Fula Hojar!!

fasanen

Medlem
Fula Hojar!!

me.I.am

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Vernersson sa:
Jag vet liksom inte ens i vilken ände jag ska börja :-O
Fy satan så sanslöst ful den var!!!

https://www.kickstarter.com/project...e-and-drive-system?ref=discovery&term=cycling
Känns som en TV-shopvara, så sisådär 1500 SEK och "vänta, det kommer mer, du får en extra cykel på köpet" hade känts mer rimligt. Å andra sidan, man slipper byta kedja, om man räknar på 1 kedja om året och har den i 170 år så motiverar det det höga priset.

Mest förvånande är de 8 som betalat(?) 4K i snitt. Hela konstruktionen och reklamen ("you go faster with less effort") riktar sig mot "vanliga" cyklister, ändå är alla bilder på typ racercyklister, märkligt.

frippegubben

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Transwave sa:
Tänkte på denna tråd när jag gick förbi den cykeln
Rejäl tankevurpa i designen! Först skapar man en (ful) ram med lågt insteg, där funktionen möjligen kan motivera designen. Men sen lämnar man ritningen till praktikanten för att rita färdigt som då drar till några snajsiga kedjestag som förstör hela det låga insteget.

SGS

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
OK. Jag vill ha en nu. (Fast chansen att den får stå orörd vid användningsområdet pendling är gissningsvis minimal).

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer