[Forumrelaterat?]Tror att min mamma är ett troll!

Brakastruten

Aktiv medlem
Jag är rädd. Efter många års livligt matbords-språkande med min ömma moder, visar hon sig nu kunna ge samma djupa svar, som bara kan förväntas av äkta happytroll... Fullständigt utan medlidande!

Hur beter sig era mödrar nu för tiden? Är det något som går, rent allmänt? Eller är det bara jag som drabbats? Kan vi själva ha burit vidare ngn. smitta, från dessa illvilliga bestar som lurar bakom mängden seriösa inlägg?

Kom igen nu! Menar ni på allvar, att ni bara skickar ett vykort till päronen, vart femte år? Har de glömt er på dagis och flytt landet?

Eller ta familjen till Italien, och betraktas som helt normal igen? Eh?
Tror du missar poängen.
-Hur mycket av er jargong här, förs över på era anhöriga?

Men du lite rätt också. Vi är tighta, vi som är kvar av ursprungsfamiljen. Det har varit en styrka. Är en styrka. Vore det inte för den, så skulle vi nog inte driva med varandra så hjärtligt..
Syrran har suttit risigt till, utan vår närvaro. Om hon ens suttit. Morsan hade inte varit så uppåt då. Tycker inte att man kan klippa hur som helst?

Men det förklarar inte hur hon lyckats bli så rapp i truten! Mot sin spröde, och helt oskuldsfulle lille son.... snyft och hulk. Ämbuue..

Hahaha... Jag känner igen det där. Min mamma är svårt sjuk, men trots det har hon skärpan och sin sylvassa iakttagelseförmåga kvar till 100%. Senast idag tittade hon kritiskt på mitt råttfärgade hår och sa: "Jag tycker du ska färga håret." Och när jag besökte henne vid ett annat tillfälle tittade hon på mitt uppsatta hår som var helt tillplattat av cykelhjälmen och sa: "Och håret har du inte tvättat den senaste månaden."

Ah, så rart! En mor som ger sig på ens utseende. :)

Nu kan jag lugnt klippa in moders ena kommentar, efter att jag varit in på FK och mött en kvinnlig skrivbordsdiktator med hornbågade glasögon. Duktigt irriterad, får jag mig då serverat:
"När man nått den totala botten, kan det bara bli bättre och bättre. Grattis! Nu är det snart jättebra."
Suck, så klämkäckt. Det är höst och kallt, det blir inte bättre. Putt, putt.
-Hon är så duktig på att se de rätta tillfällena! Nu får man minsann igen, för alla år av obstinat påtvärsan-divlande.

Vänta tills hon kommer med något i stil med:
-Du är faktiskt tuffare än vi trodde, vi väntade oss faktiskt inte att du skulle överleva aborten ;)

Tillbaka
Topp