Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
The perfect quick-mount front rack system for MTB suspension forks or rigid forks without rack eyelets. This one-size-fits-all front rack features an innovative top plate that adjusts to level independent the fork angle. Integrated QuickTrack® system allows Topeak TrunkBags to slide and lock...
www.topeak.com
Elkhorn kanske? Vet inte om det är rekommenderat eller ens går att sätta i skruvarna där du har skärmarna eller om OMM har monteringssats med klämmor runt gaffeln men nertill sitter den på axeln: https://oldmanmountain.com/product/elkhorn-bike-rack/
Alternativt är något som sitter på styret, t.ex. Jack the bike rack.
Jag har en Old Man Mountain Divide på min Speedster. Har funkat bra. Elkhorn är bättre som pakethållare; divide bättre för sidoväskor.
TetraPak rekommenderas inte på kolfibergafflar tyvärr, men Old Man Mountain-grejerna funkar eftersom merparten av belastningen hamnar i hjulet, inte i gaffeln.
Jag vill dock tillägga att väska framtill har vissa nackdelar jämfört med väska baktill. Om du kör med sidoväskor är det krångligare att lasta i och ur samt att sätta på och av väskorna, jämfört med montering bak.
Med OMM-pakethållaren kan du ju dock prova både fram och bak, så länge du har rätt fästningskit.
För dagligt bruk rekommenderar jag låg bred korg (typ wald), det är jäkligt skönt att ha sin rigga där eller kunna slänga ner ett paket. Vill man så sätter man en kort på en pakethållare enligt ovan så får man flexibiliteten. Men bara pakethållare är kanske inte bästa lösningen om man bara skall lasta småsaker, typ "väska till och från jobbet"