Fuck your car-kedjestagsskydd / stickers

Westman

Aktiv medlem
Låt oss hålla detta enkelt. Vill ha - var köpa?
4375IMG_14913eryt33.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Transitionhjul ?
"Fuck your car"-klibbor kan du nog beställa hos samma dekaltryckare killarna på happy gör sina ramdekaler hos (sök) ?? T

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Låt oss hålla detta enkelt. Vill ha - var
> köpa?

Jag vet inte, men den här fina sitter på min bil. Hittade den på Internet

2964-72.jpg

Man kan ju beställa av t ex your-stickers. Men då krävs det gruppköp om man inte vill ha sjukt många fler. Tobbe verkar intresserad, fler?

Canyonhojen är ju äckligt ful. Fuck your car-klibban kan bli schysst på rätt hoj och utan klämkäck tysk freerajdaaah med handpistolgester! Tror det blir snyggare på en vit el svart hoj också än en slopestylekladdig en. Sen är det ju ett budskap som jag gillar, till skillnad från vad som står på canyonen.

Westman skrev:
Sen är det ju
> ett budskap som jag gillar, till skillnad från
> vad som står på canyonen.

Absolut bilar är skit, tycker att alla frirajders borde cykla till Åreskutan eller Alperna. Fuck your car liksom!

Jag blev för nyfiken... så ikväll smög jag ut i garaget och skulle försöka smygknulla bilen lite. Fan va ont det gjorde. Måste nog uppgradera till 3 tums utblås innan jag ger mig på det där igen. Smutsig snopp fick jag oxå.

Hörru westman, vad har du för bil, du som gillar att knulla den? Min var inte alls skön.

Ja som ni håller på i den här tråden hoppas man att era mammor 1. inte har läsglasögonen på sig eller 2. är väldigt toleranta!

borde finnas andra ställen ett beställa enstaka stickers på, tror spreadshirt har nå stickersalternativ, kolla där.

stor humor att sätta ett sådant klistermärke på en skogshoj. vem kommer att se den? jo alla andra coola frirajders som också har kört bil till var man nu är och cyklar.

Jag ser framför mig ett gäng feta freeraaajd hojar med "knulla bilen" - stickers, hängandes från en V8 bestyckad pick-up på Parkeringen nedanför Olympia liften.

Det är ju utsökt ironi :) Nu vill jag oxå ha en sån där klibba.

Alltså allvarligt talat, inte så jättekul att bumpa den här tråden.

Men jag sitter ju ändå och försöker förtvivlat komma på vilket budskap man vill försöka förmedla med Fuck Your Car. Vilket budskap man de facto förmedlar råder ingen större tvekan om. Lite förvirrat, lite naivt, lite *ge fingret åt alla man möter*-mentalitet. Lite blygt anarkistiskt kanske.

Men vad vill man förmedla? Din bil ska fuckas, inte min cykel. Jaha? Nä jag fattar inte. Man så har ju en sprudlande fantasi aldrig varit riktigt min grej heller.

Vad som möjligen vore lite humor ändå var kanske om man satte en sån sticker på sin privata helikopter eller jetplan. Det vore kanske nåt att fundera på.

Ja Fy FAN, Freeraajd hojar e ju riktigt vidrigt.
Har denna klibba på min titan o kolfiber kittade super duper lätta xc-ram.
Man måste ju visa att man håller på med den enda riktiga och äkta typen av MTB.

Pajkastning på hög nivå.
HAPPY börjar bli en plats utan någon slags ironi där allt är döds seriöst =
Trist.

Bilagor

• lycra.jpg
    lycra.jpg
    22.9 KB · Besök: 43
Aha så det var alltså ironi man vill förmedla!
Ja, tack för upplysningen och ursäkta om frågan var lite bryskt ställd!

Ingen kan ha missat budskapet.
Skulle vara intresant höra på seriösa argument FÖR bilism FöR miljöutsläpp.
Miljövänner har alltid älskat cyklar det är inte så svårt att förstå. Alla cyklister behöver ju inte tvunget gilla miljörörelsen. Varför blir ni provoserade av dekalen?

/mvh Magnus antibilist/bilägare

staine skrev:
> Alltså allvarligt talat, inte så jättekul att
> bumpa den här tråden.

Nej den handlade ju om klistermärken innan happymaffian kapade den med en massa OT-dravel.. :)

Inte för att jag tycker man ska behöva motivera sin smak, men eftersom ni tycker ni är så jävla roliga på andras bekostnad:

Ni som är så snabba att döma folk för vad dom gillar för klistermärken, ni har inte pausat och reflekterat över att det kan finnas fler tolkningar av texten? Jag själv associerar inte till att hata bilar som ni alla automatiskt antog, vilket skulle vara ganska dumt då bilar de facto är ett nödvändigt medel att ta sig till diverse platser för att cykla, som också sagts.

