Från 20kmh till 40kmh?
(Sorry min svenska är inte så bra :/...)
Jag är en 16 åring tjej som började landsvägscykling några månader sen. Jag älskar såååå mycket att cykla och drömmer att bli så bra dom en proffs :). Tyvärr är min medelhastighet runt 20kmh, jag kört Velothon 2017 60km på runt 21.5kmh. Jag undrar hur länge (alltså hur många månader eller år) det kommer ta för att cykla med en medelhastighet runt 40kmh om jag tränar ganska hårt?
Så där ser min träning ut under vintersäsongen:
Måndag: vilodag
Tisdag: 1 timme intervall spinning
Onsdag: vilodag
Torsdag: 1 timme intervall spinning
Fredag: 2 timmar styrketräning på gymmet
Lördag: >2 timmar distans träning (på spinning cykel)
Söndag: 1 timme HIIT spinning + 30minuter styrketräning.
Det kanske ser inte ut som mycket träning men på mitt gymnasie slutat vi varje dag kl.18.00 och börjar kl.8.00 så det är svårt med att hitta tid :/. Annars planerar jag att börja cykla till/från skolan nästa skolår.
Tack för alla svar :)!
Jag är en 16 åring tjej som började landsvägscykling några månader sen. Jag älskar såååå mycket att cykla och drömmer att bli så bra dom en proffs :). Tyvärr är min medelhastighet runt 20kmh, jag kört Velothon 2017 60km på runt 21.5kmh. Jag undrar hur länge (alltså hur många månader eller år) det kommer ta för att cykla med en medelhastighet runt 40kmh om jag tränar ganska hårt?
Så där ser min träning ut under vintersäsongen:
Måndag: vilodag
Tisdag: 1 timme intervall spinning
Onsdag: vilodag
Torsdag: 1 timme intervall spinning
Fredag: 2 timmar styrketräning på gymmet
Lördag: >2 timmar distans träning (på spinning cykel)
Söndag: 1 timme HIIT spinning + 30minuter styrketräning.
Det kanske ser inte ut som mycket träning men på mitt gymnasie slutat vi varje dag kl.18.00 och börjar kl.8.00 så det är svårt med att hitta tid :/. Annars planerar jag att börja cykla till/från skolan nästa skolår.
Tack för alla svar :)!