Fula Hojar!!
jingleyschmidt sa:Brukar tycka att Canyon gör snygga hojar, men den här är så jäkla ful alltså. Ville bara få det sagt. :P
Mjjo, ska överröret och styrstam vara en rak linje så får den även gärna vara horisontell ...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jingleyschmidt sa:Brukar tycka att Canyon gör snygga hojar, men den här är så jäkla ful alltså. Ville bara få det sagt. :P
ceel sa:
thomaslundstrom sa:ceel sa:
Det är inte bara cykel-från-postkodlotteriet-vinnarna som sitter framgaffeln knasigt!
Det du säger är alltså att cykel-från-postkodlotteriet tänker framtid och high speed :-D . Jag funderar mer på offset på sadelstolpen och den minidämpare (tror jag) som stöttar upp sadelns framkant.fedde sa:thomaslundstrom sa:ceel sa:
Det är inte bara cykel-från-postkodlotteriet-vinnarna som sitter framgaffeln knasigt!
Knasigt?
Med mycket (eller extremt) stor sannolikhet är det avsiktligt att framgaffeln monterats så.
Detta är rimligen en cykel för s k "stayer"-tävlingar på velodrom bakom mc eller möjligen för hastighetsrekordförsök bakom en bil.
Och då monteras normalt framgaffeln på detta sätt för att komma nära framförvarande fordon och få maximal vindskugga.
Är det fult? Javisst.
Är det avsiktligt? Ja.
Är det tradition att montera så? Ja.
Är det ändamålsenligt? Ja, sannolikt.
/Fedde
kais01 sa:ja det finns avarter av det mesta, även cykel.
lär gå extremt kursstabilt med den trailen i framgaffeln..
Peth sa:Ingen som kommenterat styrstammen och det lilla staget ner mot gaffeln.
Mathias sa:Josh Bender ska sälja sin cykel. Igen!
https://www.facebook.com/marketplace/item/499650830606699/
kais01 sa:Peth sa:Ingen som kommenterat styrstammen och det lilla staget ner mot gaffeln.
eller från sadelspetsen till överröret...
emilh sa:kais01 sa:Peth sa:Ingen som kommenterat styrstammen och det lilla staget ner mot gaffeln.
eller från sadelspetsen till överröret...
Och här är varför:
kom att tänka på att framklingan är mindre än liknande cyklar från förr. man kanske har gått i fällan med litet bakdrev. obra isf. rekordcyklar brukat sällan ha mindre än 14-15t bak.
Ser ut som som där mopederna i plastBengt-re sa:Mehhh...
Cykel? Ahhh, ja där ja...Bengt-re sa:Mehhh...
Kanske är designat för någon som landrovermannen.Q&D sa:Denna erbarmligt fula tingest står parkerad olåst centralt och ser ut som den stått där länge. Inte ens en tjuv på fyllan vill nog bli ertappad med denna mellan bena' :)
Men är det någon som har en idé om vad de stora hålen i ramen är till för?
Då har de kanske börjar designa hållaren och sedan gjort en ram som den ska passa till.planetx sa:Hålen är tänkt att använda att hänga upp den på en cykelhållare på bilen. Ganska smart men mer en eftertanke kan jag tycka
Då förstår jag varför den var försedd med ett framgaffellås.planetx sa:Såhär är de tänkt. Iaf om man har en Ford puma.
planetx sa:Såhär är de tänkt. Iaf om man har en Ford puma.
mcperand sa:Detta missfoster observerades på Karlavägen i Stockholm. Jag tror det är texten på ramen som triggar mig mest.
pdal sa:BMW har fina enduros också...
Bengt-re sa:pdal sa:BMW har fina enduros också...
Visar ju klart på att man skall hålla sig borta ifrån tyska biltillverkare.... avgasskandaler, trasiga växellådor, fula endorycyklar, bilar som man måste tanka olja och kolla bensinen på.
Det har gått utför för tyskarna...
pdal sa:Ja, men det är inte bara tyskarna. Här kommer en fräsig Lamborghini.
Är det äkta guld?me.I.am sa:pdal sa:Ja, men det är inte bara tyskarna. Här kommer en fräsig Lamborghini.
Om det funnits en "Roliga Hojar!!"-tråd så hade du gjort en felpostning. Kan inte låta bli att skratta år eländet, den är liksom beyond ful.
Är det ett "bullstyre", eller vad det nu heter, med STI-reglage, med dropper. med... frågorna hopas.
pdal sa:Är det äkta guld?me.I.am sa:pdal sa:Ja, men det är inte bara tyskarna. Här kommer en fräsig Lamborghini.
Om det funnits en "Roliga Hojar!!"-tråd så hade du gjort en felpostning. Kan inte låta bli att skratta år eländet, den är liksom beyond ful.
Är det ett "bullstyre", eller vad det nu heter, med STI-reglage, med dropper. med... frågorna hopas.
Försöker att föreställa mig sittpositionen på cykeln, men det går liksom inte...