Fula Hojar!!

JesperA

Medlem
Fula Hojar!!
Varför springer jag alltid in i fula hojar varje gång jag slösurfar?

Förvisso gillar jag endel av designlösningarna på denna men överlag rätt ful

fedde

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
thomaslundstrom sa:
ceel sa:
Det är inte bara cykel-från-postkodlotteriet-vinnarna som sitter framgaffeln knasigt!
Knasigt?
Med mycket (eller extremt) stor sannolikhet är det avsiktligt att framgaffeln monterats så.
Detta är rimligen en cykel för s k "stayer"-tävlingar på velodrom bakom mc eller möjligen för hastighetsrekordförsök bakom en bil.
Och då monteras normalt framgaffeln på detta sätt för att komma nära framförvarande fordon och få maximal vindskugga.
Är det fult? Javisst.
Är det avsiktligt? Ja.
Är det tradition att montera så? Ja.
Är det ändamålsenligt? Ja, sannolikt.

/Fedde

Senast ändrad:

Konsensus

Medlem
Fula Hojar!!
fedde sa:
thomaslundstrom sa:
ceel sa:
Det är inte bara cykel-från-postkodlotteriet-vinnarna som sitter framgaffeln knasigt!
Knasigt?
Med mycket (eller extremt) stor sannolikhet är det avsiktligt att framgaffeln monterats så.
Detta är rimligen en cykel för s k "stayer"-tävlingar på velodrom bakom mc eller möjligen för hastighetsrekordförsök bakom en bil.
Och då monteras normalt framgaffeln på detta sätt för att komma nära framförvarande fordon och få maximal vindskugga.
Är det fult? Javisst.
Är det avsiktligt? Ja.
Är det tradition att montera så? Ja.
Är det ändamålsenligt? Ja, sannolikt.

/Fedde
Det du säger är alltså att cykel-från-postkodlotteriet tänker framtid och high speed :-D . Jag funderar mer på offset på sadelstolpen och den minidämpare (tror jag) som stöttar upp sadelns framkant.

kais01

Aktiv medlem
Fula Hojar!!

Q&D

Medlem
Fula Hojar!!
Denna erbarmligt fula tingest står parkerad olåst centralt och ser ut som den stått där länge. Inte ens en tjuv på fyllan vill nog bli ertappad med denna mellan bena' :)

Men är det någon som har en idé om vad de stora hålen i ramen är till för?

Bilagor

storfiskarn

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Q&D sa:
Denna erbarmligt fula tingest står parkerad olåst centralt och ser ut som den stått där länge. Inte ens en tjuv på fyllan vill nog bli ertappad med denna mellan bena' :)

Men är det någon som har en idé om vad de stora hålen i ramen är till för?
Kanske är designat för någon som landrovermannen.

Q&D

Medlem
Fula Hojar!!
planetx sa:
Hålen är tänkt att använda att hänga upp den på en cykelhållare på bilen. Ganska smart men mer en eftertanke kan jag tycka
Då har de kanske börjar designa hållaren och sedan gjort en ram som den ska passa till.
Det hade förklarat hur det kunnat bli så bedrövligt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
pdal sa:
BMW har fina enduros också...
Visar ju klart på att man skall hålla sig borta ifrån tyska biltillverkare.... avgasskandaler, trasiga växellådor, fula endorycyklar, bilar som man måste tanka olja och kolla bensinen på.

Det har gått utför för tyskarna...

julgus

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Underligt egentligen att när biltillverkare ska sätta sitt namn på cyklar så ska det konstras något så in i h-vete. Annars måste jag säga att jag ångrar att jag inte skaffat fet Merca tidigare... vilken bil...
Bengt-re sa:
pdal sa:
BMW har fina enduros också...
Visar ju klart på att man skall hålla sig borta ifrån tyska biltillverkare.... avgasskandaler, trasiga växellådor, fula endorycyklar, bilar som man måste tanka olja och kolla bensinen på.

Det har gått utför för tyskarna...

me.I.am

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
pdal sa:
Ja, men det är inte bara tyskarna. Här kommer en fräsig Lamborghini.
Om det funnits en "Roliga Hojar!!"-tråd så hade du gjort en felpostning. Kan inte låta bli att skratta år eländet, den är liksom beyond ful.
Är det ett "bullstyre", eller vad det nu heter, med STI-reglage, med dropper. med... frågorna hopas.

pdal

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
me.I.am sa:
pdal sa:
Ja, men det är inte bara tyskarna. Här kommer en fräsig Lamborghini.
Om det funnits en "Roliga Hojar!!"-tråd så hade du gjort en felpostning. Kan inte låta bli att skratta år eländet, den är liksom beyond ful.
Är det ett "bullstyre", eller vad det nu heter, med STI-reglage, med dropper. med... frågorna hopas.
Är det äkta guld?
Försöker att föreställa mig sittpositionen på cykeln, men det går liksom inte...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer