Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det brukar modesixten sköta via pm : då slipper han bli emotsagd...Mr.Luring sa:Fick trådskaparen någon hjälp av detta??
Av vad? Jag vet i alla fall att 100-tals om inte 1000 pers har fått hjälp att välja rätt cykel i rätt storlek till rätt pris. Via trådar, PM, epost, telefonsamtal och möten irl. Exempel på PM i inkorgen senaste dagarna:Mr.Luring sa:Fick trådskaparen någon hjälp av detta??
Han svartbygger hjul...Drosa sa:Måste fråga. Eftersom du nu vet allt om cyklar, geometrier, bikefit, vad som passar enskilda personer osv osv, hur cyklarna borde vara och vad som är framtiden etc. Vad har du för utbildningar, arbete, kurser inom cykelindustrin, bikefit etc? Eftersom du har all denna gurukunskap som ingen annan tycks ha.
Sixten Fors sa:Av vad? Jag vet i alla fall att 100-tals om inte 1000 pers har fått hjälp att välja rätt cykel i rätt storlek till rätt pris. Via trådar, PM, epost, telefonsamtal och möten irl. Exempel på PM i inkorgen senaste dagarna:Mr.Luring sa:Fick trådskaparen någon hjälp av detta??
Att sedan samma 10 personer bitchar och gnäller i var och varannan tråd kan jag inte ta någon hänsyn till.
Anser du att ditt påstående är korrekt? Om ja, utveckla gärna hur Du kom fram till den slutsatsen.Drosa sa:Enligt sixten så kommer alla köra på neutrala servicecyklar i framtiden.
emmer sa:Han svartbygger hjul...Drosa sa:Måste fråga. Eftersom du nu vet allt om cyklar, geometrier, bikefit, vad som passar enskilda personer osv osv, hur cyklarna borde vara och vad som är framtiden etc. Vad har du för utbildningar, arbete, kurser inom cykelindustrin, bikefit etc? Eftersom du har all denna gurukunskap som ingen annan tycks ha.
Sixten Fors sa:Att sedan samma 10 personer bitchar och gnäller i var och varannan tråd kan jag inte ta någon hänsyn till.
Sixten Fors sa:Anser du att ditt påstående är korrekt? Om ja, utveckla gärna hur Du kom fram till den slutsatsen.Drosa sa:Enligt sixten så kommer alla köra på neutrala servicecyklar i framtiden.
Du är absolut inte en av de tio :) inte ens nära. Keep up the good work!Örjan Lax sa:Att kritiskt och nyfiket ifrågasätta nya idéer och fakta inom cykelgeometri är inte att bitcha och gnälla.Sixten Fors sa:Att sedan samma 10 personer bitchar och gnäller i var och varannan tråd kan jag inte ta någon hänsyn till.
Sixten Fors sa:Du är absolut inte en av de tio :) inte ens nära. Keep up the good work!Örjan Lax sa:Att kritiskt och nyfiket ifrågasätta nya idéer och fakta inom cykelgeometri är inte att bitcha och gnälla.Sixten Fors sa:Att sedan samma 10 personer bitchar och gnäller i var och varannan tråd kan jag inte ta någon hänsyn till.
Det förnekas inte. Men det var ett svar på om fler cyklar än nya YT Tues i framtiden kommer att storleksklassas efter längd (reach) istället för vad som annars är gängse. Vilket Jag är övertygad om att det kommer att ske. Redan idag är det flera mtb-tillverkare som kortar ner sadelrören så att kunderna kan välja cykel efter reach istället för höjd. Så att man kan "size-up" utan att behöva fundera på om droppern kommer få plats eller inte. Detta är redan ett faktum. Att sedan gå vidare och börja benämna olika "storlekar" av samma cykelmodell med samma längd på sadelrör men olika reach, efter just längd, är inte speciellt långsökt.Drosa sa:Ja, bland annat filmlänkarna du visade och den tvärsäkra kommentaren "sitt still i båten. Det kommer". Förnekas det?
Min kommentar kan du läsa som en ironisk kommentar till dessa länkar. Men man känner ju igen argumenten från folk som alltid är tvärsäkra och vet bäst. Hur kan DU veta att det kommer?
