Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror på hur trasig den är :-)Astraboy sa:Herregud vilka priser. 600 pix går det på i Gbg typ
jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Jag funderar på om jag tagit sönder ventil, pumpen eller dämparen.
Det känns som jag inte får luft genom ventilen men pumpen funkar på gaffeln och det ser inte ut att vara nåt fel på den. Samma pump har funkat tidigare på dämparen.
Kan det var nåt jag gjort med dämparen eller är det bara att åka och köpa en ny pump?
marr sa:jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Det känns som jag inte får luft genom ventilen men pumpen funkar på gaffeln och det ser inte ut att vara nåt fel på den. Samma pump har funkat tidigare på dämparen.
Kan det var nåt jag gjort med dämparen eller är det bara att åka och köpa en ny pump?
Du fråga, men har du skruvat på den ordenligt? Pumpen alltså.
jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Ja, jag undrar om det inte är en idiot grej.
Pumpen är/var bra och har en speciel skruv för att öppna ventilen. Dvs ett stift som går in och trycker till. Och ja, jag skruvar ordentligt och gör jag likadant på gaffeln funkar det.
Jag har haft av ventil kärnan men jag fattar inte hur jag kan sätta den fel heller.
marr sa:jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Pumpen är/var bra och har en speciel skruv för att öppna ventilen. Dvs ett stift som går in och trycker till. Och ja, jag skruvar ordentligt och gör jag likadant på gaffeln funkar det.
Jag har haft av ventil kärnan men jag fattar inte hur jag kan sätta den fel heller.
Går stiftet på ventilen lätt om du trycker på det?
jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Lätt vet jag inte. Lite lite tryck pyser ut om jag trycker med en insex på den. Det trycket kan inte pumpen få ut.
Möjligen har nåt rubbats tillräckligt för att det inte ska funka längre...
poqa sa:jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:marr sa:jonte987 sa:Ok, nu vet jag inte vad jag gjort. Jag får inte luft i dämparen. Jag har haft i sär den förr och jag tror inte jag gjorde annorlunda.
Lätt vet jag inte. Lite lite tryck pyser ut om jag trycker med en insex på den. Det trycket kan inte pumpen få ut.
Möjligen har nåt rubbats tillräckligt för att det inte ska funka längre...
Testa att pumpa lite utan kägla.
occepocke sa:Är de en lifeline gaffel pump från crc? En sån hade jag massa problem med vill inte släppa in luft.. provade med en annan pump få gick de fint!
jonte987 sa:occepocke sa:Är de en lifeline gaffel pump från crc? En sån hade jag massa problem med vill inte släppa in luft.. provade med en annan pump få gick de fint!
Det är det nog ja. Eller väldigt lik.
Det sjuka är att jag varit väldigt nöjd och har pumpat samma dämpare tidigare utan problem.
Jag får väl ta mig till nån som kan testa med annan pump.
https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/uploads/FOPMCBEEHDAS10929S/MAN_WXD10000000900S_WEB_EN_001.pdfLuzen sa:Är det någon som servat en DT Swiss OPM O.D.L 100 15mm Maxle?
Sitter bl a på vissa White från XXL.
Jag brukar serva mina RS Reba själv men denna har jag aldrig skruvat på och har hört något om att det behövs något specialverktyg.
Har inte lyckats hitta någon servicemanual.
happymtb.fr sa:https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/uploads/FOPMCBEEHDAS10929S/MAN_WXD10000000900S_WEB_EN_001.pdfLuzen sa:Är det någon som servat en DT Swiss OPM O.D.L 100 15mm Maxle?
Jag brukar serva mina RS Reba själv men denna har jag aldrig skruvat på och har hört något om att det behövs något specialverktyg.
Härifrån
https://www.dtswiss.com/en/products/suspension/forks/opm/opm-odl-100/
Luzen sa:happymtb.fr sa:https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/uploads/FOPMCBEEHDAS10929S/MAN_WXD10000000900S_WEB_EN_001.pdfLuzen sa:Är det någon som servat en DT Swiss OPM O.D.L 100 15mm Maxle?
