Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som vet?Vart i Stockholm servar man en RockShox BoXXer Team på en Demo 8 bäst? Dropin bikes, Specialized eller hos någon annan? Tänker och kommer inte göra det själv.
Ingen som vet?
Det beror väl lite på hur mycket du använt den...Har en tre år gammal Reba som min LBS gjort ytterbensservice med oljebyte på varje år. Funderar på om man borde göra en stor service nu? Var gör ni det? Kostnad? Kan det räcka med bara ytterbensservice igen?
Man kan tala om vilken dämpare det rör sig om och vilken service det rör sig om .Någon som har bra alternativ till Maxima-oljan som ska vara i RS bakdämpare, 15w 50? Eller är det bara att hacka i sig att man får köpa 1 liter för 500kr som man kommer använda en dl av på en livstid?
Någon som har bra alternativ till Maxima-oljan som ska vara i RS bakdämpare, 15w 50? Eller är det bara att hacka i sig att man får köpa 1 liter för 500kr som man kommer använda en dl av på en livstid?
Rockshox motsvarighet. Alternativt vilken viskositet av gaffelolja som helst för att slippa köra den torr.
Float fluid är väldigt trög ja, det finns små kuddförpackningar att köpa som är smidiga om man inte vill ha
en stor flaska.
Det är bra att langa i lite vid tokenmontering, absolut, burken skall hålla 3-4ml för
att allt skall gå som smort. *ba-dum tisschhhh*
Konstigt råd ang. volume spacers, man skall inte tro allt som skrivs på forum. ?
Tips på golvpump som klarar minst 325psi? Jag har tittat runt men verkar dåligt över 300
www.cykelgear.se
![]()
Pump till gaffel/stötdämpare | Prismatch
www.cykelgear.se
Jag kör Rock Shox dämparpump som klarar 600psi och jag tycker den tjoffar i märkbart mer per slag än min förra standardpump så det kanske kan vara ett alternativ som är billigare och dessutom portabelt
Det är Float Fluid.Skall eventuellt göra en ful-service på min krånglande Fox Float Evol Performance (sätta tillbaks dammskyddet som krånglar). Hade inte tänkt köpa ett service-kit utan istället bara plocka isär och sätta tillbaks det lossade dammskyddet, och kommer då behöver fylla på olja. Kan dock inte hitta vilken olja det skall vara, går det att använda samma typ av olja som till gafflar eller är det specialolja för dämpare? Har olja till gaffel hemma så jag tänkte om jag kunde komma undan billigt.
Skall eventuellt göra en ful-service på min krånglande Fox Float Evol Performance (sätta tillbaks dammskyddet som krånglar). Hade inte tänkt köpa ett service-kit utan istället bara plocka isär och sätta tillbaks det lossade dammskyddet, och kommer då behöver fylla på olja. Kan dock inte hitta vilken olja det skall vara, går det att använda samma typ av olja som till gafflar eller är det specialolja för dämpare? Har olja till gaffel hemma så jag tänkte om jag kunde komma undan billigt.
Hej!
Hur svårt (kostsamt) är det att ändra compression tune på en Monarch rc3 plus debonair?
Jag skickade min dämpare och gaffel dit för ca 3v sen. Frågade innan vilken dag han tänkte serva och tajmade paketet. Sen hörde jag inget på en vecka, mailade ett par ggr och fick sen svar att dom var servade och hade dom på DHL utlämningställe dagen efter. Tog ca 2v totalt inkl röda dagar från att jag skickade tills jag hade dom tillbaka. Upplevde att telefon och mail gick okej men lite långa svarstider. Men annars perfekt service!Är det någon fler än jag som har problem med Racing bike sweden? Skickade mina dämpare dit för en månad sen och efter lite strul med att han inte hade rätt grejer hemma så går han inte att få kontakt med längre. Har försökt med mail, SMS och telefon utan framgång. Börjar bli ganska irriterad.
Om man bara får ut halva slaget från en Rockshox SID brain. Vad kan felet vara? Nyligen gjort ytterbensservice.
5ml... ? Som det skall.För mycket olja i ytterbenen?
Om man bara får ut halva slaget från en Rockshox SID brain. Vad kan felet vara? Nyligen gjort ytterbensservice.
Är det någon fler än jag som har problem med Racing bike sweden? Skickade mina dämpare dit för en månad sen och efter lite strul med att han inte hade rätt grejer hemma så går han inte att få kontakt med längre. Har försökt med mail, SMS och telefon utan framgång. Börjar bli ganska irriterad.
Tack! Tror dock att jag lämnar in den, men nu har jag lärt mig något nytt.Det finns en risk att cartridgen roterat en smula. Leta upp "SID Brain clocking procedure" och utför den. Löser inte det ditt problem behöver Brainenheten service.
Hej. Har en RS Reba solo air från 2015 som jag "glappar" överst i slaget, dvs läget gaffeln befinner sig i när man inte sitter på cykeln. När jag då cyklar över stök känns det som dämpar "glappar".
Har provat öka trycket men det har inte hjälpt. Skulle det hjälpa med en full-service?
Om framgaffeln(RockShox Recon) kan tryckas ihop när den är låst, behövs det en service eller bara mer luft?
Jag har fått tillbaks mina dämpare nu. Tog "bara" sex veckor.Låter som en klassisk RBS tyvärr.