fotpump på CO

fotpump på CO
jag hade den första (FOTpumpen), men efter ca 5 år så var den helt utsliten (det gick knappt att trampa ner den om man släppte upp den till max-stop)
manometern hade lagt av redan efter något år... vill minnas att jag pumpade ett däck över 6bar den gången.
Men hållbarheten i sig är inte särskilt allvarligt problem om man kan tänka sig att köpa ny pump med några års mellanrum...

golvpumpar (nr 2) är antagligen avsevärt bekvämare att pumpa cyklar med, men fotpumpen är klart mer kompakt vid förvaring.

fotpump på CO
Jag har också den andra; visar fel, eller rättare sagt inget alls vid låga tryck. Dessutom har foten av plast gått av! Lägg till lite pengar o köp en riktig pump!

fotpump på CO
Köp en riktig pump nere på Mekonomen eller liknande biltillbehörs firma,
kostar ca 300kr och kommer att fungera tills du inte orkar att cykla längre.

Då slipper du att CO pumpen slutar att fungera när du som bäst behöver den.

Pris = Kvalité

fotpump på CO
Jag är inne på min andra pump av modell två. Den första sprängde jag slangen på efter tre år. Men det kan ha varit jag som gjorde fel också. Jag tycker den fungerar utmärkt och pumpar en gång i veckan och så hårt jag kan (racer). Att nån annan pump skulle vara avsevärt bättre har jag svårt att tro.

fotpump på CO
Har samma erfarenhet som "ducas" köp en riktig pump från början och spara en massa fula ord. Det slutar ändå med att du i vredesmod köper den dyraste pump du kan hitta, jag har en Blackburn fotpump helt problemfri i många år.

Tillbaka
Topp