte förstå..för allt e splirrans nytt på hojjen.. o just nu känner jag verkligen inte för o köpa mer grejer.. de e väl bara o börja om från början igen ;(.. Tänker aldrig gå ner till min lbs för dom har lika mycket hjärnkapacitet som ett par 3 åringar..

Förbannad
åttadelat reglage med 9-delad krans är en klassiker. det fungerar helt enkelt inte, men nästan.

snett växelöra
stel länk i kedjan
dåliga rulltrissor
dåliga vajrar

osv......

Förbannad
Jag har en cykelkompis som hade samma problem som dig. Personalen på CC i gbg plockade ner hela hojen och letade utan och innan, men kunde inte förstå vart ljudet kom ifrån. En smart filur frågade om låsringen till kassetten var åtdragen tillräckligt.
Efter det var cykeln tyst...

Förbannad
Freahl Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en cykelkompis som hade samma problem som
> dig. Personalen på CC i gbg plockade ner hela
> hojen och letade utan och innan, men kunde inte
> förstå vart ljudet kom ifrån. En smart filur
> frågade om låsringen till kassetten var åtdragen
> tillräckligt.
> Efter det var cykeln tyst...
>
> /Fredrik

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Fy faen va bra!!!

Förbannad
Utan att veta vad du har för grejer på cykeln usv

Kolla att du har rätt vevlagerslängd
Kolla låsringen till kassetten
Kolla att bakväxelörat är rakt
Kolla längden på kedjan
Kolla att du inte har en KCM Z kedja
Kolla drevbultarna på vevpartiet
Kolla att bodyn är åtdragen(gör detta sist, när du provat allt annat)

Tillbaka
Topp