Härifrån
https://www.dtswiss.com/en/products/suspension/forks/opm/opm-odl-100/
Tack!
Någon som vet vad DT Swiss folk oil och Fluid är för något i praktiken?
Finns det same same på Feltema, Autoexperten eller liknande?
Rattnalle sa:Beror på hur trasig den är :-)Astraboy sa:Herregud vilka priser. 600 pix går det på i Gbg typ
Motor olja i dämpningen!Astraboy sa:Använd isf 0wt-30
Nypåmtb sa:Har problem ett problem med min (relativt) nyservad X2:a;
Låsningen till dämparen glider av sig själv efter ett tag så att man plötsligt har dämparen i ”firm” istället för ”open”. Någon som känner till problemet?
Preacher sa:Nypåmtb sa:Har problem ett problem med min (relativt) nyservad X2:a;
Låsningen till dämparen glider av sig själv efter ett tag så att man plötsligt har dämparen i ”firm” istället för ”open”. Någon som känner till problemet?
Känns det som vredet har några lägen där det stannar till lite eller är det väldigt lätt att vrida från max till min?
Nypåmtb sa:Preacher sa:Nypåmtb sa:Har problem ett problem med min (relativt) nyservad X2:a;
Känns det som vredet har några lägen där det stannar till lite eller är det väldigt lätt att vrida från max till min?
Hej!
Känns inte som om den har några lägen (längre). Lika lätt att vrida över hela spannet. Dock känns det tydligt när den ”låser”.
Btw grymt att få svar av dig. Det var på Bike-place jag lämnade in den :).
Preacher sa:Nypåmtb sa:Preacher sa:Nypåmtb sa:Har problem ett problem med min (relativt) nyservad X2:a;
Hej!
Känns inte som om den har några lägen (längre). Lika lätt att vrida över hela spannet. Dock känns det tydligt när den ”låser”.
Btw grymt att få svar av dig. Det var på Bike-place jag lämnade in den :).
Ibland är de små fjädrar som ligger bakom kulorna som sköter indexeringen lite trötta. Det är normalt inte en del som byts vid service, men de går att skifta såklart.
Vi tittar gärna på det åt dig, hör av dig via telefon eller mail så styr vi det.
Press.occepocke sa:Någon som vet hur man får bort de lilla röret som hindrar mig från att få bort burken på min deluxe r?
https://drive.google.com/file/d/1RRTbAi5cU4WSoxWAXPlYGXa0RDiSXXNT/view?usp=drivesdk
occepocke sa:Någon som vet hur man får bort de lilla röret som hindrar mig från att få bort burken på min deluxe r?
https://drive.google.com/file/d/1RRTbAi5cU4WSoxWAXPlYGXa0RDiSXXNT/view?usp=drivesdk
Hylsor och skruvstycke är vansinnigt mycket smidigare än det där verktyget eller gängstång tycker jag. Men skruvstycke och riktiga pressverktyg lär ju vara ännu smidigare..AX3L sa:occepocke sa:Någon som vet hur man får bort de lilla röret som hindrar mig från att få bort burken på min deluxe r?
Nåt i stil med https://www.cykelkraft.se/rock-shox...rpDbiFqZ25irUVENwKXOpfOsvJKsub1RoCT6oQAvD_BwE är väl rätt svar. Man kan också lösa det med hylsor och skruvstycke, vanlig gängstång, säkert med gummiklubba...
AX3L sa:Tips från coachen där för övrigt: när du pressat ur bussningen så köper du istället en IGUS-bussning som brukar sitta i Fox. Inte bara har de lägre friktion vilket påverkar länkaget positivt, dessutom håller de betydligt bättre. Speciellt märks det på länkagetyper som rör sig mycket, typ VPP. Kolla upp vilken storlek du behöver (Typ 8x25mm) från tillverkaren och köp https://www.bikester.se/fox-racing-...eqrecqid=61ec15a0-1825-11ea-be13-10bf487fe6f2 hos valfri butik.
pbeijer sa:Om bussningen är ok räcker det väl att ta bort röret och låta bussningen sitta kvar. Men som sagt innan är någon typ av pressverktyg bra om du inte klarar att trycka ur den med händerna.