Det segmentet ska väl köpa Enduro-modellen som lanserades för mindre än ett år sen.Till hösten i samband med något ultraspringlopp.
Det segmentet ska väl köpa Enduro-modellen som lanserades för mindre än ett år sen.
Den som säljs på rea för mellan 2999 och 3700 redan? Kan inte ha blivit en hit.Det segmentet ska väl köpa Enduro-modellen som lanserades för mindre än ett år sen.
Garmin Enduro för 2999? Är ju ett fynd som cykeldator så posta gärna länk. Den kostar ju 7000+ överalltDen som säljs på rea för mellan 2999 och 3700 redan? Kan inte ha blivit en hit.
Den som säljs på rea för mellan 2999 och 3700 redan? Kan inte ha blivit en hit.
Inga kartor. Sämre upplösning på det inspelade spåret än cykeldatorerna. Nästan dubbla vikten mot en Edge 130+ som är billigare. Om du bara cyklar 1000+ km breveter utan att sova och har hela rutten i huvudet så är kanske Enduro rätta valet.
Fenix 7 släpps i slutet av JanuariNär ska den släppas dåååå???
Det tror jag med, verkar vara flera rykten om det.Fenix 7 släpps i slutet av Januari
En gissning är att det här kan handla om Fenix 7. Å andra sidan trodde väldigt många att den skulle dyka upp under CES.När ska den släppas dåååå???
Den inbyggda pulsmätaren på 5:an är kass. För mig skulle det vara främsta skälet för en uppgradering. Möjligtvis solcellsladdning för fjällvandringarna, om det nu funkar utanför Florida.Ni som kör 5:or eller 6:or, vad är ni mest nöjda med?
Min polarklocka mäter ungefär lika bra som mitt garminbälte. Diff på 2-3 slag kanskeSolcellsgrejen kanske är bra på 7:an. På 6:an verkar det vara rätt meh.
Optisk pulsmätning på handleden kommer väl aldrig vara det bästa alternativet, speciellt inte för cykling.
Jag bytte från en 3:a till en 6x för ett tag sen. Mest för att batteritiden började bli dålig på 3:an.Jag är fortfarande grymt nöjd med min Fenix3 (utan HR), men kanske har 7:an någon funktion som jag bara inte kan klara mig utan.
Undrar vad det kan vara? En ballare skärm, kanske.
Ni som kör 5:or eller 6:or, vad är ni mest nöjda med?
Och vad skulle ni vilja se som gör det värt att byta?
Vi väntar väl på både 955 och en edge 540 :DInnebär detta att det finns en ny Forerunner runt hörnet också?
Idén är väl att det skall dra mindre? Eller?AMOLED drar mer ström så det brukar ge kortare tid mellan laddningar
Åtminstone om skärmarna och batterierna är lika stora, det är ju inte ovanligt att det skiljer mellan angiven batteritid och verklig.
7'an har 42 000 förinlästa golfbanor! På 6'an måste du ladda in dem från mobilen först!Vad är ens de stora skillnaderna mot en 6:a? 🤨
Saxat ur produktbeskrivingen på Fenix 7: "diamantliknande kol". Jag är helt förstummad över obegripligheten.
DLC- Diamond-like carbon. Tänk superhård och nötningsbeständig yta.Saxat ur produktbeskrivingen på Fenix 7: "diamantliknande kol". Jag är helt förstummad över obegripligheten.
Tänk marketing-BS.DLC- Diamond-like carbon. Tänk superhård och nötningsbeständig yta.
Haha japp! Alltid ngn som går på de :)Tänk marketing-BS.
Fenix har väl generellt sett sämre GPS än motsvarande forerunner. Forerunner ser rött normal ut också för övrigt.I mitt gäng var det flera som bytter från Fenix 3 till 5 och blev missnöjda. Verkar som att GPSen har mycket sämre nogrannhet än på 3an. Någon mer som har samma erfarenhet.
Fanns gps när 3 släpptes, på den tiden var det väl papperskarta som gällde? Ditt gäng verkar inte följa gängse norm att ha det senaste om de gått från 3 till 5 nu😉I mitt gäng var det flera som bytter från Fenix 3 till 5 och blev missnöjda. Verkar som att GPSen har mycket sämre nogrannhet än på 3an. Någon mer som har samma erfarenhet.
Ja, epix 2 verkar ju grym. 42h aktivitet är inte så ofta man går över och om man måste ladda var 14e eller 18e dag spelar ju inte så stor roll.Fanns gps när 3 släpptes, på den tiden var det väl papperskarta som gällde? Ditt gäng verkar inte följa gängse norm att ha det senaste om de gått från 3 till 5 nu😉
skämt åsido..
Epix verkar intressant om batteritid stämmer. Skärmen är det jag stört mig mest på när jag sneglat på sambons klocka. Ska bli kul att läsa/se tester på den.