Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Preacher sa:lmoberg: Man kan antingen byta ut kompressionsenheten till en som inte har returfunktionen (remote spool) eller modifiera din befintliga och skaffa ett annat lock.
Recon Silver TK har gjorts i några olika modeller så leta upp din gaffel här: https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/rockshox_spc_-_rev_g.pdf
Där finner du all info om delnummer etc.
Det är väl bara ytterben? Den finns på enduro-mtb.com sidan med som bildspel.Detta är det enda jag hittat
Det är väl bara ytterben? Den finns på enduro-mtb.com sidan med som bildspel.
Är det verkligen så?Ja precis, tror luftenheten är svår att serva själv då man måste vakumsuga
Jag skulle inte ge mig på varken luft eller dämparbenet tror jag.Ja precis, tror luftenheten är svår att serva själv då man måste vakumsuga
Varför?.Jag skulle inte ge mig på varken luft eller dämparbenet tror jag.
Eftersom jag aldrig hittat någon beskrivning, eller ställe att köpa reservdelar på, så ja.Varför?.
Är det så avancerat?.
Servar min fox float x2 själv utan konstigheter...
Hur löser du steg 28 i beskrivningen?Varför?.
Är det så avancerat?.
Servar min fox float x2 själv utan konstigheter...
OK.Eftersom jag aldrig hittat någon beskrivning, eller ställe att köpa reservdelar på, så ja.
Vilken beskrivning?Hur löser du steg 28 i beskrivningen?
While FOX recommends using the Andreani vacuum bleeder, the FLOAT X2 shock can be hand bled if needed.Hur löser du steg 28 i beskrivningen?
Exakt!.Well försök först hitta ett servicekit, så du inte står där med en trasig Ö. Sen är de bara att köra. Ser fram emot rapport.
Tack för svar! ?Vad jag vet så går det inte köpa servicekit till någon Öhlinsprodukt och hitta servicemanual verkar inte va möjligt det heller. Servicecenter som gäller för de servicarna alltså, som det ser ut för dagen i alla fall.
Vad jag vet så går det inte köpa servicekit till någon Öhlinsprodukt och hitta servicemanual verkar inte va möjligt det heller. Servicecenter som gäller för de servicarna alltså, som det ser ut för dagen i alla fall.
Lär väl knappast gå. Annars kan du köra motorolja för en något mindre peng.Till luftburken på min Rockshox dämpare ska det pytsas i 15w50 olja, dom har en egen som heter maxima som jag bara lyckas hitta i 1l förpackningar. Vilket i teorin skulle räcka till 500st service men kändes lite väl. Någon som vet om det går att få tag i en mindre mängd någonstans?
Bara det är anledning nog att välja annat fabrikat.
Ta vad du har hemma och pytsa i luftburken.Till luftburken på min Rockshox dämpare ska det pytsas i 15w50 olja, dom har en egen som heter maxima som jag bara lyckas hitta i 1l förpackningar. Vilket i teorin skulle räcka till 500st service men kändes lite väl. Någon som vet om det går att få tag i en mindre mängd någonstans?
Jo så kan man ju se det förstås, vad rekommenderar du för märke istället med liknande prestanda?
Nu generaliserar du ganska bra för ett märke det finns andra som är lika lätta att serva.Vill man kunna serva grejerna själv utan bekymmer så är det rock shox som gäller. Aldrig kört öhlins så jag vågar inte uttala mig kring prestandan.
Må så vara, men tillgång till delar, sprängskisser och repmanualer är definitivt till rockshox fördel.Nu generaliserar du ganska bra för ett märke det finns andra som är lika lätta att serva.
Finns även till andra märken.Må så vara, men tillgång till delar, sprängskisser och repmanualer är definitivt till rockshox fördel.
Finns även till andra märken.
Må så vara, men tillgång till delar, sprängskisser och repmanualer är definitivt till rockshox fördel.
Jag har bommat reservdel en gång. Den fanns inte längre.Må så vara, men tillgång till delar, sprängskisser och repmanualer är definitivt till rockshox fördel.
Är det inte till nya chargers man inte kan köpa blåsa? Dvs, den går inte att byta. Officiellt.Jag har bommat reservdel en gång. Den fanns inte längre.
Blåsa till tidigare Chargers finns väl inte heller officiellt längre vad jag hört