Förslag cx till pendling

Förslag cx till pendling
Bengt-re sa:
jonja sa:
Ganska typisk dynamik för den här typen av trådar. TS vet inte vad han vill och är svävande i sin kravlista. Experterna ryker ihop om vad som är relevanta/korrekta råd. TS försvinner omgående från diskussionen och startar istället ny tråd med modifierad titel, medans experterna fortsätter sitt infekterade bråk angående nån liten kritisk detalj i den luddiga kravspecen. Ungefär samma experter ryker ihop på nytt i nästkommande nybörjare-ber-om-råd tråd.

Det är för dåligt väder -> folk lägger sin energi på tjafs istället för att cykla. Brukar vara mindre tjafs på sommaren...

Ja på sommaren är det mer trams =|:-)

Förslag cx till pendling
Sixten Fors sa:
Konkret sa:
Sixten Fors sa:
En cx är sämre än en xc om underlaget är sämre än grusväg. TS cykelväg till jobbet är sämre än grusväg.
Påstår du att sagan hade vunnit över spartacus med mtb på Paris Roubaix?
Pendlar TS sträckan Paris Roubaix? Tror du att TS är Peter Sagen? Jag är tveksam, men man vet aldrig.
Du skriver återigen kategoriskt i generella ordalag. Sedan försöker du vända det till ett specifikt ändamål när andra reagerar på det. Det händer gång på gång. Du har inte funderat på om det kan vara sättet du uttrycker dig på som får många att reagera?

Förslag cx till pendling
NLC sa:
Bengt-re sa:
jonja sa:
Ganska typisk dynamik för den här typen av trådar. TS vet inte vad han vill och är svävande i sin kravlista. Experterna ryker ihop om vad som är relevanta/korrekta råd. TS försvinner omgående från diskussionen och startar istället ny tråd med modifierad titel, medans experterna fortsätter sitt infekterade bråk angående nån liten kritisk detalj i den luddiga kravspecen. Ungefär samma experter ryker ihop på nytt i nästkommande nybörjare-ber-om-råd tråd.

Det är för dåligt väder -> folk lägger sin energi på tjafs istället för att cykla. Brukar vara mindre tjafs på sommaren...

Ja på sommaren är det mer trams =|:-)

Trams är roligare!

Förslag cx till pendling
Stumpy sa:
Sixten Fors sa:
Konkret sa:
Sixten Fors sa:
En cx är sämre än en xc om underlaget är sämre än grusväg. TS cykelväg till jobbet är sämre än grusväg.
Pendlar TS sträckan Paris Roubaix? Tror du att TS är Peter Sagen? Jag är tveksam, men man vet aldrig.
Du skriver återigen kategoriskt i generella ordalag. Sedan försöker du vända det till ett specifikt ändamål när andra reagerar på det. Det händer gång på gång. Du har inte funderat på om det kan vara sättet du uttrycker dig på som får många att reagera?

+1.
Svara på frågan Sixten utan att köra ett Stefan rödvinskommunist löfven svar.

Förslag cx till pendling
Konkret sa:
Stumpy sa:
Sixten Fors sa:
Konkret sa:
Sixten Fors sa:

+1.

Men lägg ner med den attityden, så jäkla trist och förpestar bara forumet för alla andra.

Sluta upp med att mäta organ. Sixten påstår att en cx är ett sämre val om underlaget är sämre är grusväg. Det är inte särskilt kontroversiellt, förmodligen sant också.

Sen kommer du in och drar en irrelevant kommentar endast för att provocera. Han tar betet och svarar i samma anda. And on we go...

Vuxna människor, bete er som folk.

Senast ändrad:
Förslag cx till pendling
Bilder på cx. Så som det oftast ser ut.

Bilagor

• Cx1.jpg
    Cx1.jpg
    322.2 KB · Besök: 94
  • Cx2.jpg
    Cx2.jpg
    144.5 KB · Besök: 108
  • Cx3.png
    Cx3.png
    317.8 KB · Besök: 121
  • Cx4.jpg
    Cx4.jpg
    26.7 KB · Besök: 118
  • Cx5.jpg
    Cx5.jpg
    194.5 KB · Besök: 111
  • Cx6.jpg
    Cx6.jpg
    35.9 KB · Besök: 104
  • Cx7.jpg
    Cx7.jpg
    32.6 KB · Besök: 107
  • Cx8.jpg
    Cx8.jpg
    99.8 KB · Besök: 110
  • Cx9.jpg
    Cx9.jpg
    15.5 KB · Besök: 91
Förslag cx till pendling
BLEKINGE BAD ASS sa:
Fan vad tragiskt å sabba en tråd på detta sätt, väldigt hjälpsamt ....

