Forerunner 305 - Cykelmontering med Garmin kit

christi@n

Ny medlem
Jag köpte Garmins kit för montering av Forerunner 305 på cykel, då jag jag kör varierad träning och snabbt vill kunna byta från arm till fast cykelmontering.
Med det här kitet så byter du också ut ditt ordinarie armband till ett med snabbfäste för klockan.
En fördel med detta kan, förutom att många gillar denna typen av armband, vara att "stiften" inte längre ligger mot din svettiga arm utan mot armbandets hållare.

285:- + frakt fick jag betala och jag tycker det är värt det hela.

Först tar du bort de ordinarie plastarmbanden med medf. verktyg - Nya pinnar monteras.

ResizeofDSC_0274.jpg ht=544

Kardborrearmand med hållare + Cykelhållare + fästband till cykeln.

ResizeofDSC_0276.jpg ht=544

Fastklickad på armen.

ResizeofDSC_0279.jpg ht=544

Monterad Cykelhållare.

ResizeofDSC_0283.jpg ht=544

Fastklickad på cykeln.

ResizeofDSC_0284.jpg ht=544
´

Monteringen gick på 5 minuter.
Byte från arm till cykel och tvärtom går så fort det kan gå - Klicka i, klicka loss.

Och för lite överdriven pedagogik:
fr305.gif ht=135

Animerade bilden är stulen här där dom testar detta kit: http://blog.motionbased.com/2007/01/forerunner_2053.html

Senast redigerad av en moderator:
Kan man leva med att det tar 30 sec att sätta på/ta av och samtidigt få bättre stötdämpning, fungerar en bit tillskuren rörisolering bra.
Fast snabbkoppling kan användas om man vill fixa portabel laddare til 305an (det är svårt att fixa mekanik som fixerar matningen utan normala dockan annars).

Nu är den testad på en löprunda och den här kardborreremmen är klart skönare än originalbanden. (Ifall nu någon undrar det någon gång ;) )

15 spänn från DX:

sku_21314_1.jpg

http://www.dealextreme.com/p/univer...-and-lasers-1-7-3-0cm-flexible-diameter-21314

För triathleter så är det kanske lite för omständligt vi av- påtagning men det tar ändå inte mer än halvminut att montera hållare och klocka, max. Snyggare än rörisolering vilket också är ett alternativ.

Den mörka årstiden sitter den på hjälmen och håller fast en ficklampa vid skogscykling.

Bongo:

Ser ju kalas ut, men hur fäster man 305an på den? Kommer man verkligen lyckas se något på displayen efter att ha spänt fast den med remmarna?

På allmän begäran.

Montera Er FR305 här:
P5152256.JPG

Marschfärdig
P5152254.JPG

Så här är den fastspänd:
P5152255.JPG

Webexklusivt extramaterial:

Tillbaka
Topp