trailbiker
Aktiv medlem
Frågetråden om dämparservice
För att få i packboxar och även någon packning till hänvisar SRAM-manualen till något fiffigt verktyg. Vad använder ni andra alt var hittar jag verktyget?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailbiker sa:För att få i packboxar och även någon packning till hänvisar SRAM-manualen till något fiffigt verktyg. Vad använder ni andra alt var hittar jag verktyget?
Jahopp. Där ser man. Tyckte det lät larvigt lite. Att Boxxern skulle ha mer är väl kanske inte konstigt, men att min Fox Float 32 150 skulle ha 30 ml i bägge benen ger viss kontrast. Olika designfilosofi måhända.Luthman Photography sa:5ml är väl standard i Pike och i dämparbenet för de flesta RS-gafflar?
Luthman Photography sa:5ml är väl standard i Pike och i dämparbenet för de flesta RS-gafflar?
Luthman Photography sa:Har du en vengeance?
Que va? Aldrig hört talas om. Är det nåt magiskt? :)mikipedia_ sa:Sist jag servade min monarch rct2 plus droppade jag i pine olja i luftburken.
Per-Erik sa:Gjorde en service på min Pike i helgen, oljan var inte supervacker direkt. 10mL är det också som sagt i vardera gaffelbenen.
Bytte olja och skumringar, tänkte byta skrapringar men hade inget bra verktyg (körde med en 32mm hylsa till min gamla fox men har ingen större till 35mm benen på Piken tyvärr) så jag gjorde ren dem och la på lite fett, tror det kommer funka fint resten av sommaren. Det jag såg av alla packningar/oringar så också helschysst ut så de sparar jag till nästa gång.
Foxis sa:Que va? Aldrig hört talas om. Är det nåt magiskt? :)mikipedia_ sa:Sist jag servade min monarch rct2 plus droppade jag i pine olja i luftburken.
mikipedia_ sa:Foxis sa:Que va? Aldrig hört talas om. Är det nåt magiskt? :)mikipedia_ sa:Sist jag servade min monarch rct2 plus droppade jag i pine olja i luftburken.
Oj, pike och rct3 ska det hju vara:-)
mikipedia_ sa:Ja det är tokfel:-) hade inget annat vettigt när den visslade senast.
Foxis sa:Alltså, vad är det för skillnad mellan vanlig 15w och 15w50...?
Foxis sa:mikipedia_ sa:Ja det är tokfel:-) hade inget annat vettigt när den visslade senast.
Och den har inte imploderat till ett svart hål ännu...?
C-dale sa:Foxis sa:Alltså, vad är det för skillnad mellan vanlig 15w och 15w50...?
15w50 betyder att det är en multigrade olja, ( Säkert en motor d:o) Den skall hålla sig tjock även vid högre temperaturer.
Den praktiska skillnaden är väl att 15w50-oljan inte försvinner ut förbi tätningarna lika fort som en tunnare olja.
mikipedia_ sa:Foxis sa:mikipedia_ sa:Ja det är tokfel:-) hade inget annat vettigt när den visslade senast.
Och den har inte imploderat till ett svart hål ännu...?
Ja den funkar än, har till och med förbättrat några kom sen sista servicen:-)
Jag har en sån flaska som du behöver ser jag nu när jag grejar, kan posta lite om du vill?
jofahjalm sa:"gaffel olja" heter gaffelolja. 0w30 som man har i ytterbenen på Rock Shox gafflar är motorolja. Är den då två saker? Sjukt!
mikipedia_ sa:Ang oljemängden så updaterades väl även 2014 års lista till 10ml per ben? Prova att hämta en ny oilchart från Rs/Sram
etnica sa:mikipedia_ sa:Ang oljemängden så updaterades väl även 2014 års lista till 10ml per ben? Prova att hämta en ny oilchart från Rs/Sram
Verkar vara i 2016 som de uppdaterat til 10/10 när jag kollade nu :)
mikipedia_ sa:etnica sa:mikipedia_ sa:Ang oljemängden så updaterades väl även 2014 års lista till 10ml per ben? Prova att hämta en ny oilchart från Rs/Sram
Verkar vara i 2016 som de uppdaterat til 10/10 när jag kollade nu :)
Gäller inte det alla generationer av pike?
mikipedia_ sa:Om du tittar i service manualen här https://www.sram.com/de/rockshox/products/pike-rct3
Så säger den 10ml i båda benen för 2014-2017