Första cykeln, råd från er erfarna!
Hej på er!
Jag är en total nybörjare på MTB som gått och blivit sugen på att testa detta. Min tanke är att köra grusväg och lite enklare skogsstigar, i alla fall som början.
Så nu tittar jag mig omkring efter en första cykel, budget max 10'000:- på själva cykeln.
Har surfat på nätet, varit inne på XXL samt varit inne ett par gånger på en lokal cykelfirma som är väldigt seriös.
Min tanke just nu är en 29" hardtail.
Min lokala cykelhandlare har en Merida Big-Nine 1200 för 9995:-, ett ex endast.
Är det en bra cykel i prisklassen max 10'000:-?
Mitt största dilemma är ramstorlek. Eftersom det bara finns ett ex kvar så kan jag inte välja vad som kanske skulle helt optimalt. Den cykeln som finns är 19" ram.
Jag är 178cm lång, "grenmått" ca 83cm.
Kommer den 19" ramen bli stor eller lagom? Hjälp!
Jag är en total nybörjare på MTB som gått och blivit sugen på att testa detta. Min tanke är att köra grusväg och lite enklare skogsstigar, i alla fall som början.
Så nu tittar jag mig omkring efter en första cykel, budget max 10'000:- på själva cykeln.
Har surfat på nätet, varit inne på XXL samt varit inne ett par gånger på en lokal cykelfirma som är väldigt seriös.
Min tanke just nu är en 29" hardtail.
Min lokala cykelhandlare har en Merida Big-Nine 1200 för 9995:-, ett ex endast.
Är det en bra cykel i prisklassen max 10'000:-?
Mitt största dilemma är ramstorlek. Eftersom det bara finns ett ex kvar så kan jag inte välja vad som kanske skulle helt optimalt. Den cykeln som finns är 19" ram.
Jag är 178cm lång, "grenmått" ca 83cm.
Kommer den 19" ramen bli stor eller lagom? Hjälp!