Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jo, där har du en poäng. Men det är nog inte tänkt att gå i produktion heller. Men den var snygg att titta på i alla fall och kul att det går att göra så bara...Helt hopplöst att hålla rent så det går bort för mig.
Snygg! Men dyr… ?Tycker den här är fin också!
![]()
Ministry Cycles is Taking Pre-Orders for their Glued-Together Psalm 150 - Pinkbike
Ministry Cycles is taking pre-orders for just twenty Psalm 150 frames.www.pinkbike.com
Jag har följt hans äventyr på Instagram rätt länge och jag måste säga att hans alu-ram är sjukt snygg. Tyvärr blir det väl rätt dyrt med tull och moms och sådant om man importerar en…Tycker den här är fin också!
![]()
Ministry Cycles is Taking Pre-Orders for their Glued-Together Psalm 150 - Pinkbike
Ministry Cycles is taking pre-orders for just twenty Psalm 150 frames.www.pinkbike.com
Ja, men rören behöver svetsas. Och svetsar sabbar det mesta.. Ett rör är nästan oslagbart på att kunna hantera krafter från olika håll, framför allt i förhållande till vikten
Håller med. Riktig drömram måste jag säga. Synd bara att den är så långslagig, passar ju inte riktigt för vanlig svensk terräng. Sen är det ju priset också...Jag har följt hans äventyr på Instagram rätt länge och jag måste säga att hans alu-ram är sjukt snygg. Tyvärr blir det väl rätt dyrt med tull och moms och sådant om man importerar en…
Håller med. Riktig drömram måste jag säga. Synd bara att den är så långslagig, passar ju inte riktigt för vanlig svensk terräng. Sen är det ju priset också...
Samma gäller ju även exempelvis Atherton också dock.

Frace Bike är frästa delar som svetsas ihop..Ja, men rören behöver svetsas. Och svetsar sabbar det mesta.
Jo men det återvins ganska enkelt som jag har förstått. Så länge det inte är för mycket föroreningar i spillet så är det lätt att återvinna.Frace Bike är frästa delar som svetsas ihop..
Blir det inte väldigt mycket spill mär man fräser?
Samma här, eller TikTok där "algoritmen" fann honom åt mig ?Jag har följt hans äventyr på Instagram rätt länge och jag måste säga att hans alu-ram är sjukt snygg. Tyvärr blir det väl rätt dyrt med tull och moms och sådant om man importerar en…
Beror ju på ryttaren också. Är man halvdan, som jag, så är det bra att kompensera med slackare vinklar och mer slaglängd. :)Håller med. Riktig drömram måste jag säga. Synd bara att den är så långslagig, passar ju inte riktigt för vanlig svensk terräng. Sen är det ju priset också...
Samma gäller ju även exempelvis Atherton också dock.
Misstänker att de gjorde ett misstag när de mer eller mindre inriktade sig på (f)elcyklarPole har ju fräst mountainbikeramar, men de gick i konkurs för bara några veckor sedan.
Rätt konstruerade, och tillverkade, är de även funktionsmässigt svårslagna.Kostnadsmässigt är svetsade hydroformade aluramar svårslagna.
Om man ser till volymen på Frace ramen så kan man nog gissa sig till vikten och egenskaperna också. Men onekligen coolt.Jag var också där. Var bara en demo för att visa deras skärande verktyg. Inget som var tänkt att användas. Det var väldigt tung när jag kände på den.
Visa bilaga 700334
Frästa luggar med kolrör testades av Miyata en gång i tiden:Helfräst ram känns otroligt ineffektivt rent materialmässigt. Då är kanske "halvfrästa" ramar med luggar i alu och rör i impregnerad kolplast bättre?
Pole hade fina hojar med ihoplimmade frästa ramhalvor i finaluminium.Tycker den här är fin också!
![]()
Jag minns att golfklubbor på 80-talet gjordes av berylleumkoppar. Rätt snygg retroram annars.En annan cykel som inte blev någon succé. För er som inte dagligen jobbar med beryllium, var glada för det. Dammet får asbest och kiselfibrer att verka som ren hälsokost för lungorna. Dock bara muffarna som är frästa så 1/2[OT].
Visa bilaga 701103
Ja den väcker minnen, skulle varit kul att äga den och några andra udda fåglar för kuriosa.En annan cykel som inte blev någon succé. För er som inte dagligen jobbar med beryllium, var glada för det. Dammet får asbest och kiselfibrer att verka som ren hälsokost för lungorna. Dock bara muffarna som är frästa så 1/2[OT].
Visa bilaga 701103
Jodå jag vill minnas det fanns några här men mitt minne är som jag: svajigt.Kom att tänka på Kirk Precision från 80-90-talet. Men då var det fråga om magnesium.
Finns både racer och mtb. Högst osäkert om någon cykel nådde Sverige.
![]()
1987 Kirk Precision 1991 TVM Sanyo -Team Replica
Buy 1987 Kirk Precision 1991 TVM Sanyo -Team Replica for at Elmy Cycleswww.elmycycles.co.uk
De hade en ful ovana att gå sönder på ett högst högst spektakulärt sätt i skogen enligt en artikel i MTBAction från typ 92. Men det ska väl sägas att de första kolfibercyklarna som började synas då var ännu värre, framför allt de som gick längre än rör-och-muff-lösningen.Kom att tänka på Kirk Precision från 80-90-talet. Men då var det fråga om magnesium.
![]()
Buy 1987 Kirk Precision 1991 TVM Sanyo -Team Replica for at Elmy Cycleswww.elmycycles.co.uk
Den ramen som jag tänkte på. Var lite sugen på en, men den fanns väl bara i en storlek.Kom att tänka på Kirk Precision från 80-90-talet. Men då var det fråga om magnesium.
![]()
Hade hellre haft en Slingshot. Var säkert en följsam ram.Den ramen som jag tänkte på. Var lite sugen på en, men den fanns väl bara i en storlek.
Hände mycket på 80-90 talet i mtb. Fjädrande ramar som Slingshot t.ex. o ett otal varianter på framgaffel.