Drosa sa:Men förklara för mig som tydligen inte fattar vad dropper ger för fördelar på lvg? Inte att det finns på 0,001 promille av lvgracers utan de stora fördelarna för lvgkörning. När behöver jag sänka stolpen på ett lvgrace? Tror väl inte att jag får ett vettigt svar på frågan likt de andra frågorna jag ställde.
Men jag har en rak ja eller nejfråga att ställa för att få mina misstankar bekräftade. Får se om du kan svara på den. Har du något politiskt uppdrag? Ja eller nej.
Absolut, stack ett mått som också är relevant. Och en rad andra mått/vinklar/dimensioner/parametrar.jij sa:Om man har långa ben i förhållande till överkropp så är väl stack också ett viktigt mått så man inte måste ha mer än 3cm spacers under styrstammen?
Ustzeust sa:Drosa sa:Men förklara för mig som tydligen inte fattar vad dropper ger för fördelar på lvg? Inte att det finns på 0,001 promille av lvgracers utan de stora fördelarna för lvgkörning. När behöver jag sänka stolpen på ett lvgrace? Tror väl inte att jag får ett vettigt svar på frågan likt de andra frågorna jag ställde.
Men jag har en rak ja eller nejfråga att ställa för att få mina misstankar bekräftade. Får se om du kan svara på den. Har du något politiskt uppdrag? Ja eller nej.
Bockstyre betyder inte racer, nukeproof har tex en Bockstyre-cykel som levereras med droppost.
Drosa sa:Ustzeust sa:Drosa sa:Men förklara för mig som tydligen inte fattar vad dropper ger för fördelar på lvg? Inte att det finns på 0,001 promille av lvgracers utan de stora fördelarna för lvgkörning. När behöver jag sänka stolpen på ett lvgrace? Tror väl inte att jag får ett vettigt svar på frågan likt de andra frågorna jag ställde.
Bockstyre betyder inte racer, nukeproof har tex en Bockstyre-cykel som levereras med droppost.
Då kan man ju fundera på varför du visar filmlänkar med lvgracers?
Att du sedan inte kan svara på en endaste fråga från mig utan vänder och vrider på allt i syfte att vilseleda och föra fram din åsikt är ju helt otroligt. Att inte ens kunna svara på EN enkel fråga säger ju rätt så mycket om dig som person.
Ustzeust sa:Drosa sa:Ustzeust sa:Drosa sa:Men förklara för mig som tydligen inte fattar vad dropper ger för fördelar på lvg? Inte att det finns på 0,001 promille av lvgracers utan de stora fördelarna för lvgkörning. När behöver jag sänka stolpen på ett lvgrace? Tror väl inte att jag får ett vettigt svar på frågan likt de andra frågorna jag ställde.
Att du sedan inte kan svara på en endaste fråga från mig utan vänder och vrider på allt i syfte att vilseleda och föra fram din åsikt är ju helt otroligt. Att inte ens kunna svara på EN enkel fråga säger ju rätt så mycket om dig som person.
Vad ni tjäbblade om innan kan jag inte svara på, läste bara ditt inlägg som jag citerade.
Att Sixten är svart-vit är erkänt, går efter Excel och inte känsla. När verkligheten är en blandning av dessa.
Att det pågår en rvolution(/evolution) inom cykelvärlden är vida känt, och det kommer bara gynna oss jordsprättare!
Drosa sa:Ustzeust sa:Drosa sa:Ustzeust sa:Drosa sa:Men förklara för mig som tydligen inte fattar vad dropper ger för fördelar på lvg? Inte att det finns på 0,001 promille av lvgracers utan de stora fördelarna för lvgkörning. När behöver jag sänka stolpen på ett lvgrace? Tror väl inte att jag får ett vettigt svar på frågan likt de andra frågorna jag ställde.
Vad ni tjäbblade om innan kan jag inte svara på, läste bara ditt inlägg som jag citerade.
Att Sixten är svart-vit är erkänt, går efter Excel och inte känsla. När verkligheten är en blandning av dessa.
Att det pågår en rvolution(/evolution) inom cykelvärlden är vida känt, och det kommer bara gynna oss jordsprättare!
Där får jag be dig om ursäkt! Läste inte tillräckligt noga där att det var en annan som skrev. Sorry!
Det blir bra, jättebra cykel för 9 K. Snygg är den också, camo-grön å allt.Kimpa951 sa:nu har jag beställt en Reaction. Som nån poängterade i tråden bland alla sköna (inte) Inlägg, den ska användas för lättare stig med familjen, inte avancerad off-road åka.
