Förlusten vanlig jacka skapar?

marr sa:
När får vi se en bild på dig din fagra skapelse? Framflygandes på din stålhäst.

Ska försöka ta en selfie när jag alstrar cirkus 500 watt i en skön backe idag.

Nej men tre nypor mer seriöst.
Fan min mage krånglar eller så har jag virus i halsen.

Najs najs väder här. ska bli 13 och solen strålar. Kanske skulle kört med enbart tajt tshirt idag!

Dagens låt är helt klart denna

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:

1,5 km backe

backe.png

Väntar med spänning på att bli krängd av dig. Jag menar, det måste vara en bit av kaka för dig att kränga en lite småfet medelålders man i lycra.

Lyktstoplemedhjul sa:
marr sa:

Najs najs väder här. ska bli 13 och solen strålar. Kanske skulle kört med enbart tajt tshirt idag!

Fan inte lätt när man antingen har krånglade mage eller virus i halsen.
Din genetiska överlägsenhet måste bestå i ett kraftigt underlägset immunförsvar.

Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

1,5 km backe

Väntar med spänning på att bli krängd av dig. Jag menar, det måste vara en bit av kaka för dig att kränga en lite småfet medelålders man i lycra.

Jag ger the respect när the respect är förtjänad och det där får anses leva upp till skallkraven.

Så reeespect

Senast ändrad:
marr sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
marr sa:

Fan inte lätt när man antingen har krånglade mage eller virus i halsen.
Din genetiska överlägsenhet måste bestå i ett kraftigt underlägset immunförsvar.

Nej inte lätt att inte vara en supermänniska. Du vet det finns så sjukt många saker gener kan uttrycka sig i så det är knappt föreställningsbart.

Orkar dock inte sitta här kolla puls och invänta effekten av dagens omeprazol. Blir det värre av den dagliga dosen koffein kan jag kanske pusta ut i viss utsträckning

Kanindräkt är det mest aero som finns, sätter man dessutom en strut i aluminumfolie på huvudet så behöver du knappt trampa!

Hur mycket förlust en vanlig jacka skapar beror väl på vädret och vilka andra kläder man har.

Är det -30 och man tappar sin jacka är det en stor förlust.

Är det däremot 30 grader varmt kan det i det korta loppet vara skönt att slippa bära på jackan, ända tills man upptäcker att plånboken, mobilen och hemnycklarna var i jackfickan.

Hittade faktiskt lite info om detta när jag googlade på den nya Airnet-hjälmen:

"One of my favourite pieces of information, for someone doing a Gran Fondo, or a century ride, if you wear a jacket as opposed to arm warmers at the start where it’s chilly it would take you 30 minutes more over a 6 hour ride."

Från en intervju med en kille på Specialized.
http://secondwindmagazine.com/is-aero-everything-an-interview-with-mark-cote/

Laser-Björne sa:
Hittade faktiskt lite info om detta när jag googlade på den nya Airnet-hjälmen:

"One of my favourite pieces of information, for someone doing a Gran Fondo, or a century ride, if you wear a jacket as opposed to arm warmers at the start where it’s chilly it would take you 30 minutes more over a 6 hour ride."

Från en intervju med en kille på Specialized.
http://secondwindmagazine.com/is-aero-everything-an-interview-with-mark-cote/

Det skulle innebära 8:40 istället för 8:00 solo på Vättern.

Jag startade med regnjackan på i masgruppen/cykelcity på vr när dom körde på 6.43 för något år sen.
Jag var kanske i mitt livs form och för nonchalant i klädvalet när det regnade och var kallt i starten.
Naturligtvis blåste jag av gruppen i kantvinden efter 1/2 timme hade svårt att förstå att det hände...fick av jackan men då var det försent och fick sen surfa runt med nästa grupp. Körde in på en bit över 7.
Så säg att jag tappade 30min pga av jackan :)

Tillbaka
Topp