frakt sökning.

paramedic

Medlem
frakt sökning.
Jag har köpt lite saker ifrån H-S bikediscount och undrar nu hur långt paketet kan ha kommigt,vad heter fraktnummer på tyska och får man det automatiskt på mailen eller måste man ringa/maila dom för att få det?
Jag fick en massa nummer och bokstavskombinationer i mailet som bekräftade köpet men vet inte vad jag ska kolla efter ngn som vet hur det går till?

frakt sökning.
Du ska få ett mail som heter typ "Sendebenachrichtigung" när paketet lämnar Bike-Discount. I det mailet finns ett "Paketnummer". Det kan man tracka på DHL, men bara innan det når Sverige. Sen byter det nummer av nån anledning.

/Jonas

frakt sökning.
Tusen tack! Men det är 4 dagar sedan jag beställde och jag har fortfarande inte fått något mail som heter
sendebenachrichtigung kan det verkligen ta så lång tid innan de i huvudtaget skickar paketet?

frakt sökning.
Man kan spåra paketet på www.dpd.net och från postens hemsida när paketet har anlänt till Sverige.

EDIT:När jag beställde tog det 4 dagar innan dom skickade paketet, lite segt för två artiklar som finns i lager(?).

/Kalle

Senast redigerad av en moderator:
frakt sökning.
Senaste gången jag beställde från H&S (förra veckan) tog det en dag från order till att de skickade. Gången innan tog det fem dagar. Gången innan dess tre dagar. Så det är lite olika. Beror kanske lite på vad man beställt.

/Anders

frakt sökning.
Sökning sker på http://www.dpd.net mha paketnummer du får i mail från H&S.
Paketet övertas av Posten när det kommer till Sverige, ring Posten med dpd-nummret och få Postens kolli-id.
Senast jag köpte därifrån kunde jag spåra paketet tills det lämnats till svenska Posten i Helsingborg (tror jag det var). När jag ringde Posten om det var de helt lama "Ja det verkar ha legat i Helsingborg i fyra dagar nu, vi kan inte se nåt annat". Eeeehh, jaha, bra jobbat. Dagen efter kom Postens budbil till min dörr med paketet :-)

frakt sökning.
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Du ska få ett mail som heter typ
> "Sendebenachrichtigung" när paketet lämnar
> Bike-Discount. I det mailet finns ett
> "Paketnummer". Det kan man tracka på DHL, men bara
> innan det når Sverige. Sen byter det nummer av nån
> anledning.
>
> /Jonas
>
> ----------------------------------
> Proud XC-Svetto wannabe

om det inte går med DPD, då dyker numret upp på posten.se- jag har då kunnat använda dpd numret o spåra på postens hemsida ända tills det kommit till mitt postkontor.

frakt sökning.
Baltazar skrev:

> om det inte går med DPD, då dyker numret upp på
> posten.se- jag har då kunnat använda dpd numret o
> spåra på postens hemsida ända tills det kommit
> till mitt postkontor.

Tack! Satt just och undrade varför det inte hänt något med paktetet sen igår på DPD's websida då det var i tyskland, men söker man på postens sida ser man ju att det kommit in till någon postterminal i malmö :)

Får hoppas att posten är lika snabb som DPD den återstående vägen upp till sthlm, men är alltid skeptisk till det goda postverket :/

frakt sökning.
det kan ja nästan garantera att de inte är, du ska vara glad att det inte är helg, för ibland verkar posten inte frakta eller jobba nått på helgen vilket ja trodde va standard för ett frak/post företag.
det kan ibland ta 2 dagar innan det ens lämnar malmö, rekordet är att den kommit till inkommande central i malmö på morgonen, på kvällen har de lyckats få den till andra änden av huset, till utgående sortering :P

men säg att grejjerna kommer torsdag förmiddag :D kanske imorgon, men det skulle ja inte ställa in mig på, skulle sikta på torsdag/fredag, allt annat är en posetiv överraskning

frakt sökning.
Lyfter denna tråden istället för att starta en ny.

Har också beställt från bike-discount. Paketet har kommit till sverige och där har posten tagit över. Tyvärr.

Enligt postens egna spårverktyg är försändelsen på väg till mottagaren. Det var 1300 idag.

Någon som vet vilka tider dom har utkörning?
Vad gör dom om dom inte lyckas lämna av det? (Har dock varit någon hemma hela dagen)

Enligt DPD ligger paketet i mölndal (ska till gbg) i en lagerlokal men enligt posten körs det ut just nu. Är dom alltid så här slöa?
Vill ju meka i helgen!!! :)

frakt sökning.
VH skrev:
-------------------------------------------------------
> Är dom alltid så här slöa?

Ja. Det är dock ingenting mot Schenker.

frakt sökning.
Hehe, Schenker har jag oxå haft problem med. Slutade med att jag letade upp deras jävla lager å åkte dit å hämtade det själv. Detta är pinsamt

Har stått hela dagen att paketet är ute på leverans men inte ens dårarna på posten kan berätta VART det är.

Är väl bara att vänta lydigt över helgen. Suck. Blir nog bara DHL i fortsättningen, enda som fungerar ju.

Tillbaka
Topp