Själv associerar jag till att jag inte väljer att köpa en flashig bil med 20-tums fälgar, utan har en dyrare cykel än bil vilket jag tycker är lite roligt. Därför vill JAG ha ett.

Smaken är som baken, jag har förstått att ni inte gillar klistermärkena och det är fine, ni behöver inte gilla dom och ni får tycka vad ni vill om dom. Men snälla håll er skit i annan tråd så jag kan hålla koll på om någon mer faktiskt VILL HA såna märken, istället för vad ni som INTE gillar dom tycker om dom, viket trots allt är jävligt irrelevant.

48/16 skrev:
> Varför blir ni provoserade av dekalen?

Kanske för att det blir lite fånigt att ha anti-bil-heja-cykel-budskap på en utförs-hoj. Den går ju bara att använda som slalomskidor. Det ska flygas, det ska skjutsas med bil, det ska åkas lift och varför inte helikopter.

Inte mycket gemensamt med en miljövänlig pendlar-Surly som är one-less-car.

erik h skrev:
> 48/16 skrev:
> > Varför blir ni provoserade av dekalen?
>
> Kanske för att det blir lite fånigt att ha
> anti-bil-heja-cykel-budskap på en utförs-hoj.
> Den går ju bara att använda som slalomskidor.
> Det ska flygas, det ska skjutsas med bil, det ska
> åkas lift och varför inte helikopter.
>
> Inte mycket gemensamt med en miljövänlig
> pendlar-Surly som är one-less-car.

Jag tycker budskapet skulle gå fram även på slalomskidor eller t-shirt.
/M

erik h skrev:
> 48/16 skrev:
> > Varför blir ni provoserade av dekalen?
>

Har någon ens sagt att den ska sitta på en utförshoj, eller har du bara antagit att alla som vill ha klibban i den här tråden enbart har utförshojar och enbart cyklar utför?

erik h skrev:

>
> Den går ju bara att använda som slalomskidor.
> Det ska flygas, det ska skjutsas med bil, det ska
> åkas lift och varför inte helikopter.

Här kunde jag ju skrivit något surt men Erik sammanfattade det bättre så jag håller tyst.

Om diskussionen ska handla om utförshojar står jag helt utan argument.
Jag provade en hoj men fjädring i framgaffeln en gång, det var sjukt läskigt ;-)

/M

Westman skrev:
> Har någon ens sagt att den ska sitta på en utförshoj,
> eller har du bara antagit att alla som vill ha klibban

Jag har inte antagit så mycket om folk i den här tråden. Men konstaterat att på bilden däruppe sitter den på en utförshoj. Och det var den saken jag raljerade om lite grann. Ty utför-berg-med-massa-utrustning-semester känns ganska så love-your-car.

Westman skrev:
> Jag själv associerar inte
> till att hata bilar som ni alla automatiskt antog,
> vilket skulle vara ganska dumt då bilar de facto
> är ett nödvändigt medel att ta sig till diverse
> platser för att cykla, som också sagts.

Och så behöver man en ubåt för när man ska cykla på atlantens golv med diodpannlampa, och privatjet med inbyggd helikopter för när man ska cykla i Alaska. Och eftersom jag behöver helikoptern ändå så tar jag den till jobbet och landar på Essingeleden. Bilisterna klagar men vadå? Dom får väl skaffa sig egna helikoptrar och dessutom är dom bara avundsjuka allihop.

Såna som tror man klarar sig utan helikopter är ju bara helt orealistiska.

Den där klibban påminner mig om den gamla klassikern "If you ask me where the motor is I'll punch you in the face"

Samma nivå ungefär.

Stalle

Mårten skrev:
> Erik Sandblom skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och så behöver man en ubåt för när man ska cykla på atlantens golv med diodpannlampa, och privatjet med inbyggd helikopter för när man ska cykla i Alaska. Och eftersom jag behöver helikoptern ändå så tar jag den till jobbet och landar på Essingeleden. Bilisterna klagar men vadå? Dom får väl skaffa sig egna helikoptrar och dessutom är dom bara avundsjuka allihop.

Såna som tror man klarar sig utan helikopter är ju bara helt orealistiska.
>
>
> Your point being?

du får en kram av mig.

Tillägg: Mitt ironiska inlägg som du klippte bort syftar på att det alltid finns nåt "värre" fordon (flygplan, ubåt) att sköta sina personliga transporter med.

Hallå Westman, tror inte jag blandar mig in i övriga diskusioner, men här är iaf. en länk till några som gör tjocka o hållbara klibbiga saker. Borde va bra med lite tjockare, speciellt om dom sitter på kedjestaget.

http://www.hgstickers.se/

/AK

Westman skrev:
> Man kan ju beställa av t ex your-stickers. Men
> då krävs det gruppköp om man inte vill ha sjukt
> många fler. Tobbe verkar intresserad, fler?

jag hakar på om nån ska beställa

Tillbaka
Topp