-Andy- sa:
hm sa:
-Andy- sa:
hm sa:
Är du 16år och väger 50kg
Givet HT
Varför det? Om han hade varit 15 år och vägt 55 kg då? Eller varit tjej, 19 år och vägt 50 kg?
Ja det har du rätt i hen kanske är en tjej på 19 år.
Kan du inte svara på frågorna istället? Det vore intressant att höra hur du tänker när det gäller ålder, vikt, osv.
Jag har väl lite fördomar som dom flesta av oss.
Men tänker väl att en 16åring kan ha svårt att hosta upp 40'-60' på en lätt bra fs .
Men finns nog väldigt många rika 15 åringar.
Tänker att när man är 16 och väger 50 kilo har man nog inte växt klart än , utan är kanske 10cm längre till våren vilket iofs inte är något problem utan det är bara att köpa en ny cykel.
Tänker att är man 16år på 50kilo så är man inte så gammal och trött ännu så man orkar cykla en ht lika snabbt och bra som en fs.
Tänker att är man 16år kör man inte 4 timmars fika turer med cykeln då en fs äger utan man hetsar på en 1 timme och då går en ht lika bra.
Tänker att när man är 16 kanske det finns annat i livet än att topsa sin fs med mera underhåll.
Tror en lätt människa klarar sig bättre utan dämpning än en tung människa.
Tror att en som väger 100kg inte straffas lika hårt om hens cykel väger 15kg som om den som väger 50kg gör .
Könet har jag ingen åsikt om.
Men allt är som sagt fördomar och vad jag tycker , men du kanske tycker Annat och det är ok för mig.
Från en som ligger på akuten och väntar på röntgen efter en vurpa på fs idag.