Försäkring vid vurpa

Mr tips

Ny medlem
Försäkring vid vurpa
Hade oturen att vurpa vid ett motionslopp i helgen.
Har Folksam som hemförsäkring med allriskförsäkring.
Vet någon vad som gäller eller har några bra tips ?

Försäkring vid vurpa
Ringa Folksam å fråga kanske? Hur ska vi veta vad din försäkring gäller för?
I min hemförsäkring ingår en sk drulleförsäkring, och undertecknad drulle hr utnyttjat den några gånger.

Försäkring vid vurpa
Har du kollat efter försäkringen som Svenska Cykelförbundet har?

Har för mig att alla som kör i motionsklass är automatiskt försäkrade, sen ingår väl också en försäkring om du har tävlingslicens?

/kristjon

Försäkring vid vurpa
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ringa Folksam å fråga kanske? Hur ska vi veta
> vad din försäkring gäller för?
> I min hemförsäkring ingår en sk
> drulleförsäkring, och undertecknad drulle hr
> utnyttjat den några gånger.

Täcker Folksams Drulleförsäkring cyklar också? Länsförsäkringars gör inte det nämligen.

/C

Försäkring vid vurpa
Har du vurpat på tävling så är det tävlingens försäkring som täcker ev skador. Din hem/person/drulle/olycksfallsförsäkring täcker det inte.

Försäkring vid vurpa
vill minnas att min hemförsäkring hoss längsförsäkringar inte täckte saker som hände under tävling eller träning, det konstiga var att det dock täckte det om det skedde på väg till träning :D vad är skillnaden lixom :D

Försäkring vid vurpa
Jag har själv Folksam och blev lite fundersam, så jag ringde och kollade med dem.
Jag frågade om man fick ersättning om man vurpade på en cykeltur eller på t.ex. Vätternrundan.
Det svar jag fick (och som enligt uppgift ska vara dubbelkollat) är att man måste ha deras drulleförsäkring, allrisk som de kallar det.
Har man det får man ersättning för reparation eller ny cykel. Vanligt åldersavdrag görs och självrisken är 1500.

Försäkring vid vurpa
Jag fick samma svar som du spartafix när jag kollade med Folksam. Som tur är har jag allrisk. Kläderna var bara att skicka in kvitto på. Cykeln skulle kollas av en cykelaffär/reparatör.
Så har ni Folksam så se till att ni har allriskförsäkringen.

Tillbaka
Topp