Tim: Ditt uttalande är väldigt "tävlingscyklistaktigt". ;-) Smaken är som baken och jag tycker t.ex. att Marzocchis integrerade framskärm är såpass snygg att den förhöjer utseendet på cykeln en del. Det ser snyggare ut med än utan just den framskärmen på en Z1 gaffel, dessutom stoppar den en del lersprut/stenskott att hamna i ansiktet.
Bakskärmar däremot, det är en annan sak. Det är väldig få om ens några bakskärmar som är snygga. Snyggaste jag sett är nog den specialare man har till att skydda bakdämparen med på Specialized Enduro, men större funktion än att just skydda bakdämparen har den inte men snygg är den. :-) Själv kör jag med en Zefal Flamingo bakskärm som åtminstone stoppar en del av all leran att hamna på ryggen/camelbaken, men snygg är den inte.
Bild på vintercykeln med skärmar: <http://leo.happymtb.org/041030/100_0010.jpg>
Kommer ihåg bilderna på de första(? eller var det runt 2000?) Specialized Enduro där de hade utrustad cykeln med rätt gigantiska "enduro" skärmar både bak och fram, inspirerade från MX världen. Det såg mest komiskt ut, men tanken var ju god.
/Leo