Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MatteXC sa:Vad jag har läst så är det ingen större skillnad på FIT4 och GRIP i praktiken.
Jag har en FIT4 Fox 32 och är inte speciellt imponerad, den är jämförbar med en RS motion control, kanske något snabbare och mer samlad i returen, men sämre än Manitou ABS+ och efterföljande dämpenheter
MatteXC sa:Min F32 är en 2016, om det är begagnade gafflar skulle jag köpt RS eftersom den sannolikt är lättare och billigare att serva(motion control vs FIT4), men jag är ingen tungviktare heller så ev extra styvhet i en F34 är inte viktigt för mig.
Om RSen har debon air och rapid rise så är dämparegenskaperna säkerligen jämförbara.
Det som skiljer är nog styvhet, vikt, pris, utseende, ev. kanske frigång för däck och möjlighet att slänga på remote (???).
Fundera lite vad du värdesätter. Båda är riktigt bra gafflar oavsett :)
toga sa:Väldigt nöjd med men Rev 18 med 35mm ben. Men har också en Reba på 32mm och 120mm slag som jag tycker är för svajjg. Så skulle nog rekommendera fox34 pga benen.
feeblesmith sa:Grip dämparen är väldigt bra faktiskt, föredrar den över Charger i Pike och definitivt olika motioncontrol varianter. Lättservad också.