Fryser ditt vätskesystem?

Cykla i söndags, 1,5 timmar i ca 5 minusgrader. Spola i ljummet vatten i säcken, å ahde bytt slang med neporenöverdrag. Efter ett halvt sug så kom det ljummet vatten. efteråt blåste jag tebax vatten å låste mha vattenlåset. Så det funka bra.

Är det verkligen lösningen på ett problem? Känns snarare som ett "icke problem" men å andra sidan så har ju folk köpt sådana lösningar länge :)

Förstår inte riktigt vad du menar med att CB tar hutlöst betalt för sin logga? Dom ligger väl på motsvarande prisnivå för ungefär samma spec? Hittar dessvärre ingen prisuppgift på en HAWG eller Couldwalker

Vill väl ganska mycket till för att det skall frysa i slangen, men det är ganska obehagligt att dricka det vattnet som är i slangen (när man väl kommer "förbi" detta blir det dock bra).

Finns två lösningar:
* Blås tillbaka allt vatten ner i behållaren
* Köp ett Thermal Control Kit (dyrt sett till materialet, men mycket bra)

Att vattnet i behållaren skulle frysa tror jag knappast är något problem för cykling i Sverige...

Camelbak må vara dyra men de håller också fruktansvärt hög kvalite och smyger in massor av smarta lösningar.

Jag har "isolering" på min slang (satt på från början) och har aldrig haft problem med att vattnet skulle frysa bara jag blåser in det från munstycket när det är minusgrader (många) ute.

Har en Platypus 2L med isolering runt blåsa och slang.
Den fryser ganska lätt i munstycket ifall jag glömmer
att blåsa tillbaka vattnet in i vattenblåsan. Annars
är det inga problem. Funkar när jag cyklar i minus 5
t ex. Nu har jag inte cyklat i minus 20 men jag före-
ställer mig att det blir samma problem där.

bruse Skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykla i söndags, 1,5 timmar i ca 5 minusgrader.
> Spola i ljummet vatten i säcken, å ahde bytt slang
> med neporenöverdrag. Efter ett halvt sug så kom
> det ljummet vatten. efteråt blåste jag tebax
> vatten å låste mha vattenlåset. Så det funka bra.
>
> --------------------------------------------------
> -----
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Och sedan har du luft i blåsan och det skvimpar mer än en MacDonaldsballong fylld till brädden med milkshake!!

Själv hade jag min camelbak under jackan i söndags, man får en liten puckelrygg, men fryser gör det inte.

Tillbaka
Topp