Alpländare
Medlem
Försäkring
Hur har ni försäkrat era cyklar. Har köpt en där värdet är 40000:-. Ska man ta en speciell försäkring,eller tar hemförsäkringen om den blir stulen eller krasch.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle garanti ersätta vid krasch?tomcaten sa:Är värt att ta. Jag skulle inte lita helt ut på att tillverkaren ersätter på garanti vid krasch iallafall. När jag beställde en Kona häromdagen från Bikester fick jag ett tveksamt uttryck när jag bad försäljaren förklara mera ingående över hur den här tillverkaren ser vad som är krasch och inte.
Ja, självklart får man ju se till att hemförsäkringen innehåller allt annat man är i behov av. Och helst inte det man inte är i behov av.Bele sa:Det är bra att kolla hur man kan försäkra sin dyra cykel. Samtidigt ska man vara medveten om att hemförsäkringen är en väldigt bred försäkring. Jag skulle aldrig välja bolag enbart efter hur de försäkrar cyklar.
ooms sa:Om du har Trygg-Hansa hemförsäkring med Allrisk (s.k. drulle) så ersätter den upp till 50.000kr, inkl krasch (såvida det inte är tävling).
Tror det ska finnas en genomgång av olika hemförsäkringar här på Happy; enklast att hitta den är nog att googla. Men i slutändan gäller det ändå att lusläsa villkoren, bolagen kan ha ändrat nåt.
Ja, det kanske t.o.m. är så. Krasch vid motionslopp, typ Vätternrundan, ersätter de definitivt.Fulkinesen sa:ooms sa:Om du har Trygg-Hansa hemförsäkring med Allrisk (s.k. drulle) så ersätter den upp till 50.000kr, inkl krasch (såvida det inte är tävling).
Tror det ska finnas en genomgång av olika hemförsäkringar här på Happy; enklast att hitta den är nog att googla. Men i slutändan gäller det ändå att lusläsa villkoren, bolagen kan ha ändrat nåt.
Trygg-Hansa ersätter även vid tävling (om de inte ändrat villkoren de senaste månaderna). De ersätter inte om du får betalt för att tävla, dvs är någon sorts proffs.