Ingen Fenix 7 på CES heller...

Kanske var en seriös fråga?
Ivf, var en aktivitet som jag pausade med "Fortsätt senare", och glömde starta den igen. Är en glad amatör och ser min 1040 och Fenix mest som leksaker, så ibland slår jag på en aktivitet bara för skojs skull, detta var en (lite längre) tur i stan bara. När jag tränar glömmer jag ju inte det.
Var faktiskt nyfiken, har en venu 3 själv och skrockar ofta kring vad det är den snackar om.
Det var ju ändå en halv vettig grej att säga till användaren då.

Satan vad tiden går, är det verkligen två år sedan den här tråden var aktiv?
Hursomhelst så är nu Fenix 9 och 9 Pro släppta, och jag ser fortfatande ingen anledning att byta ut min Forerunner 965, vad tråkigt :-)
Det enda som lockar lite är 1,5" displayen på 51mm versionen, men den blir för klumpig på min delikata handled. Men kanske man törs hoppas på den skärmen i nästa Forerunner...?

Satan vad tiden går, är det verkligen två år sedan den här tråden var aktiv?
Hursomhelst så är nu Fenix 9 och 9 Pro släppta, och jag ser fortfatande ingen anledning att byta ut min Forerunner 965, vad tråkigt :-)
Det enda som lockar lite är 1,5" displayen på 51mm versionen, men den blir för klumpig på min delikata handled. Men kanske man törs hoppas på den skärmen i nästa Forerunner...?
Håller med, hade hoppats på att de lyckats få den tunnare. Gillar "Look & Feel" och 10ATM på Fenix men tjockleken är verkligen till FR's fördel.
Min Epix 2 får nog leva vidare ett tag till.

Det är ju egentligen inget fel på en Epix2.
En sak som kan vara en nackdel, tillsammans med Epix pro, Venu 7 och Venu 7 pro är att de from -25 endast kommer att få felrättningar och minimalt med, om ens några, funktionsuppgraderingar.
Detta pga stt Garmin först 2025 hade fått till ett gemensamt OS för sina klockor
och denna nyhet släppte de ~1 månade efter att jag hade köpt en Epix pro
Men är man, som jag, nöjd med hur klockan är nu så är det och kommer länge att fortsätta att vara en bra klocka.

En sak som kan vara en nackdel, tillsammans med Epix pro, Venu 7 och Venu 7 pro är att de from -25 endast kommer att få felrättningar och minimalt med, om ens några, funktionsuppgraderingar.
Detta pga stt Garmin först 2025 hade fått till ett gemensamt OS för sina klockor
och denna nyhet släppte de ~1 månade efter att jag hade köpt en Epix pro
Men är man, som jag, nöjd med hur klockan är nu så är det och kommer länge att fortsätta att vara en bra klocka.
Jag ser det nästan som en feature.
Om jag köper en klocka köper jag väl en jag är nöjd med. Att garmin inte slänger in nya funktioner i den över tid som de har stora möjligheter att bugga-till tänker jag är fördelaktigt för mig ;)

För övrigt, 2 år in i att ha en dygnetruntklocka.
Har slagit av alla notifiering förutom under träning. För att inte missa min frus meddelanden när jag är ute och springer.
Har typ helt slutat titta på all statistik den samlar.
Det enda jag har den på för nu är egentligen klocka och väckning på morgonen. Oslagbart att få en vibration på handleden när man skall vakna istället för en klocka som ringer en bit bort.
Borde nog sluta helt med klocka utanför träning.

Håller med, hade hoppats på att de lyckats få den tunnare. Gillar "Look & Feel" och 10ATM på Fenix men tjockleken är verkligen till FR's fördel.
Verkar som 47mm versionen av Fenix 9 Pro nu är i princip lika tunn som Forerunner 965. 13,8mm vs 16mm föe Fenix 8. Lite sugen att trycka på köpknappen. :)

Verkar som 47mm versionen av Fenix 9 Pro nu är i princip lika tunn som Forerunner 965. 13,8mm vs 16mm föe Fenix 8. Lite sugen att trycka på köpknappen. :)
För ca en timma sedan så kom jag till precis samma insikt och råkade klicka köp, så vi får se i mitten av nästa vecka om jag ångrar mig pga av vikten :-) (i så fall så finns det väl nån köp och sälj i närheten...?) Nu när höstmörkret börjar bli påtagligt så vill jag ju ha en sån där ficklampa som alla talar sig varma om, när man ska smyga uppför trappan till sovrummet utan att väcka familjen...
Eller om det kommer en Forerunner till våren med 1,5" display... (FR var väl först med 1.4" OLED om jag inte minns fel?)

Tillbaka
Topp