Det blev en : https://www.bikester.se/cube-reaction-tm-mtb-hardtail-oliv-856885.html
För drygt 9K... Det känns som ett bra köp Och kommer helt säkert fungera för min användning.
Det vore väl smakfullt att länka till en beskrivning av hur värdena tillkommit. Då kan var och en avgöra hur tillförlitligt det anses. Som det är nu, så är det en tabell utan något värde.Sixten Fors sa:Det ligger mycket arbete och tanke bakom tabellen. Data konsoliderad från >100 olika källor och >1000 datapunkter. Sammanställt av mig. Om någon annan gjort exakt samma arbete hade de rimligen kommit fram till ett snarlikt resultat, inte exakt på mm men troligtvis inom +/- 5 mm.Stumpy sa:Finns det någon vetenskap bakom den tabellen, eller är det bara något som någon enskild person har kommit fram till?
Du är inte genuint intresserad, så jag tror att jag passar på den. Att inte Du förstår att använda tabellen är inte mitt problem, det är en begränsning i ditt intellekt som jag inte råder över.Stumpy sa:Det vore väl smakfullt att länka till en beskrivning av hur värdena tillkommit. Då kan var och en avgöra hur tillförlitligt det anses. Som det är nu, så är det en tabell utan något värde.Sixten Fors sa:Det ligger mycket arbete och tanke bakom tabellen. Data konsoliderad från >100 olika källor och >1000 datapunkter. Sammanställt av mig. Om någon annan gjort exakt samma arbete hade de rimligen kommit fram till ett snarlikt resultat, inte exakt på mm men troligtvis inom +/- 5 mm.Stumpy sa:Finns det någon vetenskap bakom den tabellen, eller är det bara något som någon enskild person har kommit fram till?
marr sa:konscious sa:Sixten Fors sa:YT har frångått storleksbokstäver/nummer på Tues för att inte förvirra sådana som dig och storlekarna mäts i längd (reach) https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2133/sCategory/93 och fler lär följa efter. Se där, du lär dig något nytt varje dag :)konscious sa:Nej reach är inte cykelns storlek det är cykelns reach, du verkar inskränkt och okunnig när du hittar på egna sanningar som ingen annan.
Tack för att du engagerar dig för jag lär mig varje dag något nytt om dina behov som är svåra att frångå.
Kul att exemplet är en dh rigg med :p väldigt representativt.
+1Drosa sa:Nej! Om man vill framföra en åsikt eller fakta så bör man ha källor på det och kunna hänvisa till var de hittas för att påvisa sanningshalten i det. Det Sixten håller på med är ren och skär härskarteknik där han dels förminskar andras intellkekt, kan inte svara på en endaste rak fråga, vänder och vrider på sakfrågor och för fram sin åsikt gång på gång allt i syfte att förminska andras teorier, tyckande och fakta. Liknelsen med personlighetstyperna som vissa av våra politiker har eller presidenterna i ett par supermakter ligger nära till hands.
Har du en annan åsikt eller fakta?
TIG! FAKE NEWS!
Sixten Fors sa:Varför långa sadelrör och kort reach? På vilket sätt blir det bättre tänkte du?Kimpa951 sa:Ok. Ja, jag har nog också kommit fram till att det inte blir en serious, det lutar mest åt en Cube Reaction TM 27,5 för tillfället..
Sixten Fors sa:Det blir bra, jättebra cykel för 9 K.Kimpa951 sa:nu har jag beställt en Reaction.
Drosa sa:Nej! Om man vill framföra en åsikt eller fakta så bör man ha källor på det och kunna hänvisa till var de hittas för att påvisa sanningshalten i det. Det Sixten håller på med är ren och skär härskarteknik där han dels förminskar andras intellkekt, kan inte svara på en endaste rak fråga, vänder och vrider på sakfrågor och för fram sin åsikt gång på gång allt i syfte att förminska andras teorier, tyckande och fakta. Liknelsen med personlighetstyperna som vissa av våra politiker har eller presidenterna i ett par supermakter ligger nära till hands.
Har du en annan åsikt eller fakta?
TIG! FAKE NEWS!
Manurhin2 sa:Veckans bästa inlägg ?