Fula Hojar!!

kais01

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Bengt-re sa:
kais01 sa:
helt sjuka konstruktioner är sällan vackra. tänk stressen i knutpunkten där i mitten av ramen. man mår illa bara man tänker på den.

en vajer mellan vevparti och styrstam skulle göra nytta
Det har ju prövats....
på något sätt är inte slingshoten i mina ögonlika ful som skeppshult z, i och med att att konstruktionen hänger ihop bättre. men lyckades inte slingshot gör sin hoj icke utan vidare delbar/hopfällbar trots att det borde vara sas inbyggt?

SGS

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Jag brukar oftast finna en viss charm i "fula" hojar, men den där zodiaken var ju ärligt talat vedervärdig. Går hellre än att bli sedd på något sådant.

EDIT: "Designed in Germany". Det förklarar ju saken.

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
Fula Hojar!!

SGS

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
waalis sa:
Här får ni ännu en vacker skapelse att vila ögonen på
Vad f'n är det där? Ser fullständigt livsfarlig ut med sin klena konstruktion och helstolliga, förmodat väldigt smala styre. Att sadeln dessutom är tippad bakåt är pricken över i.

kais01

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
om tyngre är bättre är den där väldigt bra.

styret är ju iofs kul, men man kunde väl kostat på någon liknande abrovink vid bakjulet:) och huvudrörets dimensionering skämmer ju hela ekipaget. dessutom samma extremstress i mitten som zäta-hojen från skeppshult. usch

Skogsgubben

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Jag gissar att den här är en klassiker och gammal skåpmat för många. Finns antagligen redan i den här tråden, men för mig var den ny. Blev väldigt förvånad när jag sprang på den idag.
Förstår verkligen inte syftet med konstruktionen. Den ser hopfällbar ut vid första anblick, men runt vevpartiet verkade alla rör svetsade.

Bilagor

Egress

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Skogsgubben sa:
Förstår verkligen inte syftet med konstruktionen. Den ser hopfällbar ut vid första anblick, men runt vevpartiet verkade alla rör svetsade.
Vad jag förstås så ska den vara oerhört ergonomisk. Skräddarsys för att passa cyklisten. Det är i alla fall vad min danske vän sa till mig för många år sen.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Egress sa:
Skogsgubben sa:
Vad jag förstås så ska den vara oerhört ergonomisk. Skräddarsys för att passa cyklisten. Det är i alla fall vad min danske vän sa till mig för många år sen.
Fansen ordnade med en ordentlig (om)begravning för Pedersen, 66 år efter hans död.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikael_Pedersen

SGS

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Det där var något nytt för mig. Ser säkert och bra ut! Inget man vill dra sin första SPD-vurpa med i alla fall.

Fula Hojar!!
Putte-- sa:
Ser sjukt meckig ut att cykla på.. Men inte omöjlig...
Ser den där när jag promenerar till jobbet och undrat om det är någon av barerna/caféerna som haft den som pynt eller nått och så kommer en kille, leder den till muren borta vid handels, klättrar upp och cyklar iväg.

H.

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Transwave sa:
H. sa:
Vad har man för diagnos om man använder en sån cykel till annat än spex?
Kontrollfreak. I alla fall över trafiken. Man lär ju få rätt bra överblick..
Man kan i god tid se att man snart kommer bli överkörd. Att så kommer hända beror delvis på att man har kass manöverförmåga, delvis på att man ser ut som ett hjon, vilket triggar andras försvarsmekanismer och får dem att likt man dras till att trampa på en myra vilja röja cyklisten ur vägen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer