Formula ORO k18

Rubbe

Ny medlem
Formula ORO k18
comm_Supernormal-disc_479.jpg
Hej!

Tänkte kolla om det är någon som har några åsikter om ovanstående bromsmärke...är nämligen i startgroparna att införskaffa mig en Commencal Supernormal.

Mvh
/Robin

Formula ORO k18
Jag har själv ett par k-24 och kan då inte klaga på dessa. Rent generellt har Formulas bromsar fått väldigt bra kritik, vad jag sett i alla fall.

#editerat
Jag kom på en grej som jag har stört mig på nu i helgen och det är att utbytbara nipplar av någon anledning är 100:- dyrare till Formulas bromsar än de flesta andra (Jag måste nämligen kapa en av ledningarna. ;-)).

Senast redigerad av en moderator:
Formula ORO k18
Jag har ett par K-18 på min hoj. Dom funkar bra, rätt lätta att justera och bra nyp. Det är kanske inte de bromsar man drömmer om på nätterna men du behöver nog inte köpa en annan cykel bara för att det sitter Formulabromsar på. Jag är väldigt nöjd med min Meta 4.30, var på väg att köpa en supernormal men ansträngde budgeten något och slog till på en Meta.

//Irre

Formula ORO k18
Formula har gjort bromsar ett tag till mtb, men de är nog störst på bromsar till andra fordon.
Jag är svinnöjd med mina Fomula Oro. Lätt vikt med hög bromseffkt. Bakbromsen väger 473gram med 200-skiva, fram 454gram med 200-skiva. Den höga bromseffkten medför att den sliter bromskloss i alpmiljö men det kanske inte är så konstigt. Aldrig mera trötta fingrar av bromsning i Åre och alper.

Tillbaka
Topp