TS behöver inte bli ledsen, hjälp har redan getts.
Men, Jag tror grejen är att det finns ett överskott på såna här trådar redan. Sen finns det ett överskott av energi hos en massa pga vädret lågpresterande cyklister. Lite frustration. Samt ett överskott på kass (intern-)humor. Resultatet syns ovan.

Förslag cx till pendling
zodah sa:
gillar bilderna : -)

(tittat noga och det ser ut att saknas möjlighet att montera flaskhållare på varenda cykel)

Fina bilder, men alla de där cyklarna har möjlighet till flaskhållare. Men cyklarna saknar även skivbromsar (förutom en), så bilderna verkar mer handla om historiska dokument är nutidsrealism.

Förslag cx till pendling
Ivar sa:
zodah sa:
gillar bilderna : -)

(tittat noga och det ser ut att saknas möjlighet att montera flaskhållare på varenda cykel)

Fina bilder, men alla de där cyklarna har möjlighet till flaskhållare. Men cyklarna saknar även skivbromsar (förutom en), så bilderna verkar mer handla om historiska dokument är nutidsrealism.

I stand corrected, är ingen expert.

Förslag cx till pendling
wukkaN sa:
Konkret sa:
Stumpy sa:
Sixten Fors sa:
Konkret sa:
Sixten Fors sa:

+1.

Men lägg ner med den attityden, så jäkla trist och förpestar bara forumet för alla andra.

Sluta upp med att mäta organ. Sixten påstår att en cx är ett sämre val om underlaget är sämre är grusväg. Det är inte särskilt kontroversiellt, förmodligen sant också.

Sen kommer du in och drar en irrelevant kommentar endast för att provocera. Han tar betet och svarar i samma anda. And on we go...

Vuxna människor, bete er som folk.

Det var ju Sixten som postade en video där dom cyklar ett pave avsnitt från flandern runt eller om det är Paris Roubaix?

Sen kommentarer om att ts kanske inte pendlar på pave?
Varför posta den videon då?
För att bevisa att mtb med rakt styre är bättre än cx?
Det är inte det raka styret som är lösningen, det är fetare sulor som är lösningen.
Därav min fråga, hade sagan spöat spartacus bara för att han kör mtb med rakt styre?

Förslag cx till pendling
Karate monkey med bock står högt på min lista över cyklar jag vill äga. Den första med 1x11 då jag inte kan förstå varför jag skulle vilja ha det på ngn annan av mina nuvarande.

Förslag cx till pendling
Tänkte lägga till det ultimata tipset: köp en med helkapslade vajrar. Minskar dina bekymmer med växlingen med 99%.
Har haft noll växelproblem utan att röra växlarna i tre vintrar i rad. Allt annat på cykeln strulat, men vajrarna still going strong.

Alla ramar kan inte ta helkapslade vajrar.
Har dock inget konkret tips på cykel:-(

Förslag cx till pendling
Utan kvitto? Om du har anledning att tro att den är stulen bör du inte köpa den alls tänker jag. Annars kanske 3500kr om den är fräsch.

Senast ändrad:
Förslag cx till pendling
JTF sa:
Jag kan inte se att TS är låst vid CX.

Det står ANNAT, inte annan, dvs vad som helst duger:
Varför inte en KO:
132233.jpg

Eller med horn (finns både med rakt horn och med rise):
132419.jpg

Eller om man nu föredrar bockhorn (då kan man gå ner i pris också):
131349.jpg

OT: Kan man köra med bil kan man cykla cx. Det omvända gäller inte alltid.

Förslag cx till pendling
Arsozath sa:
JTF sa:

Varför inte en KO:

Haha, trevliga bilder! Bara slickstenen som fattas. :D

Annars kan man kompromissa och köra den förnämliga automobilen Citröen CX där kombimodellen har plats för flera cyklar +ANNAT.

4649791346.jpg

6467979713.jpg

46413137778.jpg

Förslag cx till pendling
JTF sa:
Arsozath sa:
JTF sa:

Varför inte en KO:

Haha, trevliga bilder! Bara slickstenen som fattas. :D

Annars kan man kompromissa och köra den förnämliga automobilen Citröen CX där kombimodellen har plats för flera cyklar +ANNAT.
Oh yes!
Såg förresten en vit rostfri(!) CX Break i morse nere på Klostergården i Lund, de är rara ärtor numera. Som motvikt till rostfri kaross var ventilticket tillräckligt högljutt för att höras igenom mitt musiklyssnande i lurar :-)

Tillbaka
Topp